احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی:
رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی زنده با مردم گفت: تا کنون کسی نتوانسته قانون گریزی توسط دولت را اثبات کنند، علیرغم اینکه همه دستگاه های نظارتی تجهیز شدند که این کار انجام داده و دولت را متهم کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشور با حضور در برنامه تلویزیونی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت ایران در پاسخ به متهم بودن دولت نهم و دهم به بی برنامگی گفت: دولت هشت سال کار کرده و این هشت سال کار پر حجم و هدفمند و نتایج بسیار گسترده آن در چند گزارش تلویزیونی نمی‌گنجد و ما با مشورت دوستان قالبی برای بین مهم‌ترین اقدامات تهیه کردیم.

وی ادامه داد: در گزارش‌های قبل از این بحث‌های عمومی، مبانی نظری دولت، چرایی اقدام دولت، نگاه دولت به مردم، عزت، کرامت، آزادی، حکومت، عدالت جهانی و آرمان‌ها تشریح شد.

احمدی نژاد با اشاره به برنامه امروز تصریح کرد: در این گزارش بنابراین است تا اولین‌ها را بررسی کنیم که این اولین‌ها ابتکارات و نوآوری‌هایی است که شرایط ملی و بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده است.

این دولت تنها دولتی است که از روز اول با برنامه حرکت کرده است/ ما حتی یک ساعت هم بی‌برنامه نبودیم


رئیس جمهور کشور ادامه داد: از همین جا از همکاران عزیز به خاطر خدمات گسترده ای که انجام داده‌اند عذرخواهی می‌کنم اما هنوز ظرفی برای معرفی خدماتشان در اختیار نداریم اما امیدواریم این خدمات آشکار و ثبت شود.

وی با اشاره به با برنامه بودن دولت خود گفت: ما از روز اول می‌دانستیم که چه کار باید بکنیم و شاید تنها دولتی هستیم که از روز اول نیز با برنامه حرکت کردیم.

احمدی نژاد گفت: من قبل از حضور در ریاست جمهوری در تمام بخش‌ها، برنامه های مکتوب داشتم و روی همان خط عمل کردیم که این به معنای انعطاف ناپذیری نیست بلکه ما با حفظ اصول روی خطی مشخص حرکت کردیم.

وی افزود: ما حتی یک ساعت بی برنامه نبودیم و در تمام لحظات ما برنامه و کار برای اجرا داشته است و از قبل برای آن پیش بینی‌هایی شده بود و جهت کلی و عناوین اصلی برنامه‌ها را داشتیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: اینکه عنوان سازمان مدیریت برنامه برداشته شد عوام فریبی است که بگوییم دولت می‌خواهد خلاف برنامه عمل کند مگر فقط این سازمان بود که برنامه داشت و تمام وزارت خانه‌ها معاونت برنامه ریزی دارند.

احمدی نژاد گفت: طبق اصل 126 قانون اساسی امور برنامه و بودجه و برنامه ریزی مستقیماً زیر نظر رئیس جمهور است و رئیس جمهور می‌تواند آن را به کسی واگذار کند و ما در جهت قانون اساسی گفتیم که این بخش زیر نظر رئیس جمهور است و نهادی مستقل از رئیس جمهور نیست و ما ساختار آن را به هم نزدیم چرا که هنوز نیز فکر، برنامه ریزی، تهیه قانون برنامه و بودجه، نظارت و تهیه گزارش هنوز بر عهده آن‌هاست اما به صورت هدفمندتر و اکنون مجموعه معاونت برنامه ریزی معاونت رئیس جمهور است.

رئیس جمهور تصریح کرد: عده ای فکر می‌کنند برنامه ریزی به عنوان است در حالی که چنین نیست و محتوا مهم است و ما در واقع ماده قانون اساسی را احیا کردیم و اهتمام ویژه ای به آن داشتیم.

 کار خود را از پایین ترین سطوح مدیریتی شروع کردم

وی افزود: من کار خود را از پایین ترین سطوح مدیریتی شروع کردم؛  فرماندار، بخشدار و قبل از ریاست جمهوری شهردار تهران بودم و نیازهای کشور، قانون را می شناسم و همه رده ها را تجربه کردم.

احمدی نژاد ادامه داد: ما از همان روز اول معتقد بودیم که کشور باید براساس قوانین جامعه زیربنایی و مادر اداره شود چراکه بدون قوانین پایه و جامع ای که جهت را مشخص کند نمی توان حرکت کرد.

در ادامه احمدی نژاد اظهار داشت: یکی از اهتمام‌های دولت یازدهم تلاش برای تبدیل لوایح قانونی به قوانین پایه و مادر کشور است و قریب به اتفاق قوانین ما در کشور به غیر از بانکداری، در این دوره صورت گرفته است.


وی ادامه داد: برای اولین بار لایحه اصل ۴۴ توسط این دولت به مجلس داده شد و تکلیف اقتصاد کشور و معلوم و دعواهای زرگری در ارتباط با اقتصاد خاتمه یافته و مسیر مشخص شد.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده جزو کارهای زیربنایی است که اقتصاد کشور را شفاف و به عنوان درآمدی برای دولت می‌باشد، چرا که اقتصادی که شفاف نباشد، قابل برنامه ریزی نیست ، بنابراین دلیل مخالفت برخی از افراد این بود که نمی‌خواستند اقتصاد شفاف شود.
 
احمدی نژاد بیان کرد: ما برای تأمین مسکن مردم لایحه ای به مجلس ارائه دادیم و تکلیف و مسیر را مشخص کردیم.
 
وی به کارهای زیربنایی که در دولت نهم و دهم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: لایحه حمل و نقل و سوخت، لایحه هدفمندی یارانه‌ها که به عنوان تحول بزرگ اقتصادی صورت گرفت، لایحه تحول در امور گمرکی، لایحه قانون پول‌شویی در دولت نهم تهیه شده و همین‌طور لایحه جامع مالیاتی از جمله کارهای زیربنایی است که حدود یک سال است در مجلس مانده است.
 
رئیس جمهور افزود: تکلیف اقتصاد کشور در بخش‌های بسیاری از جمله صنعت، کشاورزی و مسکن روشن و مسیر مشخص است.

 

تاکنون از خط ویژه عبور نکردم/ همه دستگاه های نظارتی برای متهم کردن دولت تجهیز شده‌اند

 
وی ادامه داد: دولت نهم قانون‌مدارترین دولت تاریخ است و قانون‌مداری یک دولت را نباید در دعواهای سیاسی جستجو کرد، بلکه باید آن را در عمل مشاهده کرد.
 
رئیس جمهور بیان کرد: من به خاطر احترام به قانون به یاد نمی‌آورم که از خط ویژه و یا چراغ قرمزی عبور کرده باشم چرا که پاسدار قانون اساسی کشور هستم و من به عنوان رئیس جمهور سوگند خورده‌ام که مطابق قانون رفتار کنم و به عنوان نماینده ملت سعی کرده‌ام قانون‌مدار باشم در حالیکه همه دستگاه های نظارتی تجهیز شده‌اند دولت را به بی قانونی متهم کنند، اما هیچ کس نتوانسته دولت را به قانون گریزی متهم کند.
 
وی اظهار داشت: ما اصرار داریم قانون اساسی به درستی تدوین و رعایت شود، چرا که قوانین را نه تنها محترم بلکه مقدس می‌دانیم، بنابراین دولتی که دنبال منافع شخصی و گروهی نیست، معیارش قانون اساسی بوده و به دنبال درست اجرا کردن امور است، دلیلی ندارد قانون را زیرپا بگذارد.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: مهم‌ترین قوانین در این دولت تنظیم شده و پایه اداره و پیشرفت کشور براساس قانون، در این دوره ریخته شده است.
 

نتیجه کار زیربنایی دولت مساوی شدن صادرات غیر نفتی کشورمان با واردات بوده است


رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت صرفاً به کارهای روبنایی مثل کارهای عمرانی که نمود بیشتری داشته اهتمام ورزیده یا نه و همینطور رسیدگی به نامه های مردم به جای توجه به زیربناها و ساختارها را چگونه پاسخ می دهید، اظهار داشت: من بعید می‌دانم یک انسان معمولی بتواند ادعا کند، سیستمی را ایجاد کند که در آن تبعیض و فاصله طبقاتی وجود نداشته و همه مردم در آن سیستم به حق خود رسیده و مشکلی نداشته باشند. در واقع این حرف یک آرزوست.
 
وی ادامه داد: من مخالف دیدگاهی هستم که در مسیر توسعه، بخشی از مردم را نادیده می‌گیرند و اعتقاد دارند در مسیر رسیدن به توسعه بخشی از مردم باید از بین بروند، چرا که توسعه برای مردم است و مطابق فرمایش امام علی (ع) نباید کارهای مهم شما را از کارهای جزئی تک تک مردم منصرف کند.
 
احمدی نژاد افزود: بزرگ‌ترین کارهای زیربنایی از جمله اصل ۴۴، هدفمندی یارانه‌ها، قانون مالیات بر ارزش افزوده در این دولت اتفاق افتاده است.
 
وی به اجرای قانون اصل ۴۴ اشاره کرد و گفت: ۱۶ نهاد جدید تاسیس شده که همگی شفاف و مشخص بوده و با توجه به اصل ۴۴ تمام بخش‌های اقتصاد تحت تأثیر قرار گرفته و این یکی از کارهای زیربنایی مهم صورت گرفته در دولت نهم است.
 
وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی ، پرداخت بدهی‌هایی که از سال ۷۲ مانده بود، تقویت بخش کشاورزی و کشاورزان، از جمله کارهای زیربنایی صورت گرفته در نقاط کلیدی اقتصاد می‌باشد.
 
احمدی نژاد تصریح کرد: نتیجه کار زیربنایی دولت مساوی شدن صادرات غیر نفتی کشورمان با واردات بوده است و این اتفاق بزرگی است، چرا که هیچ دولتی در گذشته نتوانسته صادرات غیر نفتی را تا این حد افزایش بدهد، بنابراین مشخص است که من از روز اول با برنامه وارد شده‌ام.
 
احمدی نژاد ادامه داد: اگر برنامه وجود نداشته باشد، ضرورتی برای تغییر وجود ندارد، بنابراین تغییر افراد مهم نیست و هدف و نتیجه اهمیت دارد.
 
وی ادامه داد: بنده اصالت را به کاری می‌دهم که باید برای مردم انجام شود و اینکه برخی افراد در یک پست باقی بمانند، اهمیت ندارد، چرا که حق هدفی است که باید برای مردم انجام شود.


این خبر در حال تکمیل است...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:, | 1:16 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |