استاندار خوزستان در ضیافت تندروها/آیا حجازی باز هم تغییر موضع می دهد؟

ه گزارش رهیاب نیوز،چندی پیش سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان در همایشی در تهران به ایراد سخنرانی در خصوص توسعه استان پرداخت و از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود گفت.

فارغ از اینکه حجازی در این برنامه به چه موضوعاتی اشاره کرد(که در روزهای آینده به صورت مجزا به آن مسائل خواهیم پرداخت) مساله اصلی حضور استاندار خوزستان در این برنامه است.

جالب است اگر بدانید بانی این برنامه یکی از تندروترین نیروهای اصلاحات در خوزستان بوده است و روزگاری به عنوان نماینده اهواز به جای پیگیری مشکلات مردم بدترین مواضع ممکن را در قبال نظام اتخاذ کرده است که البته این نماینده محترم چند وقتی است روزگار در تهران می گذراند.

اسامی مدعوین وسخنرانان برنامه نیز گویای فضای سنگین حزبی این مراسم می باشد حضور افرادی چون شمخانی و علی رضا رجایی به عنوان سخنران برنامه ونقدهای غیرمنصفانه آن ها به مدیریت ارشد استان وکشور تائید کننده انگیزه های حزبی این مراسم می باشد.

سید جعفر حجازی که در بدو ورود به استانداری خوزستان با انتقاد شدید نیروهای اصولگرا مبنی بر همه حزبی بودن وی روبه رو بودیم با این حضورباز هم تردید ها را نسبت به اندیشه های خود افزایش داد البته شاید حجازی این روزها چشم احمدی نژاد را دور دیده است.

انگار حجازی فراموش کرده همین افرادی که حالا همایش توسعه خوزستان را بانی می شوند و تندروهای اصلاح طلب وکارگزاران را دعوت به هم اندیشی می کنند تا همین یک ماه پیش چنان بر احمدی نژاد و دولت وی می تاختند که بوی اغراض شخصی بیش از انگیزه های مصلحانه از حرف های آن ها به مشام می رسید.

استاندار خوزستان اگر حافظه مبارکشان یاری نمی کند  جستجویی در اسناد و سوابق برگزار کنندگان این برنامه در 8سال حضور اصلاح طلبان در خوزستان داشته باشد تا شاید دریابد که این افراد در دوران تصدی همقطاران خود حتی یک گام هم برای توسعه خوزستان برنداشتند و تندترین مواضع حزبی را به عنوان نمایندگان استان و مسولین این منطقه ابراز داشتند.

چطور استاندار دولت نهم و دهم فراموش کرده که همین افراد سالها ساز خود را برای کنار زدن دولت اصولگرا کوک  کردند و حتی انتخابات قانونی را نیز برنتافتند و با پیگیری های درون استانی به دنبال تحریک برخی افراد برای اقدامات اعتراض آمیز بودند.

آقای حجازی بدانید اگر صریحا خودتان را مدیری کارگزارانی یا اصلاح طلب بنامید قطعا موجب ناراحتی هیچ یک از نیروهای فعال ارزشی  وانقلابی نخواهد شد لکن یک دولت را با برچسب اصلاح طلب بگذرانیم و دولت دیگر را با فضای اصولگرایی سر کنیم قطعا به مذاق هیچ یک از گروه های سیاسی خوش نخواهد آمد.

به هر حال استاندار خوزستان باید توضیح دهد که این حضور می تواند تلاشی برای شرکت در دولت بعدی باشد یا خیر؟ آیا حجازی از لحاظ فکری پیوندی با برگزار کنندگان این برنامه دارد یا ندارد؟ چرا استاندار خوزستان موضع صریحی نسبت به تندروی های برخی از این آقایان در گذشته نداشته است؟ چرا هیچ گونه موضعی در این برنامه نسبت به مواضع تفرقه افکنانه و غیرمنصفانه برخی از سخنرانان ابراز نداشتند؟ والبته سوال های دگیری که قطعا بدون پاسخ خواهد ماند.

*در نوشته های بعدی به نقد صحبت های جناب استاندار و سخنرانان دیگر برنامه خواهیم پرداخت و این نحوه ارتباط گیری های حجازی را با نگاهی انتقادی بررسی خواهیم کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:استاندر , خوزستان , حجازی , همایش , توسعه , شمخانی , , | 1:41 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |