ملا مهدی نراقی

 

نقل شده است که مرحوم حاج ملا مهدی نراقی کتاب اخلاق خود را تصنیف کرد و به نجف فرستاد ، علما تحسین کردند. ایشان برای زیارت به نجف اشرف مشرف گردید، علما از او دیدن کردند ولی سید مهدی بحر العلوم به دیدن او نیامد !
مدتی گذشت ، سرانجام مرحوم نراقی فرمود : من به دیدن ایشان می روم. وقتی به دیدن او رفت ، جمعی خدمت سید بودند و سید ایشان را خوب تحویل نگرفت . برای بار دوم خدمت سید رفت، باز سید ایشان را تحویل نگرفت، بار سوم خدمت سید رفت و دید سید خودش نزد در آمد و از او استقبال گرمی کرد و او را به جای خود نشاند و احترامات لازمه را به جا آورد، از سید پرسید : چطور در دفعات قبل برخورد شما این طور نبود ؟!
سید فرمود : من کتاب اخلاق شما را خواندم و خوشم آمد، ولی پیش خودم گفتم : کسی که اخلاق می نویسد باید قبلا خودش مهذّب باشد و میخواستم ببینم شما مهذّب هستی یا نه ؟! فهمیدم رفتار من در روحیه شما اثر سوئی نداشت و این علامت تهذیب و شایستگی شما برای نوشتن کتاب اخلاق است.


منبع : روزنه هایی از عالم غیب

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:ملا مهدي نراقي, رفتار مهدی نراقی, رفتار سید بحر العلوم, برخورد سید بحر العلوم با مهدی نراقی, نویسنده کتاب اخلاق, , | 1:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |