دلیل سیدمحمد خاتمی برای حمایت از روحانی

آقای خاتمی اشاره کرده گفته که اگر چه آقای روحانی خودش را متعلق به اردوی اصلاح طلبان نمی دانست ولی مواضعی که داشت مواضع بسیار اصلاح طلبانه ای بود چقدر واقعاً می شود گفت که خواسته های نمایندگان توسط کاندیدا یا نامزدی مثل آقای روحانی نمایندگی می شود.

تلویزیون بی بی سی در این باره با رجبعلی مزروعی عضو خارج نشین حزب منحله مشارکت گفتگو کرده ونظر وی را جویا شده است.

مزروعی مزروعی می گوید: با احترامی که برای آقای خاتمی و آقای هاشمی قائل هستم تحلیلم نسبت به وضعیت انتخابات و تصوری که دوستان از اتفاقاتی که می افتد دارند متفاوت است و اصلاً بحث من در مورد اینکه آقای روحانی چقدر اصلاح طلب هست یا نیست نمی باشد، بلکه من بر این باور هستم که در این انتخابات روندی که طی شده منجر به آن خواسته ای که دوستان مطرح می کنند به عنوان خواسته های حداقلی یا تحولی که انتظار می رود، اتفاق نمی افتد.

تغییر ترکیب نامزدهای ریاست جمهوری

رادیو  فردا با اشاره به انصراف دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با نزدیک شدن روز برگزاری یازدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبرهای انتخاباتی هم داغ تر و پر تعدادتر شدند کنار کشیدن و انصراف دو نامزد انتخابات، غلامعلی حداد عادل و محمدرضا عارف تغییراتی در شکل و روند انتخابات ریاست جمهوری بوجود آورده است.

این رادیوافزود: پیام محمد خاتمی در حمایت از حسن روحانی مهمترین رویداد انتخاباتی روز سه شنبه بود کسی که رهبر اصلاحات خوانده می شود گفت به نامزد اعتدال و میانه روی رای می دهد.

خاتمی گفته است: با بودن جناب آقای روحانی در صحنه، همه ما باید سستی را کنار گذاشت باید با همه وجود به صحنه آمد و رای داد و این خطاب من به ملت عزیز است بخصوص به اصلاح طلبان و به جریاناتی که می خواهند تحول در جامعه ایجاد بشود.

نتیجه  نظرسنجی از انتخابات ریاست جمهوری

آخرین نظرسنجی ها پیش از انصراف غلامعلی حدادعادل و محمدرضا عارف ضمن اینکه حاکی از کشیدن انتخابات به دور دوم است حکایت از برتری محمدباقر قالیباف نسبت به سایر رقبای خود در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

به گزارش مهر، بر اساس این نظرسنجی ها که توسط یک نهاد معتبر رسانه ای فرهنگی، یک نهاد معتبر نظارتی و یک نهاد معتبر فرهنگی در مراکز استان های سراسر کشور انجام شده است. محمدباقر قالیباف همچنان پیشتاز است و با توجه به کناره گیری عارف و حداد عادل رقابت بین محسن رضایی، حسن روحانی و سعید جلیلی بری راه یابی به دور دوم به صورت فشرده و تنگاتنگ وجود دارد.

انتخابات و رسانه های ضد انقلاب

رسانه های ضد انقلاب که دریافته اند انتخابات پیش رو با استقبال گسترده مردمی رو به رو خواهد شد، از هم اکنون تلاش دارند تا حضور مردم در انتخابات را به معنای تایید نظام قلمداد نکرده و هدف مردم را به نظر خود تفسیر کنند.

سایت کلمه در این یادداشت نوشته است که در غیبت « انتخابات آزاد » بازهم بسیاری از سبزها در انتخابات شرکت خواهند کرد!! چگونه است که این افراد هم قائل به رویکرد نظام در تقلب در انتخابات هستند و هم می دانند که رأی در انتخابات به معنای تایید نظام است و هم رأی می دهند؟؟

اکبر گنجی در گفتگو با رادیو زمانه در تحلیل بلند بالای خود در نهایت تلویحا اعتراف کرده است که انتخابات پرشوری پیش رو خواهد بود؛ تلاش های او نیز برای اثبات سناریوی مضحکی که بی.بی.سی به راه انداخت، تلاشی بیهوده است.

اعتراف صریح گنجی به حضور پرشور مردم در انتخابات؛ این اعتراف این معنی را هم دارد که تمامی سناریوها و تلاش های ضد انقلاب برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات ناکام بوده است.

افشاگر آمریکایی ناپدید شد

تکنسین سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای، یک روز پس از این که مسئولیت افشاگری علیه دولت آمریکا را پذیرفت ناپدید شده است.

به گزارش تسنیم،  بنا به گزارشها مشخص نیست ادوارد اسنودن، پس از ترک محل اقامتش در هنگ کنگ به کجا رفته است.
 
جانین گیبسون، یکی از سردبیران روزنامه گاردین در آمریکا می گوید: «او در موقعیت دشواری قرار گرفته است. او گفته است که قصد دارد در کشوری مثل ایسلند که سابقه درخشانی در دفاع از آزادی بیان دارد پناهنده بشود. ممکن است او این گزینه را در نظر بگیرد. واضح است که ما اصلا دوست نداریم به او آسیبی برسد.»
 
هفته گذشته روزنامه بریتانیایی گاردین افشا کرد که «آژانس امنیت ملی» آمریکا به طور مخفیانه اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی و فعالیتهای اینترنتی میلیونها نفر را جمع آوری می کرده است.

احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم

نماینده حسن روحانی گفت: معتقدم انتخابات این دوره به دور دوم کشیده خواهد شد که یک پای آن روحانی و سمت دیگر محمدباقر قالیباف قرار دارد. فکر نمی کنم سعید جلیلی به دور دوم برسد.

به گزارش فارس ، صادق زیباکلام امروز در همایش موج اصلاحات که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد اظهار داشت: انتخابات 88 برخلاف سال 84 دوقطبی نبود چرا که برگزارکنندگان آن افراد دولت بودند و اصلاح طلبان هیچ قدرتی نداشتند البته انتخابات این دوره به دلیل حضور جناح اصولگرایان و حضور نامزدها، رضایی و قالیباف از حالت دوقطبی خارج شده است.

وی بیان کرد: در این دوره قالیباف و رضایی دو نامزد بسیار جدی بوده و رای بالایی خواهند داشت و آرای مردم بین چهار جریان تقسیم خواهد شد.

نماینده حسن روحانی، عنوان کرد: اگر شکست بخوریم افتخار می کنیم چرا که همه تلاش خود را انجام داده ایم و قطعا آرام نمی نشینیم و برای چهار سال بعد تجربیات خود را سازماندهی خواهیم کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, | 18:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |