روضه حضرت زهرا مرا مسلمان کرد
به گزارش روضه نیوز، «لینه متیه سون» شب گذشته 5 مرداد ماه مهمان بخش «ره‌یافتگان» بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود که پس از مسلمان شدنش نام خود را به «سمیرا» تغییر داده است.
 
لینه متیه سون اکنون 15 سال است که مسلمان شده است او می‌گوید: من دیدم مسلمان‌ها در مناجات با خدا بسیار گریه می‌کنند اما من از این نعمت بی‌بهره بودم تا اینکه در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) شرکت کردم. وجود حضرت زهرا(س)‌ باعث شد تا یک نوری بر دل من بنشیند من نمی‌دانم که این مادر با من چه کرد اما معتقدم روضه حضرت زهرا من را مسلمان کرده است.
 
به عقیده او حجاب باعث رهایی و آزادی زن می‌شود و تنها دین اسلام است که زن را شکوفا می‌کند و به مقام او توجه بسیاری دارد. از نظر سمیرا خانواده در دین اسلام جایگاه والایی دارد که زن پایه اصلی آن را شکل می‌دهد. خانواده سمیرا پس از آن که او مسلمان می‌شود با وی قطع رابطه می‌کنند اما خود او معتقد است اگر خانواده‌اش را از دست داده خدا و حب اهل بیت را به دست آورده است و این دو با هم قابل مقایسه نیست.
 
سمیرا خادمی، پس از انتشار کاریکاتور موهن در دانمارک جلوی پارلمان این کشور تجمعی برگزار کرده و در آنجا سخنرانی می‌کند به باور او فردی که آن کاریکاتور را کشیده باید به خاطر این کار به خداوند پاسخگو باشد. سمیرا فعالیت تبلیغی خودش را در مورد اسلام را پس از آن که در خواب می‌بیند فردی منسوب به امام علی(ع) به او می‌گوید که باید به دین کمک کند آغاز می‌کند. از آن پس شروع می‌کند به ترجمه کتب مذهبی شیعه تا حقیقت اسلام و تشیع را به جهانیان نشان دهد.
 
وی از اینکه می‌تواند با حجاب در جامعه حضور پیدا کند بسیار خوشحال است به عقیده او رفتار مسلمانان در جامعه می‌تواند بسیار به ترویج دین کمک کند او به کسانی که شاید به حجابش توهین کند فقط لبخند می‌زند که از این طریق بگوید که دین اسلام دین رحمت و محبت است.
 
سمیرا، خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) هم است و در آستان قدس رضوی به ترجمه کتاب‌های مذهبی مشغول است ماجرا از این جا شروع می‌شود که وقتی در دفتر آستان قدس بوده، فردی از او می‌خواهد که یک فرم را پر کند روز بعد با او تماس گرفته و گفته می‌شود که به عنوان خادم حرم امام رضا انتخاب شده است.
 
لینه متیه سون سفر کربلا را نیز تجربه کرده است به عقیده او همه مسلمانان مدیون امام حسین(ع) هستند زیرا اگر امام حسین(ع) به شهادت نمی‌رسید معلوم نبود الان ما در چه وضعیتی بودیم .
 
سمیرا ایران را کشوری زیبا مذهبی می‌داند اما به نظر او تنها مشکل ایران این است که برخی جوانان فکر می‌کنند در اروپا و آمریکا آزادی بیشتری وجود دارد در حالی که آزادی واقعی را در دین اسلام باید جست و جو کرد زیرا این دین باعث می‌شود فرد از بند تعلقات دنیوی رها شود
 
همسر لینه پس از ازدواج نام خانوادگی خود را به خادمی تغییر می‌دهد همسر او در سال 62 به دانمارک رفته است؛ خادمی وقتی به دانمارک مهاجرت می‌کند به دلیل نبود مراکز مذهبی از لحاظ اعتقادی احساس خلا می‌کند و همین عامل موجب می‌شود تا به کلیسای برود و به روش مسلمانان با خدا راز و نیاز کند. دختر کشیش کلیسا به خادمی می‌گوید که دوستش می‌خواهد با او صحبت کند همین دیدار زمینه آشنایی او با متیه سون را فراهم می‌کند.
 
همسر سمیرا وقتی وارد رادیو می‌شود تصمیم می‌گیرد که فرهنگ ایرانی و مفاهیم اسلامی را به زبان دانمارکی ترجمه کرده و در رادیو اجرا کند و همین مسئله موجب می‌شود میزان مخاطبان رادیو بالا رود و او نیز به عنوان مدیر رادیو انتخاب شود وی با کمک دوستانش حسینیه‌ای را تاسیس می‌کند او توانسته بود یک راهپیمایی 16 هزار نفری را برای مراسم روز عاشورا و با کمک سایر مسلمانان تدارک ببیند.
 
خادمی فعالیت وهابیون در دانمارک را زیاد توصیف می‌کند او می‌گوید: در فاصله 150 متری حسینیه ما حدود 8 مرکز ترویج و تبلیغ وهابیت وجود دارد فعالیت‌های تبلیغی خادمی و همسرش بیشتر از نوع آگاهی بخشی است به نظر او آنها تنها می‌توانند؛ زیبایی‌های دین اسلام را به جوانان نشان دهند و هدایت نهایی از سوی خداوند انجام خواهد شد. او که روانشناسی هم خوانده معتقد است گریه انسان را سبک می‌کند؛ اما گریه برای امام حسین آرامشی وصف ناشدنی را به انسان می‌بخشد.
 
وی یکی از فعالیت‌های خود را برای کودکان و نوجوانان مسلمان در نظر گرفته و بر این باور است اگر زیبایی‌های دین اسلام را به آنها نشان ندهیم فرهنگ غربی آنها را جذب می‌کند.

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:, | 1:56 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |