هدیه ویژه اوباما به روحانی

روزنامه گاردین (the guardian) در خبری به پیشنهاد دولت اوباما ساعتی بعد از مراسم تحلیف اشاره کرد و نوشت: دولت اوباما روز یکشنبه در بیانه ای اعلام کرد که تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران فرصتی برای تهران است تا نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای کشورش را حل و فصل کند و تعامل بهتری با غرب داشته باشد.

 

 

کاخ سفید در بیانیه ای در مورد واگذاری رسمی قدرت از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق به اصطلاح آنان "تندرو" به یک روحانی "اعتدال گرا" ، به مردم ایران به دلیل درخواست برای "تغییر" تبریک گفت.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که اگر دولت جدید ایران به سمت انجام تعهدات بین المللی خود گام بردارد، در این صورت آمریکا را شریک مشتاقی خواهد یافت.

 

اما این "شاخه زیتون" آشکار در میان درخواست های جنگ طلبانه در واشنگتن برای اعمال تحریم های شدیدتر بر تهران و امکان استفاده از گزینه نظامی در صورت عدم یافتن راه حل دیپلماتیک ارائه می شود.

 

 

76 سناتور آمریکا در نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده خواستار تشدید تحریم ها تا زمانی که ایران از اهداف هسته ای خود دست بکشد، شده اند. در این نامه همچنین از اوباما خواسته شده که تمام گزینه ها را روی میز نگه دارد و باب دیپلماسی نیز گشوده باشد.

 

کاخ سفید اکنون با کنگره آمریکا در اختلاف شدیدی قرار دارند و دولت اوباما خواهان دادن زمان بیشتری به دولت روحانی است تا ایران جدیت خود را در مذاکرات آینده ثابت کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | 3:33 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |