دولت باید به موضوع بد حجابی در جامعه رسیدگی کند

آیت الله نوری همدانی که ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و نخبگان امر به معروف و نهی از منکر سخن می‌گفت با اشاره به اینکه اولین مرحله دعوت پیغمبران الهی ساختن یک جهان بینی الهی است اظهار کرد: پیامبران مردم را تشویق می‌کنند تا مردم یک جهان بینی الهی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید انسان با نگاهی دیگر جهان را تصور کند افزود: خداوند در برخی آیات خلفت آسمان‌ها و زمین را مورد اشاره قرار داده است تا ما در این آیات تفکر کنیم و آن‌ها را به خوبی بشناسیم.

نگاه در آسمان سبب توحید‌شناسی می‌شود

مرجع تقلید جهان تشیع عنوان کرد: خداوند هرچیزی را با قانون و ضابطه آفریده است و همین موضوع سبب شناسایی خالقی حکیم و عادل می‌شود که باید در این آیات تفکر و تامل کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از آیات قرآن تصریح کرد: در برخی آیات خداوند می‌فرماید به بالای سر خود نگاه کنید که چگونه آسمان در این جهان بنا شده است.

نظام در عالم نشان دهنده خالقی عظیم است

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه تمامی ستارگان در عالم جایگاهی دقیق در این عالم دارند خاطر نشان کرد: تمامی این ستارگان در یک مدار خاصی حرکت می‌کنند و هرگز با یکدیگر تصادف نمی‌کنند و این نشان دهنده حکمت پروردگار است.
وی اظهار کرد: باید انسان تفکر کند که چگونه این آسمان‌ها بنا شده است و در همین زمینه این آسمان‌ها با زینت خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که این موضوع نشان دهنده قدرت پروردگار است.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه تفکر در آسمان‌ها و زمین سبب توحید‌شناسی می‌شود عنوان کرد: میلیارد‌ها ستاره با زینت خاصی در حال حرکت هستند و این نشان دهنده عظمت خاص آفریننده این عالم است که با یک نظم و ترتیب خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

جهان بینی با نگرش در آسمان‌ها و زمین بدست می‌آید

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: دومین درس توحید با تفکر در زمین به دست می‌آید یعنی انسان می‌تواند با نگاه به چگونگی پرورش محصولات و گل‌ها و زینت‌ها در زمین به وجود پروردگار پی ببرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه خداوند در پیکر هر گیاهی یک ویژگی خاصی نهادینه کرده است عنوان کرد: نباید در این مبانی ساده نگاه کرد زیرا عظمت بسیار زیادی در این موراد نهفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد جهان بینی با نگرش در آسمان‌ها و زمین بدست می‌آید تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز ساده بدست نیامده است و باید در این زمینه اهداف و دستاوردهای انقلاب و آسیب‌های این انقلاب مورد بررسی قرار بگیرد.

انقلاب اسلامی ایران توانست دسته بندی جهانی را تغییر دهد

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست دسته بندی جهانی را تغییر دهد خاطر نشان کرد: ملت ایران با اینکه زیر سیطره غرب بود با همت بلند امام خمینی (ره) توانست تمامی معادلات جهان را بر هم بزند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمامی جهان نفوذ کرده است خاطر نشان کرد: همه مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی ایران امید دارند.

وی عنوان کرد: سیاسیت در جامعه باید به دست پیغمبر، امام و یا فقیه عادلی انجام شود تا بتواند یک جامعه دینی را اداره کند.

جامعه اسلامی نیاز به مدیری شجاع دارد

آیت الله نوری همدانی شجاعت را یک ویژگی برجسته رهبر جامعه دینی دانست و خاطر نشان کرد: امروز خوشبختانه این ویژگی با وجود مقام معظم رهبری وجود دارد و باید قدردان این شرایط باشیم.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک زیر بنای دینی دارد گفت: همین رویکرد سبب تفاوت معیار‌ها و ارزش‌ها در انقلاب اسلامی ایران با کشورهای دیگر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ تفاوت بسیار زیادی نسبت به گذشته رخ داده است خاطر نشان کرد: فرهنگ اسلام خداس‌شناسی را عنوان می‌کند و بر همین اساس است که فرهنگ امروز جامعه ایرانی با فرهنگ غرب تفاوت دارد و با توجه به این موضوعات باید علوم انسانی در جامعه رشد پیدا کند.

خدمت در جامعه اسلامی ثواب بسیار زیادی را به همراه دارد

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب ۶۰ هزار مستشار نیروی آمریکایی در ایران حضور داشتند اما درحال حاظر استقلال بسیار خاصی در کشور به وجود آمده است زیرا هر قدم و خدمت رسانی در شرایط فعلی دارای ثواب بسیار زیادی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید ارتباط محبت آمیز مردم با نیروی انتظامی شکل بگیرد خاطر نشان کرد: زیرا همین مردم بودند که انقلاب کردند و سپس به مقابله با دشمن پرداختند و امروز مهم‌ترین وظیفه حکومت داران این است که با مردم با مهربانی رفتار کنند.

شخصیت امام(ره) باید برای دانشگاهیان و حوزویان مورد بررسی قرار گیرد

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به ضرورت ترویج صحیفه امام (ره) در بین دانشگاهیان و حوزویان اظهار کرد: امام راحل توانست نظام سلطنتی را تغییر دهد و در همین زمینه باید افکار امام (ره) مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مردم سالاری مهم‌ترین ویژگی است که در اندیشه امام (ره) موج می‌زند و این اندیشه امام (ره) باید در تمامی ابعاد جامعه اسلامی تزریق شود.

امنیت جمهوری اسلامی در بین کشورهای منطقه مثال زدنی است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه مثال زدنی است عنوان کرد: در سال‌های دور حکومت داران در غرب تحصیل می‌کردند و مدعی جدایی دین از سیاست بودند در حالی انقلاب اسلامی ایران حوزه سیاسیت دینی را نیز به ارمفان آورد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه تقوا و صداقت در دین اسلامی در عرصه سیاست بسیار مورد تاکید قرار گرفته است عنوان کرد: این ساختمان سیاسی تنها در این صورت است که مستحکم باقی می‌ماند و به کار خود ادامه می‌دهد.

اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است

مرجع تقلید جهان تیشع با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است عنوان کرد: بانک‌ها و معادلات اصلی کشور در اختیار ثروتمندان کشورهای غربی است و این نظام سبب فاصله طبقاتی بسیار زیادی در جامعه می‌شود.

وی مبارزه با ربا را در جامعه ضروری دانست و اظهار کرد: حماسه اقتصادی نیز با همین رویکرد‌ها در جامعه پیاده می‌شود و باید این موضوعات توسط فرماندهان اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

دولت باید به موضوع بد حجابی در جامعه رسیدگی کند

استاد حوزه علمیه قم بنیان اجتماعی جامعه باید مبارزه با تخلفات اجتماعی باشد عنوان کرد: اسلام امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید قرار گرفته است و در جامعه اسلامی باید حجاب اسلامی باید مورد توجه متولیان امر فرهنگی کشور قرار بگیرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران هرجا ظلمی واقع شود از آن دفاع می‌کند خاطر نشان کرد: این انقلاب تمامی آزادی خواهان جهان را بیدار می‌سازد و در این صورت است که زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) در جامعه اسلامی فراهم می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 16 اسفند 1392برچسب:, | 17:0 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |