سيدحسن نصرالله اولويت حزب‌الله را آزادي اسرا اعلام كرد

سيد حسن نصرالله تأكيد كرد: پس از آزادسازي اراضي اشغال شده لبنان، دومين هدف مقاومت در آزادي اسرا نمود پيدا مي‌كند كه اين هدف مقاومت نيز طي چندين مرحله محقق شد و برخي از پرونده‌هاي معلق يعني آزاد‌سازي «مزارع شبعا» و «تلال كفر شوبا» بيش از آنكه يك هدف براي مقاومت به شمار آيد، حقي ملي است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، «سيدحسن نصرالله» جمعه شب در مراسم افطار هيئت حمايت از مقاومت اسلامي، با اشاره به ديدگاه، اهداف، وظيفه و خط مشي روشن مقاومت لبنان تأكيد كرد كه اين ويژگي‌ها موجب شده تا هر كدام از عناصر مقاومت بدانند چه وظيفه‌اي دارند و به چه سمتي حركت مي‌كنند. دبير‌كل حزب‌الله لبنان در اين مراسم كه به صورت زنده از شبكه العالم پخش شد، خاطرنشان كرد: باز‌گرداندن پيكر شهدا و باز پس‌گيري آنها از رژيم صهيونيستي حقي ملي و لبناني است و مقاومت تا تحقق اين هدف به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهد داد و البته هنوز برخي اراضي همچنان در اشغال اين رژيم است.

سيد حسن نصرالله با بيان اينكه حزب‌الله لبنان هيچگاه در جنگ ژوئيه ادعا نكرده كه تجهيزات و تسليحات و توانمندي‌هاي نظامي مشابه رژيم صهيونيستي در اختيار دارد، خاطرنشان كرد: آنچه در لبنان روي داد، مقاومتي مردمي و پذيرش و استقبالي مردمي بود كه ما را به مرحله ايجاد موازنه ترس و وحشت و بازدارندگي سوق داد. اين موجب شده كه رژيم اسرائيل پيش از هر تجاوز به لبنان هزار موضوع را مورد محاسبه قرار دهد. دبيركل حزب‌الله لبنان افزود: تجربه ثابت كرده كه اولويت نخست امريكا در منطقه رژيم صهيونيستي است، ولي امريكا ديگر آن قدرتي نيست كه اراده خود را بر جهان تحميل مي‌كرد.

وي افزود: مقاومت به اراده مردمي متكي است، تجربه مقاومت فايده خود را ثابت كرده، مقاومت در لبنان قوي است و از عشق و حمايت بزرگ برخوردار است و يك وضعيت گذرا نيست، مقاومت شكننده نيست و همه كساني كه سعي دارند مقاومت را بشكنند يا آن را منزوي سازند، شكست خواهند خورد، زيرا مقاومت يك تشكيلات نيست، بلكه اراده مردمي است. سيد حسن نصرالله ادامه داد: دفاع از لبنان مسئوليت تمامي ملت آن است و نياز ملي به وضع استراتژي دفاع ملي در كشور احساس مي‌شود. هنگامي كه در لبنان مقاومت فعال و تاثير گذار وجود داشته باشد، طبيعي است كه همواره اين كشور در معرض هدف باشد.

دبيركل حزب الله لبنان در خصوص مواضع دولت‌هاي عربي در خصوص نبرد مقاومت با رژيم صهيونيستي گفت: اقدامات اين دولت‌ها كه شامل حمله اقتصادي، ناسزا گويي‌ها و اتهام زني‌ها است بخشي از نبردي است كه مقاومت لبنان از آغاز فعاليت خود در سال 1982 با آن مواجه بوده و موفق شده اهداف اسرائيلي - امريكايي در اشغال لبنان را از بين ببرد، مقاومت در سال 2006 نيز موفق شد طرح خاورميانه جديد را در هم بشكند، بنابراين طبيعي است كه اين مقاومت مورد حمله قرار گيرد. وي ادامه داد: ما وارد مرحله جديدي شده ايم كه با همان بصيرت و همان اقدامات و دقت از آن نيز به خواست خدا عبور خواهيم كرد.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت: ارتش تضمين‌كننده امنيت ميهن و شريك مقاومت بوده و بايد روزي بيايد كه ارتش بتواند از وطن دفاع كند. ارتش سازماني است كه تمامي فرزندان اين كشور از تمامي گروه‌ها و طوايفش در آن جمع شده‌اند.

وي با اشاره به ضعف ارتش لبنان تأكيد كرد: ايران آمادگي خود براي تجهيز و تقويت ارتش لبنان را ابراز داشت اما اراده امريكا و برخي كشورهاي عربي منطقه مانع از آن شده كه ارتش لبنان ارتشي قوي و قدرتمند باشد. سيد حسن نصرالله اظهار داشت: دشمن صهيونيست در جنگ آتي پيش از آنكه چشمانش به سوي بمباران بيروت باشد نگران موشك‌باران الجليل در شمال فلسطين اشغالي خواهد بود و امروز ديگر كسي نمي‌تواند بدون پرداخت هزينه به لبنان تجاوز كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, | 22:45 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |