حرمت ایام فاطمیه در ایام عید نوروز نگه داشته شود

امام جمعه اهواز گفت: بزرگان کشور و فقه‌ها نگران بودند که مبادا ایام نوروز باعث شود مردم وظیفه خود را نسبت به بی‌بی دو عالم انجام ندهند و مراقب باشند حرمت این ایام نگه داشته شود.

  آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی این کلانشهر برگزار شد در جمع نمازگزاران اهوازی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: زینب به معنای زینتی برای پدر و دختری که مایه افتخار پدر است و قیام حضرت زینب (س) مکمل قیام سید الشهدا بود.

وی به هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: از روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته درختکاری نامگذاری شده است که مناسبتی ارزشمند و یک عبادت است و ائمه در روایات مختلف بر ضرورت درختکاری تأکید کرد‌ه‌اند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه درختکاری تفریحی سالم، مفرح و تولید کننده اکسیژن است اذعان کرد: کاشتن درخت از بالا‌ترین عبادت‌ها است که جز باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی به روایتی از امام صادق (ع) در رابطه به ثواب درختکاری اشاره کرد و افزود: امام صادق (ع) شش مورد را به عنوان باقیات صالحات بیان کرده‌اند که ششمین مورد آن کاشتن درخت است که سال‌ها بعد از مرگ فرد ثواب استفاده از آن درخت در نامه اعمال وی نوشته می‌شود.

جزایری با تاکید بر اینکه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید به مقدار مورد نیاز نهال در اختیار مردم قرار دهد تصریح کرد: کاشت درخت به عنوان یکی از راه‌های مقابله با ورود ریزگرد‌ها به کشور و بحث آلاینده‌های صنعتی و شیمیایی است.

وی ضمن گرامیداشت روز شهدا و سالگرد تاسیس بنیاد شهید عنوان کرد: ما هرچه داریم از شهدا است و با صحبتی کوتاه نمی‌توان حقی را که شهدا به گردن ما دارند را ادا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به جلسه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: دغدغه بزرگان مجلس خبرگان و رئیس این مجلس از بابت مصادف شدن عید نوروز با شهادت حضرت فاطمه (س) است.

وی اضافه کرد: بزرگان کشور و فقها نگران بودند که مبادا ایام نوروز باعث شود مردم وظیفه خود را نسبت به بی‌بی دو عالم انجام ندهند و مراقب باشند حرمت این ایام نگه داشته شود.

جزایری خاطر نشان کرد: مسئولان و خصوصا شهرداری که در ایام نوروز اقدام به چراغانی شهر می‌کنند باید مراقب باشند که احترام حضرت فاطمه (س) در این ایام نگهداری شود.

وی توجه به مقدسات فرهنگی را دغدغه دیگر بزرگان مجلس خبرگان بیان کرد و ادامه داد: ما قداست‌ها و مقدساتی داریم که عده‌ای به دلیل کمی سواد آن‌ها را درک نمی‌کنند و این مطلب به سمع مقام معظم رهبری رسید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نگرانی خود را از این بابت و توجه به مقدسات فرهنگی ابراز کردند و به دنبال آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه‌ای صادر کردند که ما مطیع رهبری هستیم و آنچه که باعث نگرانی مقام معظم رهبری است همه ما را نگران کرده است.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 16 اسفند 1392برچسب:, | 16:41 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |