سرنوشت تلخ مرسي نتيجه اعتماد به امريكاست

به گزارش جوان به نقل از خبرگزاری بسیج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست هفتگي انديشه ولايت گفت: آنچه امروز در مصر مي گذرد مايه ي عبرت همه كساني است كه به تعامل با آمريكا خوشبين هستند؛ ببينيم در مصر چه شد كه براي اولين بار يك دولت با خون هاي زياد و خون دل هاي فراوان و آراي مردم، روي كار آمد ولي خيلي زود و حتي قبل از فرا رسيدن سالگرد حاكميت خود، بدون اينكه دفاع جدي از سوي هوادارانش صورت گيرد با كودتاي نظامي ساده سرنگون شد.

وي به دلايل فراوان اين حادثه اشاره نموده و تصريح كرد: مهمترين دليل آن خارج شدن مردم از صحنه حمايت از دولت و عدم آمادگي مردم براي فداكاري در راه حفظ اين دولت مي باشد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه بيان كرد: براي عبرت گرفتن از اين حادثه بايد ديد چرا مردم، دولت منتخب خود را آنطور كه بايد حمايت نكردند و او را در مقابل كودتا تنها گذاشتند؟

ايشان تلاش عده اي را براي نسبت دادن اين حادثه به كمبود گاز و نان و مشكلات معيشتي مردم يادآور شده و افزود: حقيقت، چيز ديگري است، جوانان پرشوري كه جلوي تانك هاي رژيم مبارك سينه سپر كردند و مرسي را روي كار آوردند براي آرمان شان ارزش خيلي بيشتري قائل هستند كه بخواهند با كمبود نان و گاز از ميدان بيرون بروند.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج خاطرنشان كرد: واقعيت اين است كه آمريكاي مكار با حيله و نيرنگ و وعده هاي حمايت و بهبود شرايط، مرسي را از جهت گيري هاي انقلابي بر حذر داشت و او را به ورطه ي سازش كشاند.

وي وعده هاي آمريكا به مصر را برشمرده و ادامه داد: وعده هاي آمريكا مبني بر استمرار كمك هاي مالي دو و نيم ميليارد دلاري به مصر، تقويت جايگاه مصر در عرصه بين المللي، حمايت از دولت در مقابل كودتاي نظاميان، كمك هاي مالي چند ميليارد دلاري قطر و عربستان و ... به اندازه كافي وسوسه انگيز بود كه بتواند مرسي را به سازش با اسرائيل، دوري از ايران و مقابله با مقاومت در سوريه وا دارد، رفتاري كه روز به روز مردم انقلابي بويژه جوانان پرشور را نسبت به دولت مرسي دلسردتر و نااميدتر كرد.

ايشان اقدامات انقلابي مردم مصر و واكنش هاي دولت مرسي را يادآور شده و اظهار داشت: مردم هر هفته لوله گاز مصر را به اسرائيل منفجر مي كردند و دولت مرسي ترميم مي كرد، آنها براي حمايت از غزه تجمع مي كردند و مرسي راه را كنترل مي كرد، آنها سفارت رژيم جعلي اسرائيل را اشغال مي كردند و او آن را با عذرخواهي بازگشايي مي كرد، مردم خواهان دفاع از مقاومت در سوريه بودند و او سفارت سوريه را تعطيل مي كرد و همين رفتارها نيروي دفاعي مردمي و جوانان مصر را از كنار مرسي پراكنده كرد.

سردار نقدي با بيان اينكه در اين شرايط فقط نيروهاي حزب اخوان المسلمين به صورت تشكيلاتي از مرسي حمايت مي كنند و ديگر كسي براي مرسي باقي نمانده است، گفت: اين شرايط زمينه را براي كودتاي نظامي بي دردسر فراهم ساخت.

ايشان ادامه داد: اين ترفند آمريكاست كه اسلامگرايان را ابتدا با كشاندن به ورطه ي سازش از چشم و نظر ملت خود مي اندازد و سپس معارضان را عليه آنها مي شوراند تا بدون اينكه دست خيانت خودش عليه آن ملت مشهود باشد، اسلام گرايان را از صحنه بيرون كنند.

وي با بيان اينكه اين روش همان كاري است كه امروز با اردوغان انجام مي دهند و پيش از اين با گورباچف كردند و نقشه فرداي آمريكا براي جمهوري اسلامي هم همين است ادامه داد: اگر مرسي به جاي اعتماد به وعده هاي پوشالي آمريكا، به اسلام و مردم خودش تكيه مي كرد و به جاي سازش با اسرائيل، سفارت اسرائيل را تعطيل مي كرد و شير گاز و نفت را بر رژيم غاصب مي بست و موضع قاطع در حمايت از فلسطين را پي مي گرفت؛ مرسي و اخوان المسلمين تنها نمي ماندند و بيشتر از 70 درصد از مردم مصر چنان پشت سر او مي ايستادند كه تا سال هاي سال ديگر هم هيچ قدرتي نمي توانست او را كنار بزند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: اگر مرسي فريب آمريكا را نمي خورد و راه مبارزه با اسرائيل را در پيش مي گرفت، جايگاه مردمي بالاتر از جمال عبدالناصر مي بافت و امروز توده هاي مردم مصر كودتاچيان را به خاك مذلت مي نشاندند و نه تنها در داخل مصر بلكه در تمام كشورهاي اسلامي براي دفاع از او غوغا بود.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: مگر ملت اسلام اجازه مي دادند مراكز آمريكايي در پايتخت هايشان از اين تجاوز آشكار به مردم سالاري جان سالم به در برد؟ مگر پادشاهان خائن منطقه كه او را براي سازش با آمريكا و اسرائيل و مقابله با ايران تشجيع كرده و فريب دادند جرات مي كردند آشكارا رفتن مرسي را جشن بگيرند؟

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در پايان سخنان خود بيان كرد: تنها ماندن مرسي در ميان امت اسلام و ملت خود درس عبرت بزرگي براي تمام كساني است كه به تعامل با آمريكا خوشبين هستند و خصوصاً درسي براي اخوان المسلمين كه شايد دير نشده باشد تا به ميدان بيايند و جبران كنند.


نظرات شما عزیزان:

بسیج قافله ی عشق
ساعت20:04---15 تير 1392
سلام آقا حسین: قالب وبلاگتو عوض کن.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 15 تير 1392برچسب:, | 19:32 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |