امشب هزار مرتبه سوره قدر را بخوانيم/ ترنم آوای ايمان در گوش جان

حجت الاسلام والمسلمين علی شكری، مديركل تبليغات اسلامی استان سمنان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در خصوص منزلت و موهبت ليالی قدر گفت: بر اساس روايات، شب قدر اختصاص به دوران رسالت پيامبر اكرم(‏ص) ندارد و در زمان‏‌های گذشته نيز وجود داشته است كه در اين رابطه علامه مجلسی ‏در بحارالانوار از امام جواد(ع) نقل كرده است: خداوند شب قدر را در آغاز آفرينش جهان آفريد و در آن اولين پيامبر و نخستين وصی را هستی بخشيد.

وی افزود: از طرف ديگر در حديثی از پيامبر اكرم(ص) آمده است: خداوند به امت من شب قدر را بخشيد و احدی از امت‏‌های پيشين از اين موهبت برخوردار نبودند.

حجت الاسلام شكری ادامه داد: جمع اين دو روايت نشان می‏‌دهد كه اصل شب قدر از قبل بوده است؛ ولی فضايل بسيار بالايی به طور ويژه، در آن شب برای امت اسلام قرار داده شده كه در امت‏‌های پيشين سابقه نداشته و شب قدر حقيقت و واقعيتی است كه در جهان هستی مقدر شده است.

دبير ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنان در خصوص اعمال خاص شب‌های قدر ماه رمضان، گفت: غسل، شب زنده‌دارى، صد ركعت نماز، زيارت امام حسين(ع)، خواندن سوره‌هاى عنكبوت، روم و دُخان، خواندن هزار بار سوره قدر و دعا براى امام زمان(عج) از مهم‌ترين اعمال ويژه شب قدر ماه مبارك رمضان است.

وی شب زنده‌داری را عملی پسنديده در اين شب قدر خواند و خاطر نشان كرد: به فرموده امام علی(ع)، پيامبر خدا در دهه آخر ماه رمضان، بستر خود را جمع مى‌كرد و خانواده خود را بيدار مى‌كرد و در آن شب‌ها، به صورت خفتگان، آب مى‌پاشيد؛ در دعائم الإسلام نيز آمده است كه فاطمه(س) نمى‌گذاشت كه كسى از خانواده‌اش در شب بيست و سوم رمضان بخوابد و خواب آنان را با كم خوردن درمان مى‌كرد و از روز براى آن شب، آماده مى‌شد و مى‌فرمود: محروم، كسى است كه از خير آن بى‌بهره بماند.

حجت الاسلام شكری با بيان اين‌كه مستحب است در شب قدر، صد ركعت نماز خوانده شود و در هر ركعت يك بار حمد و ده بار سوره اخلاص، اظهار كرد: به فرموده حضرت امام باقر(ع)، هر كس شب قدر ماه رمضان را زنده بدارد و در آن صد ركعت نماز بخواند، خداوند در زندگى او گشايش و كار دشمنان او را خود بر عهده مى‌گيرد و او را از غرق شدن، زير آوار ماندن، سرقت و از شر دنيا مصون مى‌دارد و وحشت نكير و منكر را از او بر مى‌دارد و از هم‌نشينان پيامبران و صديقان و شهيدان و صالحان قرار داده مى‌شود و آنان چه نيكو هم‌نشينانى‌اند.

اين كارشناس مذهبی با اشاره به زيارت امام حسين(ع) در شب قدر تصريح كرد: حضرت جواد(ع) فرمودند كه هر كس در شب بيست و سوم ماه رمضان، امام حسين(ع) را زيارت كند، همان شبى كه اميد است شب قدر باشد، روح‌هاى بيست و چهار هزار فرشته و پيامبر با او مصافحه مى‌كنند، كه همگى از خداوند اذن مى‌گيرند كه آن شب، حسين عليه السلام را زيارت كنند.

وی، دعا براى امام زمان(عج) را از مهم‌ترين اعمال خاص شب قدر عنوان كرد و گفت: از مصباح المتهجد به نقل از محمد بن عيسى آمده است كه پس از ستايش خداى متعال و درود بر نبی مكرم اسلامی حضرت محمد صلى الله عليه و آله و سلم، بگو «خداوندا در اين ساعت و در هر ساعت، براى ولىّ خود، سرپرست و نگهبان و پيشوا و ياور و راهنما و چشم باش، تا آن كه او را در زمين خود، با اطاعت و رغبت مردم ساكن سازى و وى را در آن به مدت طولانى بهره‌مند گردانى».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:, | 5:37 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |