علاقه به همجنس

متن سوال:

سلام
من یه پسر 22 ساله و مذهبی هستم و متاسفانه خیلی به همجنس خودم علاقه دارم
لطفا کمکم کنید


پاسخ:

 

 با سلام و آرزوي توفيق بندگي بيشتر براي شما

 

اگر منظور از علاقمندي به همجنس، صرفاً دلبستگي و محبت باشد، گناه شرعي نيست؛ هر چند مانع پيشرفت معنوي و در سير و سلوك و تقرب به سوي خداست.

از مرحوم فيض نقل شده که مي­فرمايد : گمان نکني که دوستي صورت­هاي زيبا تنها براي ارضاء شهوت است. زيرا ارضاي شهوت خود لذّت ديگري است که گاهي صورت­هاي زيبا را به سبب آن دوست مي­دارند، اما ادراک نفس جمال نيز به تنهايي لذّت بخش بوده و مي­تواند خود به خود، محبوب باشد. چنان که سبزه و آب جاري دو چيز محبوبند اما نه براي آشاميدن و خوردن و يا لذتي غير از ديدن.[1]

همچنين از جملة آثار مضرّت بخشي که در دلبستگي­ها به چشم مي­خورد و خود واژه دلبستگي حکايت از آن دارد، اسير شدن و به نوعي بندگي است. از اين رو گفته­اند: «عبد الرّقّ يعتق و عبد العشق لايتعتق»[2] برده آزاد شود ، ولي بندة عشق، آزاد نگردد.

 

و اگر منظور از علاقه به همجنس، علاقه به همجنس بازي و نعوذ بالله لواط باشد؛ بايد توجه كرد كه اين كار از گناهان كبيره اي است كه در قرآن به شدت مورد سرزنش قرار گرفته و وعده عذاب جهنم داده شده است.

اگر سؤال شود که چگونه مي­شود عشق و محبّت را از شهوت و لذّت جنسي تشخيص داد؟ درجواب مي گوئيم : اين امر از طريق منشأ و محل بروز آن دو مشخص مي گردد ؛ به اين معني که محبت از دل برمي­خيزد ولي شهوت از قواي جنسي؛ اين امر هنگامي که انسان خيلي ناراحت يا خيلي خوشحال است روشن­تر مي­گردد . همين که به انساني خبر نارحت کننده و يا به يکباره خبر بسيار مسرّت بخش داده مي­شود. دست روي قلبش مي­گذارد قلبش مي­گيرد و يا حتي سکته قلبي مي­کند. پس محل محبت دل است. همين مسئله در مورد تحريک قواي جنسي نيز صادق است که از محل ويژه خويش منفعل مي­گردد. پس از راه محل بروز و خواستگاه هر يک مي­توان تشخيص داد که اين لذّت جنسي است يا بهجت محبت.

 

از رسول خدا r روايت شده است:

] إِيَّاكُمْ وَ أَوْلَادَ الْأَغْنِيَاءِ وَ الْمُلُوكِ الْمُرْدَ فَإِنَّ فِتْنَتَهُمْ أَشَدُّ مِنْ فِتْنَةِ الْعَذَارَى فِي خُدُورِهِن خدورهنَّ [3][

از فرزندان اَمرد ثروتمندان و ملوک دوري کنيد، زيرا فتنة جوان پسر زيباي امرد از فتنه دختران باکره بيشتر است.

 

زيرا معمولاً دختر در منزل بوده و در جامعه ـ  تا حدودي مرز بين محرم و نامحرم رعايت مي-شود، به خلاف نوجوانان که به طور معمول، خارج از منزل بوده و حدودي بينشان رعايت نمي­گردد.

و ذکر پسران ثروتمندان و ملوک، از باب مصداق بارز است، که فتنه گريشان غالب است. و الاّ همة نوجوانان را که داراي اين خصوصيت هستند شامل مي­شود.

بايد توجه داشت كه چنين مسائلي باعث سلب لذت عبادت شده و چه بسا ايمان انسان را از دستش بربايد. از اين رو دو راهكار اساسي پيشنهاد مي گردد كه اميد است با جدّي گرفتن آنها، مشكل شما مرتفع گردد. 

راه کارهاي عملي در پيش گيري و درمان

 

1ـ از بين بردن زمينه ­ها و مراقبت از کانال­هاي ورودي قلب، يقين به حضور پروردگار

 

کانال­هاي ورودي، چشم و گوش و ساير حواس مثل لامسه و غيره را شامل مي­گردد. هر چه از اين کانال ها به درون داده شود، قلب همان را پردازش کرده و به خودمان تحويل داده؛ و دلبستگي­ها، عقايد، گفتار و کردار انسان نيز با همان تنظيم مي­گردد.

اگر کسي دريچة چشم و گوشش را براي ورود هر چيزي آزاد گذارد. بيماري­هاي مختلف رواني به درون نفوذ کرده و درونش را مختل خواهد نمود. اگر جواني به خود اجازه دهد که به هر جا قدم گذارد، هر نوع صحنه­اي را ببيند و هر کسي را ورانداز نمايد و هر مطلبي را مطالعه نموده و گوش فرا دهد و در عين حال وارسته باشد، انتظار گزافي خواهد بود

حضرت يوسف u سالها در خدمت زليخا بود ، امّا علّت اين که در اين مدّت به گناه نيالود اين بود که از نگاه­هاي خود مراقبت کرده و به زليخا چشم نمي­دوخت.

پس سعي كنيم نسبت به افرادي كه حساس هستيم،‌خيلي نزديك نشويم.

 

2ـ ازدواج

 

از آنجا که برخي از اين دلبستگي­ها، ناشي از غرائز بوده و يا حداقل، قواي جنسي و تجرد انگيزة شديد آن است، لذا ازدواج راهکار مناسبي در اين مورد مي­تواند باشد.

به عبارت روشن­تر، در چنين مواردي، از طرفي طغيان غرايز و تمايلات واز ديگر سو محروميت وناکامي جنسي  ـ  به دليل موانع ازدواج  ـ  باعث و يا حداقل انگيزة روي آوردن به چنين دلبستگي­هايي مي­گردد؛ تا به اين وسيله به نوعي غرائزشان را اطفاء نمايند.

همچنين مصاحبه­ هاي صورت گرفته در بين جوانان نيز، اين مسئله را تأييد مي­کند که دلبستگي­هايشان به فرد خاص، مدتي پس از ازدواج از بين رفته و يا به حداقل رسيده و روابط معمولي بينشان حاکم شده است.

از فضاي معنوي ماه مبارك رمضان در راه دست شستن از گناه و بندگي نهايت استفاده را ببريد.

موفق باشيد

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, | 3:18 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |