300 هزار نيروي انتظامي مامور تامين امنیت انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا حدود 300 هزار نيروي انتظامي در سراسر كشور امنيت انتخابات را تامين مي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در بجنورد، عنوان كرد: خراسان شمالي از جمله استان هاي امن كشور محسوب مي شود و در زمينه هاي مختلف امنيتي و انتظامي در رده هاي برتر كشور قرار دارد.

وي با بيان اينكه اين استان از نظر ميزان ارتكاب جرايم خشن در رده هاي آخر كشور جاي گرفته است، اظهار داشت: با وجود اينكه در برخي از استان هاي كشور سال گذشته ميزان جرائمي نظير سرقت افزايش يافت اما در خراسان شمالي ميزان سرقت كاهش چشمگيري داشت.

سردار احمدي مقدم در ادامه با اشاره به برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا با بيان اينكه نيروي انتظامي با همكاري مردم و با به كارگيري تمام توان خود براي ارتقا امنيت، آماده برگزاري انتخاباتي باشكوه است، افزود: وظيفه نيروي انتظامي در انتخابات، برقراري امنيت با رعايت كامل بي طرفي و عدم دخالت در امور سياسي است.

وي اضافه كرد: در انتخابات پيش رو حدود 67 هزار شعبه اخذ راي در كشور فعال خواهد بود و به طور ميانگين نيز در هر يك از اين شعبات سه الي چهار نيروي انتظامي وظيفه تامين امنيت را بر عهده خواهند داشت.

سردار احمدي مقدم با اشاره به اينكه علاوه بر اين تعداد، حدود 50 هزار نيروي انتظامي نيز در بخش هاي پشتيباني انتخابات فعاليت مي كنند، گفت: در مجموع حدود 300 هزار نيروي انتظامي امنيت انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را در سراسر كشور تامين مي كنند.

فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر فعاليت تبليغاتي غيرقانوني برخي از كانديداهاي رد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري، با بيان اينكه فعاليت ستادهاي غيرقانوني انتخاباتي در كشور وجود ندارد، عنوان كرد: مطابق قانون با هرگونه فعاليت غيرقانوني ستادهاي تبليغاتي برخورد مي شود اما نيروي انتظامي با برخي محافل و مجالس دروني كه توسط كانديداهاي احراز صلاحيت نشده انتخابات رياست جمهوري برگزار مي شود، برخوردي ندارد.

وي همچنين در مورد برگزاري ميتينگ هاي انتخاباتي از جانب كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: ميتينگ هاي انتخاباتي بايد با اخذ مجوز انجام شود و در زمان ارائه مجوز براي برگزاري اين ميتينگ ها، هماهنگي هاي لازم در زمينه امنيت و مسائل ترافيكي، با نيروي انتظامي انجام مي شود.

فرمانده نيروي انتظامي كشور، سه شنبه هفتم خرداد ماه سفر يك روزه اي به خراسان شمالی داشت و عصر این روز در مراسم شامگاه فرماندهی انتظامی استان حضور يافت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:, | 23:3 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |