ماست مالی ۴ سال تشکیک سیستماتیک با تدلیس حجاریان/ اعترافی که BBC را دلخور کرد

سرویس سیاسی مرصاد، سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات در مصاحبه با سایت تسنیم اعتراف کرد در سال ۸۸ تقلب نشده بود اما با یک تفسیر به رای سیستماتیک از تدلیس سیستماتیک سخن گفت.

گرچه بسیاری از اصلاح طلبان هم پس از اعترافات حجاریان در دادگاه و ترور دوم وی دیگر چندان وقعی به سخنان و تفاسیر وی نمی گذارند اما به هر حال مرکز فرماندهی رسانه های اصلاح طلب در غرب مثل بی بی سی که هر سخنی را دست مایه قرار می دهد این بار اعتراف حجاریان به عدم تخلف و تقلب در انتخابات را پر رنگ کرد.

اعترافی از سوی حجاریان و دوستانش که خیلی دیر و پس از چهار سال فتنه انگیزی و تلاش بی ثمر برای تزریق و تشویش اذهان عمومی انجام می شود و بی بی سی هم با دلخوری آن را منعکس کرد.

حجاریان که هروقت حرفی برای گفتن داشته ساکت نمانده است و در همین راستا ۴ اخیر سال خیلی در مطبوعات و جراید آفتابی نمی شد اما این بار از تدلیس سیستماتیک از بیت المال برای انتخابات توسط احمدی نژاد سخن گفت.

مغز به اصطلاح متفکر اصلاح طلبان گفت: بنده می‌خواهم بگویم چهار سال دور اول ریاست جمهوری به‌علاوه دوره شهرداری، آقای احمدی‌نژاد چقدر از بیت المال برای رأی آوردن "تدلیس” کرده است؟

بر این اساس نه می‌گویم تقلب شده و نه می‌گویم تخلف شده است. ترجیح می‌دهم اسم جدیدی برای آن انتخاب کنم و آن "تدلیس سیستماتیک” است.

حجاریان توضیح نداد که تدلیس سیستماتیک یعنی چه؟ خبرنگار تسنیم هم از او نپرسید که فهم ایشان از واژه ای که به کار میبرد چیست اما باید به او گفت که تفسیر به رای سیستماتیک و یا تشکیک سیستماتیک که آموخته های وی است از آکادمی صحرایی و سیار چهره های سرشناس کودتاهای رنگی که در ایام انتخابات ۸۸ در ایران چادر زده بودند، بیش از واژه تدلیس سیستماتیک وجه تسمیه دارد.

تشکیک سیستماتیک یعنی چهار سال تلاش برای تزریق کلید واژه هایی مثل تقلب، انتخابات آزاد و… در حالی که امروز با خیالی آسوده خلاف واقع بودن همه آنها را اعتراف می کنیم و باز هم در راستای همان تشکیک سیستماتیک از واژه تدلیس به جای تقلب استفاده می کنیم. آنهم به این دلیل که انتخابات ۹۲ همه رشته های چهار ساله را پنبه کرده است.

تفسیر به رای سیستماتیک یعنی اینکه اولا بسیاری از خدمات ارائه شده به مردم را با عینک خود ببینید و افراد را با کیش خود مقایسه کنید و بگویید که از بیت المال تدلیس شده است برای پیروزی در انتخابات.

آیا وقتی آقای هاشمی در پایان دولت خود ماکت پروژه افتتاح می کرد! مصداق تدلیس نبوده است؟ آیا محمد خاتمی که یک پروژه را چند بار افتتاح می کرد مصداق تدلیس و فریب بود یا خیر؟

یا مصداق بارز تدلیس همین ادعای تقلب است که کیهان به خوبی در باره آن نوشت: یادآور می‌شود طی سال‌های اخیر کسانی چون خاتمی، تاج‌زاده، موسوی خوئینی‌ها، ابطحی و… در محافل خصوصی بارها تصریح بر دروغ بودن ادعای تقلب که بهانه دامن زدن به آشوب‌طلبی و قانون‌شکنی و رفتارهای ضد امنیت ملی بود اعتراف کرده‌اند با این وصف تغییر واژگان و تعبیر عبارات مبهم و گنگ، نمی‌تواند مسئولیت ارتکاب جرایم و خیانت‌های سنگین ضد امنیتی را از دوش فتنه‌گران بردارد.

در واقع مصداق بزرگ تدلیس در سال ۸۸، همین دروغ بزرگ «تقلب» و فریب مردم بود ضمن این که نسبت دادن رأی ۲۵ میلیون نفر (۶۳ درصد از مردم) به سیب‌زمینی یا «یارانه» و «پول مفت»، خود حرف مفتی است چه آن که اولا توهین به شعور اکثریت همان مردمی است که ۴ سال بعد با نسبت ۷/۵۰ درصد به کسی رأی دادند که لااقل در ادعا و لفظ مورد حمایت مدعیان اصلاح‌طلبی بود.

ثانیا در سال ۸۸ اساسا موضوع پرداخت یارانه‌ها به شکل امروزی اصلا به تصویب نرسیده و مطرح نبود. ثالثا اصلاح‌طلبان با وجود اذعان به ضرورت هدفمندسازی یارانه‌ها از اعمال آن با پیش‌بینی احتمال نارضایتی مردم ابا داشتند و البته به صورت یک سویه در برخی مقاطع صرفا به قطع برخی یارانه‌های کالایی- مانند هزار برابر شدن قیمت قیر و… اقدام کردند.

به هر حال خیلی دیر ولی بالاخره حجاریان و دوستانشان ظاهرا فهمیدند چه ظلمی در حق مردم کرده اند.ایران اسلامی در سال ۸۸ با مشارکت ۸۵ درصدی می توانست سرعت پیشرفت را افزایش دهد ولی سران لجاجت و بی تقوایی، فتنه ۸۸ را رقم زدند. ۸ ماه ایران عزیز در آتش و التهاب کینه بانیان فتنه سوخت و امروز حتی از یک عذرخواهی دریغ می کنند! امروز فرصت مناسبی است تا سران فتنه به خاطر عملکرد ضد میهنی سال ۸۸ محاکمه شوند.

رسانه دولتی انگلستان هم اعتراف کرد در سال ۸۸ تقلب نشده بود1


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, | 23:27 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |