با این 10 روش دیگر به کارواش نمی روید!!

مجموعه: شستشو ، نظافت ، لکه گیری

 1- برای براق شدن اتومبیل،آن را با نرم‌ کننده مو دارای لانولین بشویید. با این روش، انگار اتومبیلخود را تازه واکس زده‌اید. ضمن آن که در هوای بارانی، باران به‌ راحتی ازروی آن رد شده، کم‌تر لک خواهد شد. 

2 -شیشه جلوی ماشین را بعد از باران با نوشابه تمیز کنید.آمدن باران بعد از خشکی طولانی هوا، شیشه جلو اتومبیل را بسیار کثیفمی‌کند. برای خلاص شدن از رگه‌ها و لکه‌ها، مقداری نوشابه روی شیشه بریزید وبرای محافظت از رنگ کاپوت یک حوله در پایین شیشه پهن کنید. حباب‌هاینوشابه جرم‌ها را پاک خواهد کرد. بعد از این مرحله، برای از بین بردنچسبندگی نوشابه و جلوگیری از جذب گرد و غبار، آن را از روی شیشه پاک کنید. 

3 -چراغ‌ های ماشینرا با استفاده از شیشه‌ شور و یک جفت جوراب کهنه زنانه برق بیندازید. 

4 -شیشه‌های اتومبیلرا با استفاده از دستمال مرطوب بچه تمیز کنید. 

5 -اگر برف پاک‌ کن کثیف باشد،به جای تمیز کردن شیشه، از خود رگه برجا می‌گذارد. ¼ پیمانه آمونیاک را با1 پیمانه آب سرد مخلوط کنید. به آرامی تیغه‌های لاستیکی برف‌پاک‌کن رابلند کنید و دو طرف پره‌ها را با یک پارچه نرم آغشته به محلول پاک و قبل ازگذاشتن در جای خود با دستمال دیگر خشک کنید. 

6 -از محلول فوق برایتمیز کردن شیشه‌هااستفاده کنید. محلول را به همان ترتیب آماده کنید و داخل قوطی پلاستیکی دردار بریزید. به محض کثیف شدن شیشه‌ها، با یک اسفنج آن‌ را تمیز و باپارچه‌ای نرم خشک کنید.

 

7 - ¼پیمانه جوش‌شیرین را داخل گالن آب بریزید و ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به آناضافه کنید. تا نزدیکی سطح گالن آب اضافه کنید. در آن را ببندید. خوب آن راتکان دهید و در جایی نگه دارید. موقع استفاده، ظرف را خوب تکان دهید و 1پیمانه از آن را داخل سطل آبی با گنجایش 2 گالن بریزید. آب گرم اضافه کنید. خوب هم بزنید و از اینمحلول شوینده خانگی آماده استفاده کنید. 

8 -در بسیاری از جاده‌های خاکی روی ماسه و خاک، روغن می‌ریزند تا گرد و غبارکم‌تری پخش شود. برای پاک کردن این غبار روغنی از روی شیشه اتومبیل کافیستاز خامه تارتار استفاده کنید. آن را روی شیشه ریخته سپس با آب و صابون تمیزو خشک کنید. 

9 -بعد از شستن اتومبیل،قبل از به حرکت درآورن آن، با استفاده از یک پارچه نرم آب اضافی را گرفته،بدنه ماشین را خشک کنیدتا رگه‌های آب و لک روی ماشین باقی نماند. 

10 -شستناتومبیل زمانی که بدنه آن داغ است مثلا بعد از رانندگی یا زمانی که درآفتاب بوده است، لکه یا رسوب بر جا می‌گذارد. هیچ‌گاه ماشین را این موقعتمیز نکنید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 22:58 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |