عمده طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی شکل می‌گیرد

در تشریح عمده‌ترین دستور کار سال‌ 93 در مجموعه تحت مدیریت خویش اظهار داشت: طلاق و همسرآزاری از دغدغه‌های جدی ما در حوزه مذکور به شمار می‌رود که برنامه‌های نیز در راستای پیشگیری این پدیده در سال های آینده اجرایی خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: اغلب طلاق ها در 5 سال آغازین زندگی شکل می‌گیرد و با توجه به پژوهش ‌های انجام شده به این جمع بندی رسیدیم که از عوامل اصلی این نارسایی خشونت و دخالت های اطرافیان در زندگی زوجین است.
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت آموزش های پیشگیرانه عنوان کرد: متاسفانه آموزش های لازم به زوجین داده نشده است که بازخورد آن را در افزایش آمار طلاق در جامعه ملاحظه می‌کنیم.
 
فرهاد اقطار در ادامه افزود: برنامه‌هایی را در سال آینده با محوریت پیشگیری از آسیب های ناشی از طلاق در دستور کار قرار داده ایم که کارهای مقدماتی آن عملیاتی شده و مربیان این حوزه نیز آموزش های لازم را دیده اند و امید است آسیب ها را کاهش دهیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت و شتاب روند توسعه یافتگی کشورهای مهاجرت از روستا به شهر و به تبع آن گسترش دامنه شهرنشینی افزایش آسیب های اجتماعی به صورت طبیعی ظهور و بروز پیدا می کند و نکته حائز اهمیت روند افزایشی معقول و کنترل شده نارسایی های اجتماعی است که خوشبختانه با توجه به تدابیر اتخاذ شده و اقدامات عملیاتی شده در مبحث پیشگیری در زمره کشورهای برتر خاورمیانه قرار داریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, | 15:36 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |