وجود یک طلبه در هر خانواده متدین ایرانی ضروری است

 حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر لزوم وجود یک طلبه در هر خانواده متدین ایرانی، تصریح کرد: خانواده ها می توانند با فراهم کردن شرایط تحصیل، یکی از فرزندان خود را که مایل به خواندن دروس حوزوی است، به ترویج دین اسلام کمک کنید.

به گزارش نور حوزه به نقل از صبح توس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، در نشست تخصصی نماز در مسجد امام رضا(ع) مشهد، با بیان این مطلب و انتقاد از خالی بودن جای صحبت در ارتباط با قرآن و نماز در جلسات اظهار کرد: در اکثر جلساتی که از سوی سازمان ها و دستگاه ها برگزار می شود و افراد به صحبت می پردازند، از شعر و قصه و دیگر مباحث صحبت می‌شود اما از قرآن و نماز هیچ صحبت و بحثی نمی شود.

وی با بیان این که انسان باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بداند، افزود: انسان باید تمام تلاش خود را برای استفاده بهتر از زمان را انجام دهد.

این استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم اظهار کرد: آنچه قرآن کریم در اختیار انسان‌ها قرار داده راهنمایی است که مردم جامعه می‌توانند از این راهنمایی‌های ارزشمند در زندگی خویش استفاده کنند.

به گفته وی قرآن کریم تأکید زیادی بر استفاده از زمان دارد و باید انسان ها از اوقاتشان بهترین بهره را ببرند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به آیه ۲ سوره عصر، عنوان کرد: این آیه اشاره به خسران انسان دارد و تاکید دارد که انسان در صورت استفاده نکردن از موقعیت‌های مناسب، خسارت و زیان می‌بیند.

وی ادامه داد: وجود عالم آل محمد(ص) و حوزه علمیه در مشهد سبب ایجاد پتانسیل فرهنگی و معنوی بالایی در پایتخت معنوی ایران برای رشد جایگاه قرآن و نماز شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر تربیت روحانیون مسلط به چندین زبان، تصریح کرد: در کشور چین برای صحبت و مذاکره با افراد ایرانی ۳۰۰ نفر را آموزش داده بودند اما در کشور اسلامی ایران، یک روحانی که به زبان چینی صحبت کند و غیر مسلمانی را متقاعد کند، نداریم.

وی با بیان این که برخی از کتب در جهان به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شوند، اضافه کرد: این در حالی است که قرآن که کتاب آسمانی مسلمانان است و باید تلاش شود تا به دست تمام اقشار در تمام کشورها برسد، متاسفانه به زبان‌های روز ترجمه نشده است.

وی ادامه داد: باید استان خراسان رضوی و از جمله مشهد در فرآیند تربیت روحانیون و طلاب علوم دینی و اعزام مبلغان به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به عنوان الگویی برای مناطق مختلف مطرح باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر لزوم وجود یک طلبه در هر خانواده متدین ایرانی، تصریح کرد: خانواده ها می توانند با فراهم کردن شرایط تحصیل، یکی از فرزندان خود را که مایل به خواندن دروس حوزوی است، به ترویج دین اسلام کمک کنید.

وی تاکید کرد: افرادی هم که از نعمت داشتن فرزند محروم اند باید با تقبل هزینه تحصیل یکی از جوانان طلبه در اشاعه فرهنگ دین اسلام گام بردارند و نگذارند دشمنان اسلام از حربه‌های گوناگون برای نابودی این دین الهی استفاده کنند.

وی با بیان این که مسجد باید مکانی برای همه سنین باشد، افزود: برنامه های مساجد و همچنین صحبت های ائمه جمعه نیز باید آن گونه باشد که بتواند توجه تمامی اقشار جامعه اعم از کودک و نوجوان تا بزرگسال را جلب کند تا بتوان از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای قرآن در جهت ترویج دین و معارف قرآنی بهره برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 19 مرداد 1392برچسب:, | 1:22 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |