حال و هوای مساجد آمریکا در ماه رمضان
مسلمانان در آمریکا همچون مسلمانان دیگر کشورها با آداب و رسوم خاصی به استقبال ماه مبارک رمضان می روند و در این میان مساجد در ماه مبارک رمضان در آمریکا نقش برجسته ای در نزدیک کردن مسلمانان با یکدیگر دارند.
مسلمانان آمریکا در ماه مبارک رمضان پیش از افطار به مساجد می روند و به قرائت قرآن می پردازند.
زمانی که اذان مغرب گفته می شود در این روزه داران در مساجد آب و خرما توزیع می شود و برخی بر اساس سنت نبوی(ص) در ابتدا نماز مغرب را اقامه می کنند و سپس افطار خود را باز می کنند.
در بیشتر اوقات، علما و ائمه جماعات از کشورهای دیگر همچون مصر و کشورهای عربی و اسلامی برای امامت جماعت به آمریکا می آیند و مساجد به ویژه در روزهای تعطیلی و مناسبتها مملو از جمعیت نمازگزاران می شود.
در دهه آخر ماه مبارک رمضان مسلمانان در مساجد و مراکز اسلامی در زمانهای معینی معتکف می شوند و برای کار بیرون می روند و پس از آن به مساجد باز می گردند، زیرا امکان غیبت از کار را ندارند.
مسلمانان با اعلام عید سعید فطر به یکدیگر تبریک می گویند و برای اقامه نماز در مساجد جمع می شوند و به دلیل اردحام جمعیت در مراکز اسلامی و سالنهای بزرگ نیز نماز اقامه می شود.
مسلمانان در روز عید به یکدیگر شیرینی تعارف می کنند و عید را به همدیگر تبریک می گویند.
مسلمانان در آمریکا روزه خود را به دو روش می گیرند، برخی با اعلام عربستان و برخی با نزدیک ترین کشور به آمریکا روزه خود را آغاز می کنند.
علاوه بر مساجد، مراکز اسلامی نیز به روزه داران افطاری می دهند.
روزه داری برای مسلمانان آمریکا سخت است زیرا آنها به اینکه روزه دارند توجهی ندارند و باید وظایف خود را مانند دیگر ماه ها انجام دهند.
حدود هشت میلیون مسلمان در تمام ایالت متحده آمریکا ساکن هستند و به فرایض دینی خود عمل می کنند و در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, | 22:38 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |