رحیمی به مردم خوزستان توهین کرد/ این دور از سفرها جنبه تبلیغاتی دارد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹
 
 
سفرهای هیأت دولت در ماه‌های آخر عمر آن بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. حضور مشایی که هیچ ارتباطی با مسائل اجرایی ندارد و طرح حرف‌های نادرست توسط رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان باعث شده بود که نماینده‌ها از این امر ناراحت باشند.
رحیمی به مردم خوزستان توهین کرد/ این دور از سفرها جنبه تبلیغاتی دارد

به گزارش جهان، سه نفر از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با الف، ضمن اعتراض به نحوه برخورد معاون اول رییس جمهور با نمایندگان حاضر در جلسه هیأت دولت در اهواز، این سفر را با اهداف تبلیغاتی و خالی از فایده برای استان دانستند.



دهدشتی نماینده آبادان در همین باره گفت: سفرهای هیأت دولت در ماه‌های

در جلسه هیئت دولت به نمایندگان مردم توهین شد و این توهین به نمایندگان در واقع توهین به خود مردم است. این دور از سفرهای احمدی نژاد فاقد کارایی لازم است و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

آخر عمر آن بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. حضور مشایی که هیچ ارتباطی با مسائل اجرایی ندارد و طرح حرف‌های نادرست توسط رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان باعث شده بود که نماینده‌ها از این امر ناراحت باشند.



نماینده مردم آبادان افزود: در عین اینکه رئیس جمهور در طول سفر به استان خوزستان حرف‌های نادرستی زد، اما نمایندگان استان به خاطر منافع و مشکلات استان در طول سفر دولت‌مردان را همراهی کردند. در جلسه هیئت دولت نیز هنگامی که نمایندگان متوجه شدند که مصوبات این جلسه قبلاً همه تصویب شده اند، به این امر واکنش نشان دادند. نمایندگان اعتراض داشتند که این مصوبات در سفرهای اول، دوم و سوم نیز تصویب شده و تصویب مجدد مصوبات هیچ فایده ای ندارد. تصویب این مصوبات نیز با توجه به ماه‌های پایانی این دولت هیچ سودی ندارد.



دهدشتی گفت: در این جلسه رحیمی به نمایندگان گفت به شما ربطی ندارد که دخالت کنید و ما فقط به خاطر اینکه احترام شما را حفظ کنیم در این جلسه شما را دعوت کردیم. این صحبت‌ها به نوعی توهین به نمایندگان بود و نمایندگان توهین رحیمی را تحمل نکرده و همه با هم جلسه هیأت دولت را ترک کردند.



این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس

از این ادبیات فقط دشمن سوء استفاده می‌کند. اینکه همه را در مظان اتهام قرار می‌دهد کار نادرستی است. اگر کسی پرونده ای دارد آقای احمدی نژاد چرا گوشه آن را نشان می‌دهد همه آن پرونده را نشان دهد.

در این بین از جایگاه نظارتی خود استفاده می‌کند. گرچه پیش بینی می‌شود که این گونه تنش آفرینی‌ها در دستور کار یک ماه آخر دولت قرار داشته باشد. این دولت از لحاظ کیفی و ریالی تاکنون فقط ۲۷ درصد مصوبات خود را انجام داده است و فقط ادعا می‌کند به خوزستان رسیدگی کرده است. من اعتقاد دارم هیچ‌کدام از دولت‌های قبل به استان خوزستان رسیدگی نکرده‌اند، دولت‌های نهم و دهم نیز فقط ادعای رسیدگی را دارند وگرنه در عمل شاهد کار خاصی نبوده ایم.



وی در واکنش به سخنان احمدی نژاد گفت: آقای احمدی نژاد هشت سال است که این حرف‌ها را می زند و ما یک نمونه از بی اخلاقی ایشان را در مجلس دیدیم. هیچ شخص با تدبیری این حرف‌ها را نمی‌زند به خصوص اینکه اگر آن فرد در جایگاه ریاست جمهوری باشد. این صحبت‌های ایشان نشان می‌دهد که وی هیچ چیزی در دست ندارد. اگر چیزی داشت تاکنون مطرح کرده بود. در ضمن آقای رئیس جمهور نباید فراموش کند که تمام اطرافیان وی مشکل دار هستند و پرونده های قضایی آن‌ها در دادگاه مفتوح است.



سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز گفت: با توجه به حیطه نظارتی و وظیفه نمایندگان، طبیعی است که آنان باید اظهار نظر بکنند و در جلسه فعالیتی برای به ثمر رسیدن و اجرای پروژه‌ها

ما نماینده ی شخص نیستیم. ما نماینده استان و مردم خوزستان هستیم و این حرف‌های رحیمی توهین به مردم خوزستان بود. وقتی تأثیری روی مصوبات دولت نداریم پس تصمیم گرفتیم جلسه را ترک کنیم.

داشته باشند. بر همین اساس وقتی روال جلسه را دیدیم که مصوبات گذشته در حال تصویب هست، بدون اینکه مصوبات قبلاً تعیین تکلیف بشود، یکی از نمایندگان در اعتراض به این حرف صحبتی کرد که با واکنش تند رحیمی مواجه شد.



نماینده اهواز اظهار داشت: ادبیات رحیمی در این جلسه اصلاً درست نبود و صحبت‌های وی نشان از این بود که بودن یا نبودن نماینده‌ها هیچ تأثیری در جلسه ندارد. ما نماینده ی شخص نیستیم. ما نماینده استان و مردم خوزستان هستیم و این حرف‌های رحیمی توهین به مردم خوزستان بود. وقتی تأثیری روی مصوبات دولت نداریم پس تصمیم گرفتیم جلسه را ترک کنیم.



حسینی ادامه داد: سخنرانی‌ها، نوع رفتارها و نوع پرچم تکان دادن‌های آقای احمدی نژاد هم در این برخورد نمایندگان بی تأثیر نبود. وی در این سفر تبلیغاتی، قصد بهره برداری انتخاباتی را دارد و ما این جنبه تبلیغی را در روزهای آینده بیشتر از رئیس جمهور می‌بینیم. احمدی نژاد در دوره اول تقصیرات را گردن دولت قبل می‌انداخت و الآن کم کاری خود را گردن این و آن می‌اندازد.



عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: از این نوع ادبیات آقای احمدی نژاد چه کسی سوء استفاده می‌کند؟ از این ادبیات فقط دشمن

دولت از لحاظ کیفی و ریالی تاکنون فقط ۲۷ درصد مصوبات خود را انجام داده است و فقط ادعا می‌کند به خوزستان رسیدگی کرده است.

سوء استفاده می‌کند. اینکه همه را در مظان اتهام قرار می‌دهد کار نادرستی است. اگر کسی پرونده ای دارد آقای احمدی نژاد چرا گوشه آن را نشان می‌دهد همه آن پرونده را نشان دهد. کسی که مشکل دارد پرونده وی را نشان بدهید، اینکه همه را متهم می‌کنند این کار نادرستی است. احمدی نژاد همه پرونده را نشان دهد و هر کس در هر جایگاهی که مشکل دارد باید جواب پس بدهد.



حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز با بیان اینکه صحبت‌های رئیس جمهور در این سفر درست نبود گفت: در جلسه هیئت دولت به نمایندگان مردم توهین شد و این توهین به نمایندگان در واقع توهین به خود مردم است. این دور از سفرهای احمدی نژاد فاقد کارایی لازم است و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.



وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید وحدت و آرامش را حفظ کنیم و امسال حماسه ای سیاسی خلق کنیم تا بتوانیم از این برهه نامطلوب اقتصادی عبور کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 18:50 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |