طرح سازش به دنبال تثبيت رژيم صهيونيستی است/ مبنای قرآنی راهپيمايی روز قدس

آيت‌الله خاتمی با اشاره به طرح جديد آمريكا مبنی بر سازش گروه‌های فلسطينی با رژيم صهيونيستی اظهار كرد: اين مذاكرات تثبيت رژيم صهيونيستی، مشروعيت‌دادن به اين رژيم و ايجاد حاشيه امن برای صهيونيست‌ها را دنبال می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، آيت‌الله سيداحمد خاتمی، عضو هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 11 مردادماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپيمايی روز قدس اظهار كرد: اين راهپيمايی مبنای قرآنی و روايی دارد؛ همان‌طور كه در آيه 120 سوره توبه آمده است گام‌های به غضب آورنده دشمن، عمل صالح است.

وی همچنين با اشاره به آيه 52 سوره مؤمنون گفت: همچنين در اين روز جهان اسلام يكپارچه می‌شود؛ همچنين انبوه روايات در مورد اين راهپيمايی می‌توان ذكر كرد كه از جمله آنها، وصيتنامه امام علی(ع) است كه فرموده‌اند «خصم ظالم و يار مظلوم باشيد»؛ فلسطينيان مظلوم هستند و بيش از 60 سال است كه ميليون‌ها نفر از آنها از سرزمين خود آواره شده‌اند.

آيت‌الله خاتمی در بخش ديگری از سخنان خود به طرح جديد آمريكا مبنی بر سازش گروه‌های فلسطينی با رژيم صهيونيستی پرداخت و گفت: دولت ظالم و جبار آمريكا فرصتی از غفلت مسلمان‌ها به دست آورده و در پی آن است كه مذاكرات سازش را بار ديگر دنبال كند؛ اين مذاكرات در طول بيش از 60 سال اشغال فلسطين ذره‌ای سود برای مظلومان نداشته و اگر تاكنون خيری بوده، از مقاومت و انتفاضه‌های جانانه ملت فلسطين بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پيروزی ملت فلسطين در جنگ‌های 22 روزه و 8 روزه در برابر رژيم صهيونيستی خاطرنشان كرد: حلال و مشكل‌گشا برای رفع مظلوميت فلسطين تنها مقاومت است؛ اين مذاكرات به دنبال تثبيت رژيم صهيونيستی، مشروعيت‌دادن به اين رژيم و ايجاد حاشيه امن برای صهيونيست‌ها را دنبال می‌كند.

وی در مورد جنايات تكفيری‌ها در كشورهای اسلامی نيز گفت: كاخ سفيد مدت‌هاست طرحی مبنی بر ايجاد تفرقه در جهان اسلام پيگيری می‌كند و بر همين اساس عده‌ای احمق ساده‌لوح تكفيری را يافته كه به راحتی آدم می‌كشند؛ اينها را به جان جهان اسلام انداخته‌اند و خود نفعشان را می‌برند.

آيت‌الله خاتمی افزود: هر چند تكفيری‌ها به دنبال ايجاد تفرقه بين مسلمانان هستند اما اقدامات آنها هم از سوی شيعيان و هم از سوی اهل سنت محكوم شدند.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعيت كنونی مصر گفت: در مصر مسلمان‌ها به جام هم افتاده‌اند و برادركشی را به اوج خود رسانده‌اند؛ در حالی‌كه مصر مردمی فهيم و متمدن دارد كه به دنبال نظامی اسلامی هستند؛ پيش از اين نيز به قانون اساسی اسلامی رأی دادند و مجلسی ترتيب دادند كه اكثرشان مسلمان بودند، اما در حال حاضر به وضعيتی افتاده‌اند كه آمريكا و رژيم صهيونيستی از آن بهره می‌برند.

وی خطاب به طرف‌های درگير در مصر اظهار كرد: مشتركات شما زياد است و نبايد به جان هم بيفتيد؛ بنشينيد و با هم گفت‌وگو كنيد و از بيداری اسلامی و ارمغان آن پاسداری كنيد و نگذاريد غرب آن را مصادره كند.

آيت‌الله خاتمی همچنين به طرح قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله در فهرست تروريست‌ها اشاره كرد و گفت: طرح عجيبی بود كه از سوی اتحاديه اروپا مطرح شد؛ حزب‌الله لبنان جريان سالم و متدين و در عين حال ملی است كه پاسدار تماميت ارضی لبنان است و تنها كارشان دفاع از كشور در مقابل تجاوزات رژيم صهيونيستی است.

وی با بيان اينكه اين يك طرح انگليسی است، افزود: اتحاديه اروپا سعی می‌كرد خود را مستقل نشان دهد، اما در اين جريان نشان داد كه برده‌وار نوكر امريكا شده است؛ اينها بدانند با اين ماجرا آبروی خود را برده‌اند.

تشديد تحريم‌های آمريكا عليه جمهوری اسلامی ايران ديگر موضوعی بود كه خطيب جمعه تهران به آن اشاره كرد و گفت: هدف آنها از اين تحريم‌ها اين است كه آنقدر به امت قهرمان فشار بياورند كه دست از آرمان‌های بلند خود بردارند.

آيت‌الله خاتمی مسائل هسته‌ای ايران را بهانه غرب برای مقابله با نظام اسلامی عنوان كرد و گفت: آنها خود می‌دانند ايران به دنبال بمب هسته‌ای نيست و بهانه‌جويی می‌كنند تا با نظام اسلامی مقابله كنند؛ اما اين ملت مقاوم و نستوه خواهد ماند.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری در بخش ديگری از سخنان خود به پايان كار دولت دهم اشاره و اظهار كرد: صميمانه از سخت‌كوشی خستگی‌ناپذيری كابينه دولت دهم كه در خدمت اسلام و قرآن بودند، تشكر می‌كنيم.

وی با بيان اينكه فردا مراسم تنفيض حكم رئيس‌جمهور جديد است، افزود: رويداد تاريخی‌ای است كه با حضور ميهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه موضع ما خط ولايت است، خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند كه بايد به دولت جديد تا گره‌ها را باز كند.

آيت‌الله خاتمی ادامه داد: در حكم تنفيذ رئيس‌جمهور 7 ماده است كه پايبندی به آن، كشور را بيمه می‌كند.

وی با بيان اينكه اميدواريم كابينه معتدل به معنای واقعی شكل گيرد، گفت: كابينه معتل واقعی می‌تواند رئيس‌جمهور جديد را در كارش موفق كند؛ افراطی‌ها كه از مصايق بارز آنها افرادی هستند كه در فتنه 88 ميدان‌داری می‌كردند، نمی‌توانند سنخيتی با كابينه اعتدال داشته باشند.

بنابراين گزارش، آيت‌الله سيداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به سبك اسلام در مواجهه با دشمنان اظهار كرد: مبنای برخورد مسلمانان با دشمنان آيات 29 سوره فتح و 54 سوره مائده است.

وی با بيان اينكه قرآن تأكيد دارد كه اشداء علی الكفار باشيم، گفت: يكی از مصاديق اين اشداء بودن، ابراز نفرت از بيگانگان است؛ بايد موضع‌گيری شفافی در برابر بيگانگان داشت؛ شعار «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسرائيل» مصداق اين ابراز نفرت است.

امام جمعه موقت تهران دوری از فرهنگ بيگانگان را نيز ضروری عنوان كرد و افزود: نزديكی به فرهنگ بيگانگان، بيگانگی می‌آورد.

كوتاه نيامدن در معامله و تعامل با بيگانگان، بدبين بودن نسبت به آنها، نپذيرفتن سلطه بيگانگان در عرصه‌های مختلف و ايستادگی در برابر زياده‌خواهی‌های دشمن از ديگر مصاديق اشداء بودن در برابر كفار بود كه خطيب جمعه تهران به آنها اشاره كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 11 مرداد 1392برچسب:, | 14:56 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |