وقتی چهره رد صلاحیت شده، گزینه تصدی شهرداری می‎شود!
امید به معاملات سیاسی - اقتصادی برای تحمیل محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران/
وقتی چهره رد صلاحیت شده، گزینه تصدی شهرداری می‎شود!
در حالی که با وجود ثبت نام محسن هاشمی، مدیرعامل سابق شرکت مترو در انتخابات اخیر شورای شهر تهران، صلاحیت وی حتی برای حضور در انتخابات شورای شهر و حضور در این نهاد مدیریت شهری تایید نشده است، برخی از چهره‎ها و جریانات سیاسی در تلاش برای دور زدن مکانیزم شورای شهر و تحمیل او به عنوان شهردار تهران هستند.

598: تلاش‎های رسانه‎ای و بعضا لابی‎های سیاسی برای تحمیل محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران در روزهای گذشته و پس از روشن شدن ترکیب شورای شهر تهران شدت گرفته است و این در حالی است که صلاحیت هاشمی حتی برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران نیز تایید نشده است.

به گزارش رجانیوز، در حالی که با وجود ثبت نام محسن هاشمی، مدیرعامل سابق شرکت مترو در انتخابات اخیر شورای شهر تهران، صلاحیت وی حتی برای حضور در انتخابات شورای شهر و حضور در این نهاد مدیریت شهری تایید نشده است، برخی از چهره‎ها و جریانات سیاسی در تلاش برای دور زدن مکانیزم شورای شهر و تحمیل او به عنوان شهردار تهران هستند.

بر همین اساس، در روزهای گذشته خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات، با انتشار مصاحبه‎ای از فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش کرد تا نام وی را به عنوان گزینه جدی تصدی پست شهرداری تهران مطرح کند و این در حالیست که روز گذشته احمد مسجد جامعی، چهره شاخص لیست اصلاح‎طلبان نیز در مصاحبه‎ای به این نکته اشاره کرده است.

اما این تلاش‎ها در شرایطی صورت می‎گیرد که اکثریت اعضای شورای شهر تهران معتقد به مشی گذشته این شورا در دوره‎های دوم و سوم هستند و به نظر می‎رسد با جمع‎بندی این اکثریت، امیدی برای عملی شدن این فضاسازی رسانه‎ای یعنی تصدی شهرداری تهران توسط محسن هاشمی وجود نداشته باشد.

آنچه این روزها به صورت زمزمه‎ای نگران کننده مطرح شده است، باز شدن پای برخی معاملات سیاسی و یا اقتصادی برای تحقق این موضوع در شهر تهران است. به نحوی که این گزارشات از تلاش برای راضی کردن بخشی از اعضای اکثریت به این امر در قبال برخی امتیازات در دولت جدید، حکایت دارد.

هر چند با توجه به سابقه رد صلاحیت محسن هاشمی برای حضور در شورای شهر تهران، به نظر نمی‎رسد او صلاحیت تصدی پست شهرداری تهران را نیز بدست بیاورد و به نظر می رسد از نظر قانونی با موانعی برای تصدی این پست حتی در صورت همراهی اکثریت شکننده شورای شهر تهران روبرو شود.

در همین حال برخی چهره‎های اصولگرای حاضر در شورای شهر تهران نیز از مطرح بودن نام چند گزینه خوشنام و توانمند برای تصدی این مسئولیت خبر داده‎اند، موضوعی که در روزهای آینده اخبار بیشتری از آن در رسانه‎ها مطرح خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, | 23:46 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |