سرانجام پرونده سادات خوزستان به کجا رسید؟

  

 
رهیاب نیوز :افرادی که مدعی سیادت بودند با دریافت پول از مردم ادعا می کردند که ظرف مدت کوتاهی سود این سپرده ها را به مردم برمی گرداندند، چند ماهی از این کاسبی پردرآمد برای این افراد گذشت و سپرده گذاری در نزد سادات در اهواز به یک جریان اجتماعی تبدیل شد.
۱۳۹۲ سه شنبه ۷ خرداد ساعت 11:32

یکی از بزرگترین پرونده های فساد اقتصادی کشور پرونده  موسوم به سادات خوزستان است.
 

افرادی که مدعی سیادت بودند با دریافت پول  از مردم ادعا می کردند که ظرف مدت کوتاهی سود این سپرده ها را به افراد برمی گرداندند، چند ماهی از این کاسبی پردرآمد برای این افراد گذشت و سپرده گذاری در نزد سادات در اهواز به یک جریان اجتماعی تبدیل شد.
 

از طرفی دستگاه های نظارتی منتظر شکایتی خصوصی بودند تا اقدامی قانونی کنند، مطرح نشدن شکایتی از طرف مردم همانا و فراگیر شدن سپرده سپاری همانا!
 

مدتی از این ماجرا می گذشت که خبر رسید مردمی که برای دریافت سود مالشان نزد سادات رفته اند همه دست خالی برگشته و سادات محترم بدون کوچکترین سختی مهمان خلیج نشینان دوبی شده اند.
 

با آغاز بررسی ها مشخص شد تعداد افرادی که ضرر مالی کرده اند بیش از حد تصور است حالا مردم مانده بودند که با این همه ضرر مالی چه کنند! از بین این مردم کم نبودند کسانی که آنقدر به این کلاهبرداران مطمئن بودند که بدون هیچ سند ومدرکی پول خود را به آنها دادند.
 

مدتی از این کلاهبرداری بزرگ نگذشته بود که مدیرکل بخش مبارزه با شرکت های هرمی وزارت اطلاعات گفت سادات خوزستانی  از 177هزار نفر سپرده دریافت کردند که با تحت تعقیب قرار گرفتن 2هزارنفر مبلغی نزدیک به 80 میلیاردتومان به 50 هزار نفر از مالباختگان بازگردانده شد.
پس از این پیگیری دستگاه های امنیتی ،تقوی مدیر کل مبارزه با شرکت های هرمی وزارت اطلاعات بار دیگر از دستگیری 40 نفر  و ضبط 150 میلیارد تومان از اموال مردم خبر داد که شاید مطالبات بخشی از 114هزارنفر شاکی باقیمانده را در برگیرد.
 

حالا پس از گذشت چند سال از این رخداد، دادستان اهواز اظهار داشت: با کشف اموال جدیدی از متهمان، بخش دیگری از مطالبات مالباختگان پرونده موسوم به «سادات» پرداخت می‌شود.
 

افشارنیا با بیان اینکه پرونده موسوم به سادات هنوز در اجرای احکام کیفری جریان است، افزود: هم اکنون وجوه قابل توجهی از اموال مربوط به این پرونده ردیابی و در تهران تحت عنوان پولشویی کشف و توقیف شده است.
 

همچنین محسنی اژه ای دادستان کل کشور  از فراری بودن سرکرده این کلاهبرداران با نام علی عیاشی خبر داد و گفت: بخشی از اموال این فرد با کمک وزارت اطلاعات شناسایی شد و افراد زیادی هم آمدند و ادعا کردند که به او پول داده‌اند ولی مدرک نداشتند. تعدادی هم بودند که اصل و سود پولشان را گرفته بودند ولی باز هم سند در دست داشتند و این دو مشکل وجود داشت. ما در زمان دادستانی آقای دری‌نجف‌آبادی جلساتی گذاشتیم و گفتیم که ما در وزارت اطلاعات برای شناسایی اموال متهم به شما کمک می‌کنیم ولی در هر صورت این پرونده هنوز در جریان است و نفر اصلی هم فراری است.
 

به هرحال همانطور که اژه ای هم به این نکته تاکید دارد این پرونده و اتفاقات آن باید برای مسئولین ومردم ما آموزنده باشد چرا که به نظر می رسد با توجه به حجم نقدینگی موجود در خوزستان به دلیل شرایط خاص آن توجه ویژه دستگاه های مسئول را می طلبد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, | 1:9 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |