پیوند شیخ دیپلمات و معاون اول اصلاحات
در فاصله 5 روزمانده روز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری صحبت ‌هایی از ائتلاف محمدرضا عارف معاون اول سید محمد خاتمی در دوران اصلاحات و حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو جامعه روحانیت مبارز سخن می گویند. اگرچه محمدرضا عارف این وصلت و این ائتلاف را تکذیب کرده است اما روز یکشنبه 19 خرداد روزنامه اعتماد و روزنامه آرمان روابط عمومی نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی به سرانجام رسیدن این ائتلاف سخن گفته اند.

مجله مهر: حسن روحانی را اگرچه عضو جامعه روحانیت مبارز و سیاستمدار وابسته به جریان راست سنتی می دانند اماچند سالی است که شیخ دیپلمات در میانه اصولگرایی و اصلاح طلبی قدم برمی دارد. او و حجه الاسلام ناطق نوری- رقیب سید محمد خاتمی در انتخابات منتج به روی کار آمدن جریان اصلاحات- در مجلس پنجم سنگ بنای فراکسیون حزب الله را گذاشتند که در مجلس ششم این فراکسیون به فراکسیون اصولگرایان تغییر نام داد و امتدادش تا همین مجلس نهم هم رسیده است با این حال در آستانه انتخابات پارلمانی سال 86 صحبت هایی از سرلیست قرار گرفتن روحانی در فهرست اصلاح طلبان به میان آمد که که یکی از روزنامه های نزدیک به اصلاحات نوشت «نقطه اتکای روحانی به جز هاشمی، جامعه روحانیت مبارز است. البته آن هم نه اکثر راست سنتی بلکه آن طیف از راستی ها که در ائتلاف اصولگرایان در دولت نهم نادیده گرفته شده اند. اینها بی میل و رغبت به حمایت از او نیستند اما این حمایت ها نمی تواند کفه ترازو را در انتخابات برای حسن روحانی سنگین کند».
روحانی که از بدنه جامعه روحانیت مبارز است حالا مورد تایید حجت الاسلام موسوی خوئینی ها دبیر کل جامعه روحانیون مبارز هم قرار گرفته است. دو طیفی که روبروی هم هستد. برخلاف عارف که تنها مورد وثوق طیف اصلاح طلب است. شاید از همین رو هم هست که عباس عبدی تحلیل گر جریان اصلاحات می گوید که در صورت کنار کشیدن روحانی به نفع عارف، معلوم نیست که تمام آرای روحانی در سبد عارف قرار بگیرد.
روحانی در فیلم تبلیغاتی خود هم از خاتمی هزینه می‌‎کند و هم از آیت الله هاشمی رفسنجانی نقل قول می آورد شاید اگر این دو چهره در روزهای آینده از حسن روحانی حمایت کنند چاره ای جز کناره گیری برای عارف باقی نماند اگر چه شخص عارف امروز گفته است برخی اخبار مبنی بر کناره‌گیری‌ام به‌نفع روحانی را تکذیب می‌کنم و این حرفها را شایعه می‌دانم. . 
اخبار غیررسمی حکایت از حمایت هاشمی رفسنجانی در روزهای آینده از حسن روحانی دارد. حسن دهباشی سازنده فیلم انتخاباتی حسن روحانی  در صفحه شخصی خود در فیس بوک از حمایت رسمی هاشمی رفسنجانی از حسن روحانی "مقابل دوربین” خبر داده و نوشته که «قرار است خورشید که بالا آمد برویم نزد آقای هاشمی و ایشان در برابر دوربین دومین مستند ما از کاندیداتوری رفیقمان که در اصل رفیق شفیق و همفکر چهل ساله خودش است، اعلام حمایت کند. آنچنانکه یک وجب روغن نباتی و …اینها»! حالا باید دید آیا عارف چهره ای که منتسب به جریان اصلاحات است و در تمام سخنرانی هایش از این جریان و سید محمد خاتمی نام برده و حمایت کرده است حاضر می شودبه نفع چهره ای کنار برود که زمانی روزنامه شرق درباره او نوشت که «شیخی است در میان جمع و با جمع و بیرون از جمع، مورد احترام جمع و مقبول جمع نه اولویت جمع.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:, | 23:17 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |