اگر نگران تباهی خانواده هستید از ماهواره پرهیز کنید

هفتکل سلام: آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، در جلسه اخلاق که امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران مسجد کمرزرین اصفهان برگزار شد، در خصوص صفات متقین واقعی و شیعیان راستین اهل بیت(ع) تصریح کرد: هر کسی نمی تواند خود را در زمره مؤمنان و شیعیان حقیقی قلمداد کند؛ چرا که مولای متقیان نزدیک به 100 صفت در خصوص ویژگی های مومنین ذکر می کنند و این یعنی شیعه حقیقی شدن کار هر کسی نیست.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با اشاره به مفهوم شیعه در لفظ و اصطلاح افزود: شیعه از مفهوم تشییع است و تشییع به معنای پیروی و رهروی کردن است وشیعه کسی است که در همه امور رهرو بی چون و چرای اهل بیت(ع) باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اصفهان، در خصوص ویژگی متقین از منظر حضرت علی(ع) اظهار داشت: ایشان می فرمایند مؤمنان تنها به مطالبی گوش می دهند که به نفع دین و حیات، اجتماع و امور عام المنفعه بخورد.

آیت الله ناصری درباره تأثیر شنیدنی های غیر شرعی خاطر نشان کرد: متاسفانه استفاده از ماهواره ها در خانه ها بسیار فراوان و عادی شده است و این ابزار جامعه را به فساد و تباهی کشانده است و خدا می داند که عقوبت مخترع این ابزار در روز قیامت چیست .

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اصفهان، در خصوص تأثیر منفی روحی ماهواره  بر باطن و تربیت دینی فرزندان در خانواده گفت: ماهواره امروز بلای خانواده ها شده و خانواده ای که از ماهواره استفاده می کند، نباید از ترک نماز فرزند خود تعجب کند و نباید انتظار داشت خانواده از لحاظ روحی و اخلاقی سلامتی خود را حفظ کند.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان می فرمایند خانه ای که در آن مشروب، آلات قمار و موسیقی در آن است، در آن خانه ملائک وارد نمی شوند و نه تنها از رحمت خدا دور است؛ بلکه مورد غضب خدا نیز است و مؤمن نیز نباید به این خانه رفت و آمد کند.

وی در خصوص نقش ماهواره‌ها در زندگی امروز خانواده‌ها گفت: اگر کسی نگران فساد و تباهی خانواده و اطرفیان خود است به صورت جدی از ماهواره پرهیز کند و خدا می داند این ماهواره چه عوارض سویی بر رفتار و سعادت اعضای خانوداه ها می گذارد.

آیت الله ناصری در پایان برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) و رفع گرفتاری از شیعیان و مؤمنان در ماه مبارک دعا کردند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 28 تير 1392برچسب:, | 19:15 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |