روحاني بايد اعتدال را از تعيين وزرا و تثبيت اقتصاد آغاز كند
ويژگي‌هاي اعضاي كابينه دولت آينده از مهم‌ترين مسائلي است كه اين روزها كارشناسان سياسي و دلسوزان نظام را به بحث و بررسي واداشته است. اين بحث‌ها همگي از آن جهت دنبال مي‌شود كه رئيس‌جمهور در اجراي تكليف سنگيني كه بر دوش او قرار گرفته بتواند با همكاراني همراه با خط اعتدال، موفقيت و سرعت بيشتري در مسير پيشرفت و عدالت نسبت به گذشته داشته باشد. در اين ارتباط، اظهارنظر برخي از كارشناسان كه مهم‌ترين اولويت دولت آينده را تلاش براي حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم دانسته‌اند، مي‌خوانيم. 
 
   دولت آينده از هرگونه فرصت‌سوزي جلوگيري كند
حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي و عضو هيئت‌رئيسه مجلس در اين ارتباط در گفت‌و‌گو با «فارس» ابراز كرد: دولت آينده بايد از هرگونه فرصت‌سوزي در مسير خدمت به مردم جلوگيري كند و حل مشكلات معيشتي مردم و ثبات در بازار را جزو اولويت كاري خود قرار دهد. حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي گفت: اعضاي كابينه دولت آينده بايد از افرادي باتجربه، نخبه و كارآمد انتخاب شوند و همانطور كه آقاي روحاني وعده داده بايد كابينه يازدهم به دور از افراط و تفريط شكل بگيرد. 
وي با بيان اينكه دولت بعدي در مسير خدمت به مردم و رفع مشكلات آنها از هرگونه فرصت‌سوزي جلوگيري كند، افزود: اگر شعار آقاي روحاني مبني بر اعتدال در روند كاري وي محقق شود، مجلس نيز تعامل لازم را براي حل مشكلات در حوزه مسائل اقتصادي و... با دولت خواهد داشت. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: حل مشكلات اقتصادي و مشكلات معيشتي مردم از جمله اشتغال و... بايد از اولويت‌هاي كاري دولت آينده باشد، از سوي ديگر دولت يازدهم بايد در كنار اين مسائل ايجاد ثبات در بازار، جلوگيري از نوسانات قيمت ارز و نيز حفظ ارزش پول ملي را در دستور كار خود داشته باشند. 
 
   ثمره اعتدال‌طلبي آقاي روحاني، انتخاب افراد شايسته باشد
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اگر انتخاب افراد شايسته، ثمره اعتدال‌طلبي آقاي روحاني باشد، اين اقدام براي نظام بسيار مفيد است و اگر اينگونه نباشد و ايشان به سهم‌خواهي‌ها تن دهند، اين مسئله ضربه سختي به نظام خواهد بود. 
حجت‌‌الاسلام احمد سالك نماينده مردم اصفهان و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: كليدواژه اعتدال يكي از غني‌ترين كليدواژه‌هاي قرآني و اسلامي است و اعتدال به معناي ميانه‌روي و حركت كردن به دور از افراط و تفريط است. 
 
اين نماينده مجلس با تأكيد بر اينكه اولين اقدام آقاي روحاني بايد ارائه تعريفي روشن از اعتدال باشد، خاطرنشان كرد: آقاي روحاني كه شعار اعتدال را سر مي‌دهند، حتماً نگاه ارزشي و ديني به اعتدال دارند زيرا ايشان فردي حوزوي و دانشگاهي هستند و صحبت‌هايي كه مي‌كنند حتماً برگرفته از دين است. وي با بيان اينكه سياست آقاي روحاني در زمينه اعتدال بايد برگرفته از حركت اعتدالي امام زمان(عج) باشد، گفت: آقاي روحاني بايد در مقابل دشمنان باتدبير باشد و محكم ايستادگي كند و در مسائل داخلي نيز از حقوق مردم دفاع كند و حامي محرومان و مستضعفين باشد. حجت‌الاسلام سالك با اشاره به اينكه دولت آقاي روحاني ان‌شاءالله با تعيين اولويت‌هاي ارزشي موفق خواهد بود، خاطرنشان كرد: اولويت‌هاي دولت نيز بايد توجه به مسائل فرهنگي، برنامه‌ريزي جهت برون‌رفت از مشكلات معيشتي و گراني‌ها و برنامه‌ريزي براي برون‌رفت از فشار تحريم‌هاي بين‌المللي باشد.
 
   حزب و گروه نبايد در انتخاب وزرا مطرح باشد
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم در اين ارتباط يادآور شد: حزب و گروه نبايد در انتخابات وزرا مطرح باشد و افراد بايد در عمل معيارهاي انقلابي، تعهد، تدين و ديدگاه اسلامي و فقه اسلامي را داشته باشند. 
حجت‌الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به ويژگي‌هاي وزراي دولت آينده گفت: اعتدالي كه آقاي روحاني به آن تكيه مي‌كند يك امر منطقي است و نه تنها وزرا بلكه افراد ديگر كه مسئوليت بالا را قبول مي‌كنند بايد از آن برخوردار باشند و از افراط و تفريط دور باشند. وي افزود: اينكه رئيس‌جمهور از همه كساني كه واجد شرايط هستند و كارايي آنان همراه تعهد و تخصص است استفاده كند، امري طبيعي و مطلوب همه است، منتها گاهي از اين عناوين سوء‌استفاده مي‌شود، وقتي گفته مي‌شود فرد از اعتدال برخوردار و از افراط و تفريط دور باشد، برخي از جناح‌ها و افراد، افراط را مساوي روحيه جهادي و روحيه مقاومت و پايبندي به اصول انقلاب و ايستادن در مقابل استكبار جهاني و اصرار ورزيدن به آن خطوط مي‌دانند و سازشكاري را اعتدال مي‌نامند. 
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأكيد كرد: اعتدال و دوري از افراط و تفريط بسيار خوب است اما نبايد بعضي خيال كنند كه وقتي مي‌گوييم اعتدال و دوري از افراط يعني با مقاومت و روحيه بسيجي و جهادي داشتن فاصله بگيريم. عبداللهي ادامه داد: كساني كه مسئوليت پيدا مي‌كنند بايد از تعهد و تخصص برخوردار باشند و در برابر استكبار جهاني و صهيونيست‌ و قدرت‌هاي خارجي روحيه انقلابي داشته و پيرو گفتمان امام و رهبري باشند و اهداف مقدس شهداي انقلاب را دنبال كنند. اگر امروز مردم ما پرشور در صحنه انتخابات حضور دارند به آقاي روحاني رأي مي‌دهند، مرهون خون شهداي ماست، شعارهاي شهداي ما پيروي از رهبري و ولايت بود. 
 
وي همچنين خاطرنشان كرد: وزراي ما كه افرادي معتدلند، بايد كساني باشند كه دغدغه اسلام و جمهوري اسلامي ايران را داشته باشند تا ارزش‌هاي اسلامي در جامعه حاكم شود. بايد داراي ارزش‌هاي ديني باشند و سكولار نباشند و بدانند كه بايد خطوط اقتصاد و سياسي و روابط اجتماعي و فرهنگي در فقه اسلامي رعايت شود. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه اسلام و دين و معيارهاي قانوني و ديني منافاتي با اعتدال و عقلانيت ندارد، گفت: حزب و گروه نبايد در انتخابات وزرا مطرح باشد و افراد بايد در عمل معيارهاي انقلابي، تعهد و تدين و ديدگاه اسلامي و فقه اسلامي را داشته باشند. 
وي افزود: رئيس‌جمهور منتخب نزد علما و مراجع آمدند و مراجع هم همين طور دغدغه‌ها را داشتند كه فرهنگ اسلام و ارزش‌ها بايد مبنا باشد و در مقابل هم اقتدار اسلامي و روح عزت‌مداري مقاومت در برابر استكبار جهاني بايد حاكم باشد، البته همواره بايد با عقلانيت و مصالح همراه باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, | 2:29 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |