ابراهیمی امام جمعه آبادان ګفت:

اتفاقات شمال سوریه و کردهای آن منطقه نیز بی شباهت به راه اندازی خلق های عرب و کرد در دوران دفاع مقدس نیست دشمنان وقتی صحنه نظامی را باختند دست به تفرقات قومی و قبیله ای زدند تا احساسات مردم را نسبت به اقوام مختلف برانگیزند و زمینه های اختلاف و ناآرامی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه آبادان اظهار داشت:اگر بخواهیم به منشأ این فشارها دست یابیم ابتدا باید به نقش سوریه در منطقه و دفاع همه جانبه از لبنان و فلسطین و جریان مقاومت و به ویژه همراهی وهمگامی بشاراسد با ایران و حزب الله پی ببریم دولت سوریه در جنگ 33 روزه حزب اله و جنگ 22 روز غزه که هیبت پوشالی رژیم جعلی اسرائیل در آنها شکسته شد ، حمایت بی بدیلی از مقاومت کرد روشن است که آنها محور مقاومت را هدف گرفته اند تا با سقئط سوریه ، عملاً محور ایران،سوریه و حزب اله را دچار گسست کند.

وی افزود:آنها پس بیداری اسلامی کشورهای منطقه که از سوی آنها به بهار عربی معروف شد ، از فرصت به وجود آمده برای کشاندن صحنه های درگیری و خشونت به درون سوریه استفاده کردند در هیچکدام از کشورهای منطقه مخالفان آنها از ابتدا با اسلحه وارد فاز درگیری با دولت نشدند و ناآرامی های سوریه یک طرح برنامه ریزی شده برای جنگ تمام عیار با دولت آن بود.

امام جمعه آبادان تصریح کرد:پس از جنگ تحمیلی بر علیه ایران و کشتارهای بی رحمانه صدام،هیچ حادثه ای مانند فجایع سوریه تکرار نشد آنها مردم بی گناه و زنان و کودکان را به فجیع ترین وضع از بین بردند تا اهداف آمریکایی-اسرائیلی در منطقه تحقق یابد.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد:اما ملت و دولت سوریه به حول و قوه الهی و همراهی دوستان خود  بر همه آن پلیدی ها پیروز شد واگر امروز می بینید دست به ترور می زنند نتیجه شکست و ناتوانی آنها در صحنه جنگ است و ما ضمن اینکه به شدت از ترور مردم مسلمان سوریه متاثر است اما از پیروزی ملت و دولت سوریه خرسند هستیم.

وی خاطرنشان کرد:اتفاقات شمال سوریه و کردهای آن منطقه نیز بی شباهت به راه اندازی خلق های عرب و کرد در دوران دفاع مقدس نیست دشمنان وقتی صحنه نظامی را باختند دست به تفرقات قومی و قبیله ای زدند تا احساسات مردم را نسبت به اقوام مختلف برانگیزند و زمینه های اختلاف و ناآرامی را ایجاد کنند.

امام جمعه آبادان ادامه داد:البته نباید از نقش دولت ترکیه در این اتفاقات گذشت چرا که آنها در مسیر اهداف صهیونیست گام بر می دارند و دست تروریست ها را برای ناآرامی در شمال سوریه و تضعیف سوریه و جریان مقاومت باز گذاشته است.

ابراهیمی در پایان گفت:البته دشمنان باید بدانند ملت سوریه به خوبی از اهداف آمریکا واسرائیل آگاه شده اند و تحولات مصر و سایرکشورهای منطقه باعث شد به خوبی درک کنند که ادعای دموکراسی خواهی آنها،دروغ بزرگی است و دموکراسی تا زمانی که در اختیارشان باشد، ارزش دارد ملت سوریه به این باور رسیده است که  آنها به هیچ وجه خیر و صلاح ملت ها را نمی خواهند بلکه به دنبال منافع خود و تضعیف جامعه ی اسلامی هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:, | 23:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |