ارزش حضور زنان در جامعه و دولت ها

اگر چه در دولت خاتمی برای اولین با یک زن پست معاونت رئیس جمهور را گرفت ، اما بدون تردید حضور مرضیه وحید دستجردی در راس وزارت خانه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دولت دوم محمود احمدی نژاد را می توان نقطه ی عطفی برای حضور زنان در کابینه به حساب آورد.

محمود احمدی نژاد در آن زمان ۳ زن برای تصدی وزارت خانه های آموزش و پرورش ، رفاه و بهداشت و درمان به مجلس پیشنهاد داده بود که از میان این سه نفر ، در نهایت فقط یکی از آنها موفق به خروج از فیلتر رای اعتماد مجلس شد.
اما این مسئاله با حرف و حدیث های فراوانی همراه بود و مخالفان و موافقان زیادی را برانگیخت. در آستانه تشکیل دولت یازددهم دوباره بحث بر سر حضور زنان در کابینه داغ است و هنوز هم مخالفان و موافقان خاص خودش را دارد.
عده ای حضور این چنینی زنان در جامعه را منافی اصول اعتقادی و مخالف سرشت و وظایف اصلی زنان میدانند و عده ای دیگر در مقابل حضور زنان را مسبب مشارکت زنان در جامعه می دانند.
حالا با قطعی شدن فهرست کابینه و عدم حضور حتی یک زن در وزرای پیشنهادی صدای عده ای برای حمایت از زنان بلند شده است . اما به نظر میرسد در میان موافقان حضور زنان در کابینه در برداشت از مشارکت اجتماعی زنان دو اشتباه عمده رخ داده است.
 
۱- اینکه آنان مشارکت زنان را مساوی با اشتغال زنان تلقی میکنند ، درحالی که لزوما اینگونه نیست و در مواردی حتی اشتغال زنان مخل مشارکت اجتماعی آنان است.
۲- برخی تصور میکنند پرهیز از اختلات زن و مرد تنها ملاحضه حضور زنان در جامعه است. درحالی که لزوم انجام وظایف اصلی زن مثل تربیت نسل و آرامش بخشی به محیط خانواده و .. بر این ملاحظه ارجحیت دارد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | 2:48 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |