حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی صداقت:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه(ندسا)گفت: باید بعد از ماه رمضان از محرمات مواظبت کنیم و تمرین 30 روزبندگی در برابر خدا را در بقیه ماهها نیز تداوم ببخشیم و استمرار برکات و معنویات ماه رمضان باید همواره در روح و جسم مان متبلور باشد
 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی صداقت با اشاره به اینکه در ماه رمضان فضای معنوی مسلمانان و ارتباط قلبی انسان باخدا تقویت می شود، گفت: یکی از برکات این ماه مبارک، پذیرش توبه واستغفار از سوی خداوند است.

حجت الاسلام صداقت با اشاره به فضای معنوی ماه مبارک رمضان گفت: استفاده از فضای سحر همواره سفارش شده است و تنفس درهوای سحری که سرشار از معنویات است یک موهبت و فرصت است .

حجت الاسلام صداقت با بیان اینکه روزه داری تمرین تقوا و بندگی دربرابر خداست،گفت: در این ماه علاوه بر روزه داری  خیلی از اعمالمان حتی  خواب، تفکر و سایر رفتار انسان عبادت محسوب می شود. باید در 30 روز بندگی در ماه رمضان بتوانیم تقوا را در خود تقویت کنیم چرا که این ماه، ماه سنجش تقواست وماه گناه نکردن است.

وی در توصیف عظمت ماه مبارک رمضان گفت: مقام معظم رهبری نقل می کنند که امام با آن شخصیت عرفانی و معنوی بعد از ماه مبارک رمضان به لحاظ درجات تقوا و ایمان تغییرات محسوسی داشتند و رشد می کردند و این رشد و بالندگی در چهره ایشان بوضوح مشخص بود. رمضان فرصت تفویت  فضای معنوی و افزایش تقوی و ایمان را به همه می دهد و باید از فرصت استفاده کرد و به اندازه ظرفیت مان، معنویات  و تمرین تقوی را در خود داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران بر ماندگاری تقوی و عبادت در طول سال تأکید کرد و گفت: باید درجات تقوا ومعنویات نه تنها در ماه رمضان بلکه همواره در انسان ملکه شود.این ملکه شدن به معنای ماندگاری است و باید در این 30 روز ماه رمضان تمرین گناه نکردن، دروغ نگفتن و غیبت نکردن را انجام دهیم و قطعا اگر روزه دار حقیقی باشیم ناخودآگاه انسان بعد از ماه رمضان از گناهان نفرت خاصی پیدا می کند که این از برکات ماه خداست.

صداقت خاطرنشان کرد: متأسفانه ذهنیتی دربرخی از مردم وجود دارد که بعد از رویت هلال ماه شوال و عید فطر دیگر می توانیم هرآنچه که درماه رمضان از آن دوری می کردیم را انجام دهیم که این طرز تفکر درست و منطقی نیست.

وی تأکید کرد: باید بعد از ماه رمضان از خیلی از محرمات مواظبت کنیم وتمرین 30 روزبندگی در برابر خدا را در بقیه ماهها نیز تداوم ببخشیم و استمرار برکات و معنویات ماه رمضان باید همواره در روح و جسم مان متبلور باشد

صداقت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطعا ما اگر روزه دار حقیقی باشیم و دستورات خدا و قرآن را به خوبی در این ماه و بقیه ماهها اجرا کنیم به درجه ایمان واقعی خواهیم رسید و قطعا اگر روزه دار حقیقی باشیم یک نوع بازدارندگی در ما به لحاظ  پرهیر از گناه در طول سال ایجاد می شود.

وی با انتقاد از روزه خواری وتظاهر به روزه خواری در برخی از شهرها گفت: متأسفانه روزه خواری در جامعه ما رواج پیدا کرده  است و حتی برخی از افراد نه تنها حرمت این ماه را رعایت نمی کنند بلکه با کشیدن سیگار و خوردن  و آشامیدن، به روزه خواری در ملا عام مبادرت می کنند که البته این اشکال به جامعه اسلامی ما برمی گردد یعنی درحقیقت ما از امر به معروف و نهی از منکر غافلیم  و این واجب الهی را به طور شایسته در جامعه اجرا نمی کنیم.

وی دولت را مقصر اصلی روزه خواری در جامعه عنوان کرد و گفت: باید کارهای فرهنگی درخصوص احترام به ماه رمضان را درجامعه ترویج دهیم و در این میان رسالت دستگاههای فرهنگی از جمله صداو سیما، نهادهای فرهنگی و رسانه های گروهی خطیر است. ما باید با امر به معروف ونهی از منکر و تذکر لسانی جلوی این صحنه ها در ماه رمضان را بگیریم.

وی گفت: قطعا روزه خواران یا غافلند یا جاهل و یا مغرض و درهر صورت با تذکر لسانی و اطلاع رسانی می توانیم مردم را نسبت به ارزش و معنویات این ماه آگاه سازیم.

صداقت گفت: فرهنگ سازی باید در جامعه افزایش داده شود و در این راستا باید با ساخت فیلم های معنوی ومذهبی مرتبط با ماه مبارک رمضان و تقدس روزه داری ، مردم را نسبت به حرمت این ماه آشناتر سازیم و قطعا با امر به معروف ونهی از منکر می توان اثربخشی خوبی در جامعه داشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه امربه معروف ونهی از منکردرجامعه ما مظلوم واقع شده و در این غفلت وظیفه دولت و صدا وسیما و سایر نهادهای فرهنگی است که فرهنگ سازی در این زمینه را که قرآن نیز به آن سفارش داشته است، در دستور کار قرار دهند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 19 مرداد 1392برچسب:, | 23:24 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |