فلاني توانست رئيس‌جمهور بشود، من هم می توانم

اينكه براي انتخابات آتي رياست‌جمهوري افراد متعددي احساس وظيفه مي‌كنند و خود را عرضه مي‌كنند و در معرض آراي مردم قرار مي‌دهند، و فكر مي‌كنند حضور آنها شور و نشاطي در جامعه ايجاد مي‌كند، و در پيشبرد و بهبود اوضاع مملكت مؤثر است جاي بسي خوشحالي دارد.



به گزارش خبرنگار تابناک، محمدابراهيم رضايي ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ظاهرا برخي از اين افراد نمي‌دانند كه در قوه مجريه فضاي كار تا چه حد است، و آيا توان و قدرت اجرايي دارند. اين‌كه فلاني توانست 8 سال رئيس‌جمهور بشود چرا من نتوانم، اين نگرش چندان جالبي نيست. بسياري از اين افراد سابقه اجرايي در كارنامه خود ندارند، و قطعا كشور با مديريت اين افراد دچار مشكل خواهد شد و جاي نگراني دارد. بايد فضا به سمتي سوق داده شود كه عوض مطرح شدن افراد به اين شيوه، از سوي نخبگان برنامه‌ها و سازوكارها مطرح شوند و همين نخبگان فردي را براي اجراي اين برنامه‌ها معرفي كنند. نه اين‌كه فردي خودش احساس تكليف كند بلكه بايد نخبگان علمي، اجتماعي و سياسي افراد را براي به دست گرفتن سكانداري اين مملكت به تكليف برسانند.




نماینده مردم خمین با بیان اینکه بين احساس تكليف فردي و كسي كه از طرف جامعه و جمعيت نخبگان مكلف مي‌شود تفاوت وجود دارد، تاکید کرد: ما الآن افرادي داريم كه استعداد و توان مديريتي و اجرايي براي به دست گرفتن مسئوليت رياست‌جمهوري را دارند و از افرادي كه اسامي آنها مطرح مي‌شود و اين روزها احساس تكليف مي‌كنند بهتر مي‌توانند مملكت را اداره كنند و در مسير پيشرفت قرار دهند. اما با شرايطي كه پيش آمده است تمايلي براي به ميدان آمدن ندارند اما جامعه و به‌خصوص نخبگان مي‌توانند اين افراد را به ميدان بياورند. افرادي مي‌توانند در شرايط امروز جامعه براي مملكت مؤثر باشند كه شاخص‌هاي اصلي كه ما قبلا در شخصيت‌هايي همچون شهيد دكتر چمران مشاهده كرديم داشته باشند.



این نماینده اصولگرای مجلس نهم با طرح این موضوع که در اين مقطع حساس براي كشور مفيد باشد كه شبيهترين به ايشان و ديگر مرداني باشد كه ما قبلا در انقلاب ديديم، شناخته‌ايم و جاي خالي آنها حس شده است، گفت: فردي بايد باشد كه مطلع از ضرورتهاي زمان خود باشد. درايت و جرات و جسارت در تصميم‌گيري داشته باشد، توان كاركردن با تمامي نيروهاي نخبه را داشته باشد متكي بر برنامه و تيم اجرايي باشد نه اين‌كه متكي بر فرد و قائل به تك صدايي باشد.




این عضو كميسيون شوراها و امنيت داخلي مجلس شوراي در ادامه بیان داشت: متأسفانه ما در كشور احزاب فعال و فراگير نداريم وگرنه اصلاً شاهد اين آشفته بازار نبوديم الآن اگر بشماريم حدود 50 نفر از فعالان سياسي و اجتماعي اعلام آمادگي كرده اند، اين ناشي از اين است كه ما حزب فعال و فراگيري در كشور خودمان نداريم. متأسفانه بر اثر موج‌هاي اجتماعي سال‌هاي اخير يك فضايي پيش آمده است كه نخبگان كشور هم تمايلي به اظهار نظر ندارند چه رسد به اين‌كه بخواهند وارد ميدان شوند و به جامعه كمك كنند.




وی در ادامه خاطر نشان کرد: به‌دليل نبود احزاب توانمند كه پشتوانه عمومي و مردمي قوي داشته باشند الآن صحبت از شخص است، نه از برنامه و راهكار، افرادي هم كه براي كانديدا شدن مطرح هستند افراد سياسي هستند نه مديران اجرايي، الآن ضرورت ايجاد چنين احزابي براي همگان روشن شده است و نخبگان اعتقاد دارند كه حزب قوي و با كيفيت از الزامات كشور است و بايد اين احزاب شكل بگيرند.




رضایی با بیان اینکه جامعه مي‌تواند از فعاليت اين نوع احزاب منتفع شود، عنوان داشت: وقتي يك حزب قوي شكل بگيرد برنامه و ايده و راهكار اجرايي هم مشخص مي‌كند و حزب با برنامه وارد كارزار انتخابات مي‌شود و طبيعتاً براي اجرايي شدن برنامه‌هاي خود، فردي اجرايي را معرفي مي‌كند چرا كه مطمئن است آنچه راي آور است برنامه است نه فرد كانديدا، ولي متأسفانه ما فعلا چنين ساختاري در كشور نداريم و ايجاد آن همزمانبر است. ولي از نداشتن چنين سازوكاري ضربه خورده‌ايم.




وی در ادامه افزود: امواج سياسي‌اي كه در جامعه شكل گرفت موجب خروج و خالي شدن جامعه از اين دست افراد شده است، نخبگان علمي اجتماعي چندان از سوي سياستمداران مورد لطف نبودند و اوضاعي پيش آمده است كه در سياست از اين افراد استقبال خوبي نشده است.  البته نبايد نخبگان اين شرايط تحميلي را بپذيرند بلكه بايد در اين شرايط پايداري خود را نشان دهند چرا كه جامعه به اين افراد نياز دارد. نخبگان علمي، مذهبي، و اجتماعي نبايد جامعه را از خدمات خود محروم سازند وبا حضور خود بستري را فراهم سازند كه نقش سازنده خود را ارتقا دهند.




نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه نخبگان افزود: نخبگان علمي، ديني و اجتماعي ما نقش كليدي در بهبود اوضاع مملكت دارند رسانه‌ها وظيفه‌اي حساس در جامعه دارند و نقش مهمي را بازي ميكنند و اين رسانه‌ها هستند كه بايد نخبگان را به سطح اول جامعه بكشانند و شرايطي فراهم كنند كه فضاي تخريب و تحريف از اين مملكت برداشته شود و خود باوري و همكاري و همراهي جاي اين فضا را بگيرد در اين ميان نقش رسانه‌ها حساس است و اين نقش بايد به درستي كاركردهاي خود را به انجام برساند.




وی با تاکید بر اینکه احزاب موجود فراگير و كشوري و موفق نبوده‌اند، گفت: اميدوارم گروه‌بندي‌هايي كه الآن در سطح جامعه وجود دارند زودتر به اجماع برسند تا شايد حداقل بعد از تعيين افراد بشود در مورد برنامه‌ها صحبت كرد اگر اين افراد با همين تكثر به روزهاي انتخابات برسند تا آن روز صحبت از فرد خواهد بود و مردم مجبور به انتخاب فرد خواهند شد اما اگر قبل از انتخابات گروه‌بندي‌ها شكل قوي تري داشته باشند و به فرد رسيده باشند آنگاه رقبا مجبور به ارائه برنامه‌ها خواهند بود و رقابت حداقل در اين شرايط به سمت برنامه‌ها تغيير جهت خواهد داد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, | 1:10 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |