شیخ الاسلام: نیاز روز قدس امسال از هر وقت دیگری بیشتر است

دکتر حسین شیخ الاسلام طی گفت و گویی با خبرنگار رویداد در خصوص اهمیت روز قدس امسال با توجه به شرایط منطقه گفت:« نیاز روز قدس امسال از هر وقت دیگر بیشتر است، چون مسلمان ها بیشتر از هر وقت دیگر دچار مشکل هستند، البته یک کشوری مانند جمهوری اسلامی است که در تمام این مشکلات نقش پیش برنده ی خط مبارزه با اسرائیل را دارد؛ ولی کشورهای دیگر مانند مصر و سوریه در درگیری های داخلی لطمه های جدی ای می خورند».
وی افزود: این مسئله چیزی است که اسرائیلی ها می خواهند، یعنی اسرائیلی ها بدنبال درگیری کشورهای اسلامی هم در داخل خودشان و هم بیش کشورها هستند تا از بین بروند و توان ایشان بر علیه اسرائیل و استکبار جهانی مصرف نشود.
معاون بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله قدس علی الخصوص روشی اجتماعی که حضرت امام دارند، یعنی آوردن مردم با زبان روزه به صحنه و این انگیزه الهی در روز جمعه که خود عید می باشد، همه چیز آن متبرک است. امام اولین کاری که بعد از انقلاب در خصوص فلسطین انجام دادند همین روز قدس بود. این شعار، امروز ایران فردا فلسطین، تحویل سفارت اسرائیل به فلسطینی ها که اولین سفارت آنها در جهان شد و بعد از کشورهای دیگر سفارت باز کردند، خود حرکت تکیه دارد بر یک آرمان الهی و قبله اول مسلمین که طبق آیه سوره اسراء دارای خاصیتی است که خود مسجد الحرام ندارد. نبی مکرم اسلام در زمان رفتن به عرش در مسجد الحرام بودند که شبانه ایشان را به مسجد الاقصی و سپس به معراج میبرند، یعنی این خاصیت را مسجد الحرام نداشته است، آنوقت این آیه اشاره میکند که نه تنها این مسجد بلکه اطراف آن هم مبارک است.
وی در پایان اذعان داشت: از قدس بعنوان عالی ترین محور، اگر نگویم عقیدتی حتماً می توانم بگویم سیاسی برای جهان اسلام می توان نام برد و بلحاظ وحدت که الان بیش از هر وقت به آن احساس نیاز می شود باید به مسئله قدس بپردازیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, | 5:46 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |