داستان عالمی که از ۷ سالگی نماز جماعتش ترک نشد
به گزارش راسخون به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی، از چاپ اثر جدید خود با عنوان "بنده خوب خدا" برای کودکان به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت: "بنده خوب خدا"  اولین کتابی است که به معرفی عالم فرزانه و والامقام و مرجع تقلید بزرگوار، حضرت آیت‌الله بهجت برای کودکان می‌پردازد.
 
حجت‌الاسلام مهاجرانی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت از نظر تمام ابعاد از جمله بعد رفتاری و اخلاقی شخصیتی بی‌نظیر داشتند، عنوان کرد: خوب است که زندگی عالمان و عارفان دینی به زبانی ساده و روان به بچه‌ها معرفی شود تا آنها الگوهای مناسبی برای الگوبرداری داشته باشند.
 
وی با تأکید بر ضرورت معرفی بهترین بنده‌های خدا به کودکان اظهار داشت: بچه‌ها از همان ابتدا به دنبال الگوبرداری هستند. آنها از والدین، شخصیت‌های خیالی و افسانه‌ای داستان‌ها، ورزشکاران و بازیگران الگوبرداری می‌کنند، بر این اساس شایسته است که بهترین بنده‌های خدا را به بچه‌ها بشناسانیم.
 
به گفته این نویسنده، آیت‌الله بهجت شخصیتی چندبعدی است که از نظر سخت‌کوشی، تقوا، اشتیاق و علاقه به خدا، تواضع و ساده‌زیستی و عبادت الگویی کامل محسوب می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در کتاب "بنده خوب خدا" از تولد تا رحلت آیت‌الله بهجت روایت شده است، تصریح کرد: این کتاب مصور که به زبان شعر است 12 بخش دارد که تصویرگری آن به عهده زهرا هاشم‌پور بوده است.
 
نویسنده "باغ گل محمدی"، "حاجی کوچولو"، "باغ سبز نماز" و "پیامبر عزیز ما" خاطرنشان کرد: قسمت‌هایی از زندگی آیت‌الله بهجت بر زبانی ساده و سلیس در این کتاب روایت شده که برای کودکان قابل استفاده و مفید باشد.
 
حجت‌الاسلام مهاجرانی با اشاره به اینکه حتی دوران کودکی آیت‌الله بهجت امتیازات بالایی داشت، بیان کرد: ایشان از سن 7 سالگی نماز جماعت را ترک نکردند و در 13 سالگی به نجف مهاجرت کردند.
 
در بخش اول این کتاب به تولد آیت‌الله بهجت در 1297 اشاره شده که در فومن به دنیا آمدند. در این بخش می‌خوانیم:
 
سالی یک دو نه هفت فصل تابستان بود
سرزمین گیلان خرم و خندان بود
 
دوم شهریور غنچه‌ای بیدار شد
چشم شهر فومن روشن و زیبا شد
 
مادرش بال گشود بهترین روزش بود
بوسه بر رویش شد کربلایی محمود
 
گفتنی است، کتاب "بنده خوب خدا "نوشته حجت‌الاسلام مهاجرانی به قیمت 2000 تومان و شمارگان 3000 تومان از سوی انتشارات بهار دل‌ها روانه بازار کتاب شده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 24 تير 1392برچسب:, | 22:59 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |