کلاهبرداری با نام کارت سلامت خانواده

پس از اجرای طرح پزشک خانواده در کشور، برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم اقدام به مطالبه مبالغی جهت صدور کارت سلامت خانواده می نمایند.

این افراد که بعضا از سوی برخی شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات کارت تفریحی (استخر، هتل و...) با مردم تماس می گیرند، در تماس خود ادعای تماس از «مرکز سلامت کشور» نموده و بر دولتی بودن فعالیت خود تاکید دارند.

اخیرا شیوه کار این افراد به این صورت است که با تماس تلفنی با شهروندان، پس از اعلام اینکه از «مرکز سلامت کل کشور» جهت صدور کارت سلامت خانواده تماس گرفته اند، به ویژگی های این کارت از جمله «تخفیف در مراکز پزشکی، ورزشی وتفریحی» اشاره کرده و با دریافت نام و آدرس شهروندان اقدام به ارسال این کارت ها با پست می نمایند. قابل ذکر است این افراد مبالغی را نیز از طریق پست (یا پیک شرکت) از شهروندان دریافت می کنند که در آخرین مورد گزارش شده این مبلغ ۱۷۵۰۰ تومان می باشد.

* اقدامات این شرکت ها مرتبط با وزارت بهداشت نیست

اما برای روشن شدن موضوع، خبرنگار فرهنگ نیوز با روابط عمومی وزارت بهداشت تماس حاصل نمود. این روابط عمومی با اشاره به اینکه کلیه مراحل تشکیل پرونده سلامت خانواده، ثبت نام در طرح پزشک خانواده و صدور کارت سلامت اصناف رایگان می باشد، افزود: این اقدامات سودجویانه از سوی شرکت های خصوصی صورت گرفته و در ارتباط با وزارت بهداشت نیست.

* هشدار وزارت بهداشت درباره اخاذی از مردم برای «کارت سلامت»

البته اسفند ماه سال گذشته نیز وزارت بهداشت با اعلام خبری مبتنی بر اخاذی های مشابه برای صدور «کارت سلامت»، در این خصوص به مردم هشدار داده و از شهروندان خواست تا درصورت مواجه شدن با چنین مواردی، موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی شهر خود اطلاع دهند.

دكتر محمد شریعتی، رییس ستاد اجرایی برنامه كشوری پزشك خانواده گفت: با توجه به اخبار و گزارش های واصله به ستاد اجرایی كشوری برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، همزمان با شروع فاز استقرار این برنامه در سطح برخی از استانهای كشور، گروهی از افراد سودجو اقدام به ایجاد اختلال در آرامش خانوارها و اخذ پول از آنان به بهانه های مختلف و تحت عنوان انجام هماهنگی های پیش از برنامه و اعطای كارت سلامت قلابی می كنند.

وی افزود: به اطلاع مردم شریف این استانها می رسانیم كسب هرگونه اطلاعات فردی و سلامتی از طریق تلفن به این سودجویان و همچنین پرداخت هزگونه وجه به آنان در قبال دریافت كارت سلامت یا موضوعاتی از این قبیل غیرقانونی است و هموطنان عزیز آگاه باشند كه به این سودجویان اجازه سوء استفاده ندهند.

قابل ذکر است در طرح پزشک خانواده، خانواده ها با مراجعه به مراكز بهداشتی درمانی محل سکونت ، ضمن انتخاب پزشك خانواده خود كارت سلامت ایرانیان را به صورت رایگان دریافت خواهند كرد. همچنین از طریق سایت اینترنتی این طرح موسوم به «سامانه خدمات سلامت ایرانیان» در آدرس www.۱۵۹۰.ir نیز می توان در طرح پزشک خانواده ثبت نام نمود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:, | 4:25 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |