رابطه بین سجده شکر و نعمت ها

امام صادق علیه السلام فرمودند :

سجده شکر به جا آوردن بر هر مسلمانی واجب است . نمازت را به سبب آن به اتمام برسان

و به سبب آن خدایت را از خودت راضی کن و به سبب آن است که ملائکه از تو متعجب و شگفت زده می شوند . به درستی که بنده زمانی که نماز می خواند و سپس سر بر سجده شکر می نهد ، پروردگار حجاب های موجود میان بنده و فرشته ها و ملائک را می گشاید

و می گوید :

ای ملائکه من !

به بنده ام بنگرید . واجبم را به جای آورد و عهدم را برای من تمام نمود . سپس برای من نسبت به آنچه که برایش نعمت نموده ام ، سجده شکر به جا آورد .

ای فرشتگان من ! برای او از نظر شما چه چیزی در نزد من وجود دارد ؟

پس ملائکه می گویند : ای پروردگار ما ! رحمت تو .

پس پروردگار م یفرماید : سپس برای او چیست از پاداش ؟

می گویند : ای پروردگار ما ! بهشت تو .

سپس پروردگار می فرماید : برای او دیگر چیست ؟

می گویند : ای پروردگار ما ! کفایت مهم هایش .

پس پروردگار باز میفرماید : سپس برایش چیست ؟

امام علیه السلام فرمودند : چیزی از خیر ها نماند مگر آنکه ملائکه آن را گفتند .

پس خداوند می فرماید : پس از آن دیگر چیست ؟

ملائکه می گویند : ای خداوند ما ! علمی برای ما نیست !

پروردگار م یفرماید : ای فرشتگان من ! برایش شکر می کنم همانگونه که برایم شکر به جای آورده است و برایش روی می آورم با فضلم و رحمتم را برایش نشان می دهم .

منبع : " الجواهر السنیة فی الاحادیث القدسیه " نوشته شیخ حر عاملی رحمة الله علیه"

☚پس بیایم یکم فکر کنیم ببینیم خدا به ما چه نعمت هایی داده و بخاطر اونا خدا رو شکر کنیم اونم از ته قلبمون

1.تن سالمی داریم(اینکه سالمیم و میتونم برای خدا روزه بگیریم)

2.پدر و مادر خوبی بهمون داده

3.خواهر و برادر خوب

4. خونه

5.زندگی

6.تحصیل

8.بقیه رو شما بگین تا برای منم یاد آوری بشه !


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, | 23:51 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |