رمضان ماه امام زمان عجل الله تعالی فرجه است

به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در سخنانی با بیان اینکه رمضان ماه میهمانی خدا است و آن کسی که از میهمانان خدا پذیرایی می‌کند امام زمان عجل الله تعالی فرجهاست اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به نوعی ماه امام زمان عجل الله تعالی فرجه است، در لیله‌القدر می‌بینیم مهم‌ترین عمل دعا برای فرج امام زمان علیه السلام است، شب قدر شبی است که ملائکه و روح بر ولی الله و امام زمان علیه السلام نازل می‌شوند و مقدرات ما به امضاء ایشان می‌رسد.

وی با بیان اینکه دعاهایی که در این ماه وارد شده نیز مربوط به امام زمان علیه السلام است اظهار داشت: وقتی از خدا می‌طلبیم که همه گرسنگان عالم را سیر کن، همه دین‌ها پرداخته شود و همه برهنگان پوشانده شوند، این دعاها چه زمانی محقق می‌شوند؟ وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه ظهور کند، آن وقت است که گرسنه و برهنه‌ای در جامعه پیدا نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به روایتی از امام علی علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: ایشان می فرمانید «مردی از فرزندان من ظهور می‌کند که نورش شرق و غرب عالم را می‌گیرد، دست بر سر بندگان خدا و مؤمنین می‌گذارد و قلب‌هایشان را مملو از ایمان می‌کند، قلب‌های مؤمنین در زمان ظهور مانند پاره‌های آهن محکم است»، اگر از خدا می‌خواهیم خدایا بر اهل قبرها سرور و شادی وارد کن این دعا در زمان ظهور مستجاب خواهد شد که مؤمنین در قبرها نیز شادمان هستند و از خدا می‌خواهند آنان را به دنیا بازگرداند و در رکاب ولی خدا قرار دهد.

میردامادی با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام  در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه که برای ورود به ماه رمضان است معارف بلندی را پیش روی ما قرار می‌دهد به تبیین برخی از این معارف پرداخت و گفت: یکی از این معارف آوردن نام‌های این ماه مبارک است، در این دعا ماه رمضان با عباراتی همچون ماه روزه و ماه اسلام آمده است، در این ماه عالم به دین اسلام توجه می‌کند و حتی کسانی که دینی غیر از اسلام دارند متوجه عظمت اسلام و مسلمین می‌شوند.

وی ادامه داد: رمضان ماهی است که دین اسلام تجلی ویژه‌ای در آن پیدا می‌کند، در این ماه مؤمنین تسلیم امر الهی می‌شوند و اعتراضی به اوامر و نهایی پروردگار نمی‌کنند، جایی که خدا فرموده روزه بگیر روزه را می‌گیرند و جایی مانند سفر که در احکام آمده است روزه نگیرید اطاعت کرده و نمی‌گیرند.

سخنران مسجد مقدس جمکران در ادامه ماه پاک شدن را اسم دیگر ماه رمضان در دعای امام سجاد علیه السلام ذکر کرد و گفت: انسان باید در این ماه پاک شود، این پاکی در جهات مختلف است که اولین جهت آن پاکی در مال و دیگری پاکی در طعام است. حقیقت غذای حرام آتش است و انسان باید مراقب باشد مال حرام وارد زندگی‌اش نشود، کسانی که خمس بر عهده دارند باید آن را پرداخت کنند تا مالشان حلال شود.

میردامادی تصریح کرد: این موارد از ویژگی‌های یاران حضرت حجت نیز است و کسی که می‌خواهد یار حضرت شود باید خود را از این جهات پاک کند.

وی افزود: باید جان، قلب و روانمان را پاک کنیم، گناهانی که بر قلب انسان می‌نشیند مانند زنگاری است که بر روی فلزات می‌نشیند و باید با گریه و اشک، یاد مرگ، یاد قیامت و تلاوت قرآن این قلب را جلا دهیم، انسان می‌تواند با گریه، دعا و توبه قلبش را پاک کند و مهم‌تر از این موارد پاکی در اعتقاد است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بسیاری افراد هستند که سعی می‌کنند مالشان حرام و زندگی‌شان پاک باشد ولی در اعتقاداتشان تزلزل دارند و در بزنگاه‌ها به خطر می‌افتادند. در زمان امام حسین السلام بسیاری از افراد به دلیل ضعف در اعتقاد از همراهی با امام زمان خودداری کرده و حتی بسیاری از آنان مقابل امام حسین السلام ایستادند.

مهدوی نیا در پایان خاطر نشان کرد: در این ماه باید اعتقادمان را به خداوند و امام زمان السلام محکم کنیم تا مشکلاتی که امروز به واسطه نفسانیت و ابراز خدایی انسان برای بشر به وجود آمده برطرف شود. باید بدانیم که با انجام وظیفه در مقام عبد همیشه در رضایت و شادی خواهیم بود و جنگ و دعوا چه در خانواده‌ها و چه در اجتماع نخواهیم داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:, | 1:47 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |