فیلمی با موضوع تجاوز و عدم استفاده از قانون محدودیت سنی
به گزارش شریان نیوز،  طبق پیش بینی های قبلی اکران فیلم های برتر جنشواره فجر رونق نسبی را به سینماها بازگرداند و در حال حاضر پنج فیلم "هیچ کجا هیچ کس"، "دهلیز"، "هیس! دخترها فریاد نمی زنند"، "فرزند چهارم" و "جا ب جا" به صورت میانگین در طول 9 روز نمایش عمومی موفق شدند بخشی از مخاطبان را به سالن های سینما بکشانند. 

در این میان فیلم سینمایی "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی با فروش یک میلیارد و سیصد و یازده میلیون تومان طی 51 روز نمایش در صدر و فیلم "هیچ کجا هیچ کس" با فروش چهل میلیون تومانی طی 3 روز در انتهای جدول فروش سراسری قرار دارند. 





***هیس! دخترها فریاد نمی زنند

در میان 5 فیلمی که همزمان با عید سعید فطر به روی پرده رفته اند اثر پوران درخشنده تحت عنوان "هیس دخترها فریاد نمی زنند" بیشترین میزان تماشاگر را به خود جلب کرده و در اختیار داشتن 25 سالن نمایش، فروش خوبی را در گیشه به دست آورد. 

شهاب حسینی، مریلا زارعی، طناز طباطبایی و جمشید هاشم پور از بازیگران این فیلم هستند که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد. 

بخشی از سناریو: 

بی توجهی و سهل انگاری پدر و مادر شیرین هشت ساله، واقعه ای دردناک را برای او رقم می زند که زخمش سالها بر روح او باقی می ماند و همه زندگی اش را تحت الشعاع خود قرارمی دهد. آنچه این زخم را عمیق تر می کند و واقعه را به فاجعه ختم می کند، این است که دخترک هیچکس را نمی یابد تا دردش را با او در میان بگذارد...

کوتاه درباره این اثر  : 

* موضوع فیلم درباره تجاوز به کودکان بوده و صریحا درباره وقوع چنین اتفاقاتی صحبت به میان می آید. شاید دلیل فروش بهتر آن نسبت به فیلم های دیگر پرداختن به خط قرمزی باشد که تا امروز کمتر به آن توجه شده است. 

* عدم استفاده از قانون محدویت سنی برای این فیلم دردسر ساز شده است. مشاهده شده که معمولا خانواده ها به دلیل بی اطلاعی از محتوای این فیلم به همراه کودکان خود وارد سالن  می شوند و البته بعد از اطلاع مجبور به ترک سینما می شوند. 


برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این فیلم مراجعه کنید.




***دهلیز

دومین فیلم پرمخاطب(البته نسبت به فروش نه چندان مناسب دیگر آثار) این روزهای سینمای ایران است که 20 سالن نمایش را در اختیار دارد و در جشنواره فجر سال گذشته جایزه بهترین بازیگر زن را برای هانیه توسلی به ارمغان آورد. 

رضا عطاران و محمدرضا شیرخانلو از دیگر بازیگران دهلیز هستند.

بخشی از سناریو: 

«دهلیز» داستان زنی به نام شیواست. او سرپرست خانوار است و با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند. همسر او به خاطر قتلی غیر عمد به زندان افتاده و او در تلاش است رضایت خانواده مقتول را جلب کند تا فرزندش طعم پدر داشتن را بچشد اما...

کوتاه درباره این اثر : 

* رضا عطاران برای اولین بار در عمر بازیگری خود، در نقش جدی ظاهر شده و در جشنواره فجر نیز به خاطر ایفای نقش پدری افسرده، کم حرف و البته مهربان برای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد شد. 

* سوپر استار دهلیز، پسر بچه ای دبستانی است که توجه منتقدان، اهالی سینما  و البته مخاطبان فیلم را به خود جلب کرده است. علیرغم روال بسیاری از فیلم ها که از کودکان تنها برای افزایش بار عاطفی فیلم استفاده می شود، دهلیز با بازی محمدرضا شیرخانلو به عنوان کودکی که به محبت پدرش نیاز دارد معنا پیدا می کند. 

* بهروز شعیبی کارگردان تازه کار و البته جوان این فیلم، همان روحانی ساده دل  و مهربان "طلا و مس" است که به خوبی از پس ایفای نقشش بر آمد. او با ساخت این اثر به عنوان یک کارگردان تازه کار مورد تشویق منتقدان قرار گرفت. 


برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این فیلم مراجعه کنید.

 

***فرزند چهارم

سال گذشته از سوی سازمان سینمایی نام 7 پروژه به عنوان آثار فاخر سینمای ایران اعلام شد که در میان فیلم‌های اعلام شده، نام «فرزند چهارم» نیز دیده مبی شود. فیلمی که در سومالی ساخته شد و به تعبیر سازندگانش مسیر طاقت‌فرسایی را برای فیلمبرداری طی کرد

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حسین محب اهری و ناصر گیتی جاه از جمله بازیگران این فیلم هستند که البته هنوز فروش قابل قبولی در گیشه نداشته است. 

بخشی از سناریو: 

یک گروه ایرانی به سومالی، کنیا و دیگر کشورهای آفریقایی سفر می کنند تا از نزدیک با درد و رنج و مشکلات مردم قحطی زده این مناطق روبرو شوند. در طول این سفر برای خود اعضای گروه نیز اتفاقات بسیاری رخ می دهد. 

کوتاه درباره این اثر :

* وحید موسائیان کارگردان و علی‌محمد قاسمی مدیر فیلمبرداری آن هنگام فیلمبرداری سکانس‌های هوایی با هواپیما سقوط کردند که سرنوشت نامعلوم آنها تا چندین ساعت گروه تولید را در شوک فرو برده بود.

* حسین محب اهری با وجود کسالت و بیماری که داشت اما با روحیه و پر انرژِی پا به پای دیگر اعضای گروه در این پروژه فعالیت داشت.  

* نمايشگاه عکسهاي علي نيک رفتار (عکاس گروه فرزند چهارم) در سينما آزادی از امروز 20 مرداد در معرض دید عموم قرار گرفته و تا فردا ادامه خواهد داشت. 


برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این فیلم مراجعه کنید.




***جا ب جا

یک فیلم کمدی با بازی اکبر عبدی، مهران غفوریان، مهران رجبی و جواد عزتی که به کارگردانی علی توکل نیا در 23 سینما به روی پرده رفت و حدود 100 میلیون تومان هم فروخت. 

بخشی از سناریو: 

داستان فردي را روايت مي کند که با يک فرمانده جنگ اشتباه گرفته مي شود و باعث بوجود آمدن اتفاقاتي  متفاوت و البته خوشایند در زندگي اش مي شود. 

کوتاه درباره این اثر:

* اکبر عبدی در این اثر برای اولین بار دخترش المیرا عبدی همبازی شده است.

* حمید لولایی هم در این اثر در یک نقش منفی بازی می کند اما تقریبا در هیچ کدام از در وب سایت ها و بانک های اینتزنتی سینمایی نام او دیده نمی شود!


این فیلم فاقد وب سایت اختصاصی است. 



***هیچ کجا هیچ کس


اولین فیلمی که در جشنواره فیلم فجر اکران شد و البته به رغم داشتن تمام سوپر استارهای سینما موفق به دریافت هیچ جایزه ای از این مراسم نشد. 

رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا فروتن، صابر ابر و آتیلا پسیانی از بازیگران "هیچ کجا هیچ کس" هستند که اکران آن از سه روز قبل آغاز شده و هنوز به صورت رسمی وارد جدول های فروش نشده است. 

بخشی از سناریو: 

داستان این اثر روایتی خطی و ساده ندارد و نمی توان در چند جمله آن را خلاصه کرد چرا که پاره پاره مخاطبش را به عمق اتفاق ها می کشد و غافلگیری های ریز و درشتی دارد. اما داستان کلی آن درمورد چند جوان فقیر است که دست به یک گروگانگیری پر ماجرا و به تبع آن سرقت پولهای یک کارخانه دار ثروت مند می زنند.


کوتاه درباره این اثر:

* اثر اخیر ابراهیم شیبانی قرار بود در میان اکران های نوروز 92 به روی پرده برود اما در نهایت موفق به دریافت مجوز اکران ویژه در ایام سال نو نشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, | 23:33 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |