ماجرای سانسور و قطع برنامه زنده نامزدهای انتخاباتی در صدا و سیما

به گزارش آخرین ، قطع برنامه زنده و سانسور سخنان نامزدهای تایید صلاحیت شده شورای نگهبان از سوی عوامل صداو سیما آن هم در شروع بکار تبلیغات انتخاباتی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تعجب همگان را برانگیخته است.

شب گذشته اولین برنامه انتخاباتی محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پس از دقایقی که از پخش آن گذشت قطع شد. این در حالی است که اولین برنامه تلویزیونی محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شبکه اول سیما با سانسوز مواجه شد! همچنین نطق تلویزیونی سعید جلیلی دارای پرش های تصویر و قطع های کوتاه بود. به همین امر باعث شد شبکه اول سیما پانزده دقیقه پس از خاتمه نطق تلویزیونی سعید جلیلی بعد از چندین سال یک مجری را مقابل چشم بینندگان قرار داد تا درباره این برنامه تبلیغاتی توضیحی ارائه کند.این مجری گفت: امشب مربوط به آقای سعید جلیلی بود که در فرصت قانونی نتوانسته بودند نقص فنی برنامه تبلیغاتی خود را رفع کنند که مسئولیت این برنامه متوجه ستاد انتخاباتی ایشان است.

ماجرای سانسور و قطع برنامه زنده چه بود؟

در جریان سانسور سخنان رضایی در زمانی که رضایی از غم و رنج پدر سه شهیدی می گفت که اینک پنج پسر تحصیلکرده وی بیکار بودند علیرغم اینکه سه نقر آنان فوق لیسانس و دو نفر آنان لیسانس داشت، ادامه سخنان وی در این باره سانسور شد و از تلویزیون پخش نشد.

این در حالی است که این پدر شهید در ادامه مکالمه خود به محسن رضایی می گوید اگر تا چند وقت دیگر مشکلات وی حل نشود، خود کشی می کند. محسن رضایی با نقل این واقعه می خواست به مخاطبان نشان دهد که بیکاری چه بلایی بر سر اقشار مختلف جامعه و حتی بر سر پدری آورده است که سه فرزندش را تقدیم میهن کرده است . این هشدار در تلویزیون اجازه پخش نیافت.

علاوه بر این بخش دیگری از سخنان محسن رضایی و زمانی که وی در مورد تبعیض بین قومیت ها سخن می گفت نیز با سانسور مواجه شد. محسن رضایی در این بخش از سخنان خود از تلاش برای از بین بردن تبعیض بین قومیت ها سخن گفته بود که این بخش نیز اجازه پخش نیافت .

شب گذشته گفت و گوی محمدرضا عارف نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ایرانیان خارج از کشور که از ساعت 23:30 از شبکه جام جم آغاز شده بود پس از حدود 30 دقیقه قطع شد.

چند لحظه پس از قطع برنامه تبلیغاتی عارف شبکه جام جم در زیرنویس نوشت:«بینندگان محترم بعلت قطع صدا ادامه برنامه انتخابات ایرانی تا چند لحظه دیگر». پس از آن 15 دقیقه بعد هم در زیر نویس دیگری به اطلاع بینندگان رسید که قطع برنامه به علت نقص در فیلم ضبط شده بوده و در اسرع وقت پخش خواهد شد. اما این برنامه تبلیغاتی با پایان یافتن زمان یک ساعته آن پخش نشد.

شبکه اول سیما دیشب پس از پخش نطق تلویزیونی سعید جلیلی یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم اعلام کرد نقص فنی در آن برنامه تبلیغاتی تقصیر ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بوده است.

محمدرضا عارف در گفتگوی تلویزیونی که دیشب از شبکه جام جم پخش شد ضمن اظهار تاسف از عدم استفاده از ظرفیت‌های شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی در عرصه بین‌الملل گفت: اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم حتما از ظرفیت‌ و تجربیات جناب آقای خاتمی که پیامبر صلح در عرصه بین الملل هستند و همچنین توانایی‌ها و نفوذ آقای هاشمی در منطقه خاورمیانه و دیگر شخصیت‌های برجسته استفاده خواهم کرد.

وی همچنین نسبت به نحوه گزینش در دانشگاه ها و پرسیدن سوال‌هایی از دانشجویان مبنی بر اینکه آنها در انتخابات سال 88 به چه کسی رای داده‌اند انتقاد کرد.

معاون اول دولت اصلاحات در خصوص مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد: اکنون به مقوله هنر نگاه امنیتی وجود دارد که باید رفع شود.وی همچنین بر ضرورت بکارگیری دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای برای ارتقاء جایگاه ایران در عرصه بین الملل تاکید کرد.عارف با انتقاد از برخوردهای سلیقه ای و تنگ نظرانه به خصوص با دانشجویان گفت: باید همه اصول مربوط به مردم سالاری در قانون اساسی عملیاتی شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, | 17:53 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |