یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی برای هفتکل

معاون اول رییس جمهوری مصوبات دور چهارم سفر هیات دولت به خوزستان را در یک نشست خبری تشریح کرد.

80625980-3885936

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، دکترˈمحمدرضا رحیمیˈ دوشنبه شب پس از نشست هیات دولت در محل استانداری خوزستان با تقدیر از استقبال کم نظیر و باشکوه مردم خوزستان از هیات دولت گفت: تلاش دولت ، برداشتن گام هایی بزرگ در راستای تامین معیشت و رفاه مردم خوزستان است تا بخشی از عظمت شکوهمند را جبران کند.

وی افزود: سفرهای هیات دولت به استان های کشور با رویکردهای معین و مشخصی شکل گرفته و چهارمین سفر هیات دولت ،جمع بندی سه سفر گذشته دولت به استان خوزستان و رفع موانع اجرا نشدن برخی مصوبات است.

رحیمی در تشریح مصوبات سفر چهارم هیات دولت به خوزستان اظهار کرد: در نشست هیات دولت لایحه اختصاص دو درصد درآمد خالص نفت به استان خوزستان برای توسعه استان با دو فوریت به مجلس ارایه می شود که این می تواند سرآغاز جهش استان در ابعاد مختلف توسعه خوزستان شود.

وی گفت: قبلا این لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شد ولی این دو درصد به همه مناطق نفتخیز و محروم کشور پرداخت شد.

معاون اول رییس جمهوری ایجاد سه تا چهار منطقه ویژه اقتصادی، احداث دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهرهای اندیکا ، هفتکل و یک درمان بستر در هویزه ، اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای کمک به عمران شهری حمیدیه ، لالی ، بستان ، سوسنگرد ، کارون و هویزه را از دیگر مصوبات دور چهارم سفر به استان خوزستان برشمرد.

رحیمی افزود: در نشست هیات دولت مصوب شد ۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی بافت شهری شوشتر از سوی وزارت نفت پرداخت شود.

وی اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز معادن استان و طرح های جدید معدن ، پرداخت چهار هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات هفت و ۱۳درصد برای بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال جوانان در این بخش را از دیگر مصوبات دور چهارم سفر هیات دولت به خوزستان عنوان کرد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه گفت: در نشست هیات دولت مصوب شد مبلغ ۵/۴میلیارد دلار تسهیلات برای احداث ، نوسازی و تجهیز شبکه های آبیاری استان به منظور استفاده از آبهای پشت سدهای استان اختصاص یابد.

رحیمی ارتقا دو دانشکده علوم پزشکی بهبهان و دزفول به دانشگاه را از دیگر مصوبات نشست هیات دولت در خوزستان عنوان کرد و افزود: هیات دولت مصوب کرد مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای مین زدایی مناطق آلوده استان اختصاص یابد به گونه ای که عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین در استان به اتمام برسد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی را از دیگر مصوبات مهم هیات دولت در سفر چهارم برشمرد و گفت: احداث پنج شهرک صنعتی جدید در استان و فاینانس ۴۸۰میلیون دلار برای خط قطاری شهری اهواز از سوی بانک تجارت از دیگر مصوبات نشست هیات دولت می باشد.

احداث فرودگاه جدید اهواز از محل اعتبارات وزارت نفت ، اختصاص اعتبارات مجزا شرکت های نفتی برای توسعه و عمران مناطق شهری و روستایی استان ، لایحه اصلاح پرداخت مالیات های مستقیم و عوارض شرکت ها و پیمانکاران در محل اجرای پروژه ها و کمک به احداث یک اردوگاه برای جوانان خوزستانی در مشهد مقدس از دیگرمصوبات نشست هیات دولت به خوزستان است.

به گفته رحیمی در نشست هیات دولت ، مجوز استخدام دو هزار نفر بومی و تفویض اختیار رییس جمهوری به استاندار خوزستان برای ۱۲هزار و ۴۰۰نفر از نیروهای بومی در دستگاههای اجرایی سراسر استان از مصوبات مهم هیات دولت برای اشتغال جوانان خوزستانی است.

هیات دولت در نشست استانی شرکت های دولتی و اجرایی استان خوزستان را مکلف کرد برای اجرای پروژه های استانی (مگر در موارد خاص که تخصص آن در استان وجود نداشته باشد) فقط از نیروهای بومی استفاده کنند.

رحیمی در تشریح سه سفر هیات دولت به خوزستان گفت: در سه سفر هیات دولت به استان ۷۷۵مصوبه در قالب ۳۳۰۱ پروژه به تصویب رسید که ۳۵۷مصوبه اجرا به بهره برداری رسیده و ۳۶۹مصوبه در دست اجرا می باشد.

وی گفت: ۹۴درصد مصوبات سه سفر گذشته اجرا شده و یا در دست اجرا می باشد و تنها شش درصد مشکل و مانع برخورد کرده اند که در این سفر مشکلات و موانع این پروژه ها بررسی و راهکارهای لازم برای اجرای آنان ارایه شد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه سفر چهارم دولت را دیدار با مردم میهمان نواز خوزستان عنوان کرد و گفت: هرچند اقدامات و خدمات بزرگی در دولت های نهم و دهم در استان خوزستان صورت گرفته اما حق مردم خوزستان فراتر از این خدمات است.

وی افزود: همه مصوبات دولت در سفرهای استانی در حکم قانون بوده و اگر تعهدی تا پایان عمر دولت دهم اجرا نشود در دولت های آینده عملیاتی خواهد شد.

رحیمی این مصوبات را مطالبات بحق مردم دانست و گفت: مصوبات سفرهای استانی قابل حذف نبوده و باید اجرایی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 18:19 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |