واکنش احمدی‌نژاد به ردصلاحيت مشایی به روایت مطهری/ احمدی‌نژاد مريد مشایی!

علي مطهري در مورد اعطاي نشان درجه يک فرهنگ به آقاي مشائي از سوي رئيس دولت دهم گفت: با تعريفي که آقاي احمدي‌نژاد از فرهنگ دارند و با رويکرد فرهنگي ايشان واقعا بايد نشان درجه يک فرهنگ را به آقاي مشائي بدهند. در طول هشت سال گذشته آقاي مشائي توانسته است سياست تسامح و تساهل فرهنگي را در کشور نهادينه کند که مظاهر آن را در بعضي فيلمهاي سينمايي و وضعيت جامعه مي‌بينيم

به گزارش تابناک به نقل از پويش، فرزند شهيد مطهري افزود: اقدام بزرگ فرهنگي آقاي مشائي و آقاي احمدي‌نژاد در طول اين مدت اين بوده است که غيرت و تعصب مثبت قشر متدين و حزب‌اللهي را در اين گونه مسائل کاهش چشمگير دادند به طوري که ديگر عکس‌العملي از آنها نمي‌بينيم؛ کاري که از آقاي خاتمي ساخته نبود، چون آقاي احمدي‌نژاد به عنوان حزب‌اللهي وارد صحنه شد ولي آقاي خاتمي با چهره روشنفکري.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: آقاي مشائي توانست گفتمان باستان‌گرايي و ناسيوناليسم ايراني را در مقابل اسلام‌گرايي زنده کند و حتي به صراحت گفت که دوره اسلام‌گرايي به پايان رسيده چون القاعده و طالبان هم از اسلام مي‌گويند و بايد از ايران و مکتب ايران سخن گفت.

وي افزود: آقاي مشائي تئوري وحدت اديان را به شکل غلط آن مطرح و به وسيله آقاي احمدي‌نژاد ترويج کرد. شما در سخنان اين دو نفر زياد مي‌بينيد که مي‌گويند اسلام يعني عدالت و آزادي و توحيد و عشق به همه انسانها، و ساير اديان هم همين را مي‌گويند و تفاوتي بين اسلام و مسيحيت و يهوديت و ساير اديان نيست. در واقع تلاش مي‌کنند مرز ميان مسلمان و کافر را از ميان بردارند و احکام مربوط به رابطه مسلمان و غيرمسلمان را منتفي کنند. به عبارت ديگر معتقد به «صلح کل» هستند.

مطهري گفت: يک نوع گرايش اومانيستي و انسان‌گرايي و اصالت دادن به انسان در مقابل خدا هم در افکار آقاي مشائي و به تبع در کلمات آقاي احمدي‌نژاد ديده مي‌شود که اين هم از ويژگيهاي نگاه فرهنگي آقاي مشائي است. بنابراين با رويکرد فرهنگي آقاي احمدي‌نژاد واقعا بايد هم به آقاي مشائي نشان درجه يک فرهنگ بدهند.

علي مطهري در پاسخ به سؤالي در خصوص احتمال رد صلاحيت مشائي و اينکه ماجراي رد صلاحيت معين در سال ۸۴ و حکم حکومتي بعد از آن براي جريان دولت هم پيش خواهد آمد يا خير، گفت: مقايسه مشائي با معين درست نيست. انحرافات فکري که در اقاي مشائي وجود دارد در آقاي معين ديده نمي‌شد.

وي افزود: آقاي احمدي‌نژاد در صورت رد صلاحيت شدن مشائي دست به اقدامات جدي خواهد زد چون ايشان مريد آقاي مشائي است و اختياري از خودش ندارد و اين احتمال وجود دارد که دست به هر کاري بزند؛ مجلس هم البته در اين خصوص به وظيفه خودش عمل خواهد کرد.

در پايان، خبرنگار پويش با اشاره به وجود شايعاتي در خصوص بودجه‌هاي چندصد ميلياردي برخي از کانديداهاي اصولگراي ائتلاف ۲+۱، نظر دکتر علي مطهري را در خصوص نحوه برخورد با چنين مسئله‌اي جويا شد که وي در پاسخ گفت: معمولا اين خبرها بعداً تکذيب مي‌شود، لذا نبايد براساس آن قضاوت کرد ولي اگر اين خبر صحت داشته باشد و کانديدايي دست به چنين کاري زده باشد، شوراي نگهبان بايد او را رد صلاحيت کند چون اين مبالغ از راه درست و طبيعي به دست نمي‌آيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, | 1:2 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |