گلايه پروردگار از بنى آدم

گلايه‏اى از زبان پروردگار، از قول وجود مبارك حضرت رضا  عليه‏السلام بگويم.

حضرت جواد  عليه‏السلام فرمودند: هر كس پدرم را زيارت كند، خدا همه غم و غصه‏اش را برطرف مى‏كند.

ما اسم حضرت را مى‏بريم، غم از ما برطرف مى‏شود. حضرت موسى بن جعفر  عليهماالسلام مى‏فرمايد: زائران ما در قيامت در جلوترين صف‏ها هستند كه آنها را از همه زودتر به بهشت مى‏برند و زائران فرزندم رضا  عليه‏السلام از همه زائران جلوتر هستند.

امام هشتم  عليه‏السلام ازپدران خود از پيغمبر  صلى‏الله‏عليه‏و‏آله نقل مى‏كنند كه پيغمبر  صلى‏الله‏عليه‏و‏آلهفرمودند: خدا مى‏فرمايد:

 « يَابْنَ آدَمَ ! اَما تُنْصِفُنِى أَتُحَبَّبُ اِلَيْكَ باِلنَّعْمَةِ »

 اى فرزندان آدم ! با انصاف با منِ خدا رفتار نكرديد ؛ من دايم با نعمت دادن به شما، عشق و علاقه‏ام را به شما نشان دادم، اما شما چه كار كرديد؟

 « وَ تَتَمَقَّتُ اِلىَّ بِالْمَعاصى »

 تو نيز با گناه، دشمنى خود را به من نشان دادى.

ببين چقدر عكس هم عمل كرديم؟ من به تو محبت نشان دادم، تو اگر مرا دوست داشتى، گناه نمى‏كردى. تو اگر مرا مى‏خواستى، با من مخالفت نمى‏كردى.

« خَيْرى اِلَيْكَ مُنْزَلٌ وَ شَرُّكَ اِلَىَّ صاعِدٌ »

 مرتّب از طرف من به طرف تو خوبى و از طرف تو بدى به طرف من مى‏آيد.

اما بنده من:

 « وَ لايَزالُ مَلَكٌ كَريمٌ »

 من حاكم كريمى هستم و كرم من دايمى است، به اين زودى من با تو درگير نمى‏شوم، دليلش اين است كه عمرى است كه دارى معصيت مى‏كنى، اما من كوچك‏ترين آسيبى به تو نزدم.

 « يَأْتينى عَنْكَ فى كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ بِعَمَلٍ قَبيحٍ »

 شب و روز برايم گناه مى‏فرستى، حوصله مى‏كنم و كارى به كارت ندارم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 22 تير 1392برچسب:, | 1:7 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |