این روزها از زنان و پوشش خوب یا بد آنان که بگذریم، مردانی را مشاهده می کنیم که لباس هایی را به عنوان زینت تن خود انتخاب می کنند که همسان و هم قامت فرهنگ مردمان این مرز و بوم …

 

این روزها از زنان و پوشش خوب یا بد آنان که بگذریم، مردانی را مشاهده می کنیم که لباس هایی را به عنوان زینت تن خود انتخاب می کنند که همسان و هم قامت فرهنگ مردمان این مرز و بوم نیست و باید برای آن چاره ای اندیشید؛ بسیاری از کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که، حجاب و عفت مردان هم اهمیت ویژه دارد؛ گاهی شلوارهای تنگ و بدن نما و فاق کوتاهی که به محض کوچکترین خم و راست شدنی لباس زیر آن ها به راحتی قابل مشاهده است ( گویی کمربندها دیگر خاصیت خود را از دست داده اند!) یا شلوارهایی که توسط تیغ پاره شده! و جالب اینجاست که اسم این تیپ را با افتخار تیپ کثیف یا شلخته نیز نامیده اند! یا مردانی که بلوزهای یقه باز بر تن می کنند که باید گفت آنقدر که نماد عریان گرایی است بویی از لباس و مردانگی در آن استشمام نمی شود؛ گاهی با مردان و پسرانی مواجه می شویم که رکابی و شلوارک پوشیده و به راحتی، بدون هیچ شرم و حیایی در منظر عموم ظاهر می شوند!! تیپی که خاص حریم خصوصی افراد و بیشتر خاص زنان است و برای ظاهر شدن در بین عموم بسیار جلف بوده و در حدِ شان و شخصیت یک مرد واقعی نیست!

rahafun.com-ax-shalvar2

مردان و لباس تعریف شده؛

بحث اصلی ما در این مبحث لباس نامناسب مردان است و اینکه آیا برای مردان هم پوشش تعریف شده ای وجود دارد؟ یا ایشان به هر طریق که مایل باشند می توانند در منظر عام حاضر شوند و خط قرمزی وجود ندارد؟

 وقتی از طرز لباس پوشیدن پیامبر، ائمه اطهار، عرفا و یا بزرگان کشوری صحبت می شود مشاهده می شود که هر مردی از مردان بزرگ یا عالمی از علمای بزرگ یا دانشمندی از دانشمندان بزرگ، که سری در سرها داشته اند و مردم برای ایشان احترام قابل ملاحظه ای قائل بوده و هستند لباس هایی پوشیده و برازنده برتن می کردند،  به طوری که بخشی از حرمت، شخصیت و بزرگی ایشان از طریق لباس آن ها به انسان انتقال داده می شد. پس چرا یک فرد باید فقط به مد فکر کند و درست بودن یا غلط بودن پوشش برایش بی اهمیت باشد؟! و یا به پیام هایی که نوع پوشش به مخاطب انسان القا می شود توجه نمی‏‌کنند؟

به راستی چرا جوان ما باید به لباس بی دینان ملبس شود؟! افرادی که در گذشته فقط به غارت جان و مال می پرداختند؛ اینک به این نتیجه رسیده‌اند که غارت این امور کاری را بر ای ایشان از پیش نخواهد برد بلکه غارت مردانگی، غیرت، فرهنگ و شریعت جواب بهتری خواهد داد.

08

 برای همین بازیگران و خوانندگان مختلف را با تبلیغات رسانه ای کاذب به عنوان ستاره و سوپراستار مطرح  و سپس با هدف انحراف جامعه دینی از مسیر فرهنگ و تمدن اسلامی با برنامه ریزی دقیق به عنوان الگو کمال، رشد و تجدد معرفی می کنند؛ و با کمال تأسف باید گفت توانسته اند نه تمام جوانان، بلکه بخشی از ایشان را در دام خود گرفتار سازند. نکته قابل توجه این است که اکثریت قریب به اتفاق جوانانی که لباس هایی شامل جملات، کلمات، علائم و یا عکس های معنادار که مربوط به فرقه های انحرافی است را بر تن می کنند خود از معنا و مفهوم این علائم اطلاع نداشته و با کمال تأسف باید گفت؛ تقلید کورکورانه از منابع تبلیغی ماهواره و شوهای خارجی یکی از عمده علل گرایش جوان و نوجوان به این نوع پوشش‌هاست.

parsnaz_ir

معنا و مفهوم برخی مارک ها:

بد نیست برخی از این علائم، جملات و معنا و مفهوم آنها را شرح دهیم تا اگر شما خواننده گرامی با فردی که لباسی با چنین علائمی بر تن می کند مواجه شدید معنای این طرز پوشش را برای او شرح دهید.

شاید بارها و بارها علامت d & g را روی لباس ها و تیشرت ها دیده اید. این علامت؛ مخفف dolce&gabana یعنی دلچه و گایانا که از معروف ترین نام ها در جهان فشن است، نام دو فردی است که طراحان لباس بازیگران هالیوودی هستند. اما جالب اینجاست که، این آرم که به علت مد بودن و مشتری پسند بودن حتی توسط تولیدی های داخل هم روی البسه حک می شود مربوط به دو مرد همجنسگرایی است که با هم ازدواج کرده، پس از مدتی برای گسترش افکار پلید همجنسگرایانه خود با حمایت از طریق شبکه صهیونیستی توانستند یکی از صنعتگران معروف پوشاک در جهان شده و با چاب آرم های صهیونی و شیطان پرستانه بر روی لباسها و تیشرت ها افکار پست خود را در جهان پخش کنند و برخی بدون اطلاع از چنین فکری هایی به سادگی خام لفظ مد شده و خود را خواسته یا ناخواسته اسیر و بنده بلا شرط این نام ها و مارک می کنند.

یکی دیگر از این علائم  کلمه fruits” است که روی شورت های پسرانه که از شلوارهای فاق کوتاه آن ها به راحتی قابل مشاهده است و به معنی “نوجوان هم جنس باز مورد فعل جنسی واقع شده” است! دیگری که ”coolcat” است و روی پیراهن های بچه گانه حک می شود به معنای” متجاوز جنسی ” است!  کلمه “happy gentleman” به معنای “مرد همجنس باز “است که روی تیشرت پسرانه حک می شود! کلمه ” heaven “ به معنای “اوج لذت جنسی ” که روی تیشرت دخترانه حک شده! کلمه “kiss”  به معنای “بوسه” که مربوط به گروه همجنس بازی است که آرم مخصوص این گروه قطره خون پاشیده شده است که روی شیشه عقب ماشین یا کلاسور هم دیده می شود! تصاویر مختلف معنا داری نیز روی البسه و وسایل حک می شوند که اغلب معناهایی ضد اخلاقی دارند از آن جمله تصویر گیتار که سمبل موسیقی مبتذل غربی است، یا صلیب شکسته که که سمبل نئونازیسم و گروه رش است.  تصویر گیلاس و جمله کنار آن که به معنای نوشیدن اما کدام؟ است که اشاره و ترغیب به مصرف مشروبات الکلی دارد، آرم کله خرگوش، آرم گروه پلی بوی است و مروج فعالیت های آزاد جنسی و همجنس بازی و منتشر کننده مجلات سکسی است که بر روی ساعت لباس و حتی لوازم التحریر هم حک می شود. علامت لکه خون که که علامت بیماری ایدز است، استفاده از پستانک بچه که سمبل بچه بازی است و حتی از گردنبند آن هم استفاده می شود، تصویر دایره ای که در آن حرف “v”  قرار دارد و آرم گروه مبتذل  w.a.s.pکه خود را پدید آورندگان سکس می دانند، دایره ای که حرف“A “ در آن قرار دارد و مربوط به گروه آیرون میدن(با کره فلزی)؛ گروه موسیقی که متأسفانه به علت استفاده از ملودی های شرقی بسیار مورد علاقه جوانان ماست، که به صورت گردنبند و نیز روی البسه زیاد دیده می شوند و….

این ها بخشی از کلمات و تصاویری است که جوان و نوجوان بدون غرض و تنها از روی تقلید از البسه و وسایل این چنینی استفاده می کند. البته قابل ذکر است که این گونه لباس ها اغلب توسط مأموران مخصوص به خود جمع آوری می شود ولی متأسفانه با این وجود هنوز شاهد استفاده لباس های غیر عرف و غرب پسند توسط جوانان مان هستیم چرا که اینک حتی تولیدی های کشورمان هم به علت شدت استقبال جوانان از این  البسه به تولید اینگونه البسه و مارک ها می پردازند !!

آقای حمید شاه آبادی معاون اسبق امور هنری وزارت ارشاد در دولت قبل  در زمینه پوشش مردان می گوید:

” پوشش های آقایان با شاخصه های ایرانی و اسلامی مغایرت دارد و بسیاری از کالاهای وارداتی هم تناسبی با فرهنگ ما ندارد، وی معتقد است مسائل این عرصه باید شناسایی شود و با نهادینه کردن موضوع در جامعه اثر وضعی پوشش ها را مشاهده کرد، او می گوید بسیاری از لباس ها که امروز زینت جوانان و مردان ما شده اند همسان و هم قامت فرهنگ مردمان این مرز و بوم نیست و باید برای آن چاره ای اندیشید، و با جزیره ای عمل کردن قطعا به نتیجه نمی رسیم. وی همچنین خاطر نشان کرد لباس آقایان باید سازمان دهی شود و طرح شناسه یکپارچه سازی مد و لباس اسلامی ایرانی (شیما) در مورد آن هم اجرا شود و لباس های شناسه دار در جامعه حضور پیدا کنند. وی افزود کمیته های تخصصی متعدد باید لباس ها را بررسی کنند و مواردی مبنای سرمایه گذاری قرار گیرند که مولفه های اسلامی ایرانی داشته باشند. “

حال اینکه در دولت جدید و سیاست های کلان این وزارت خانه و وزارت بازرگانی تا چه حد به این موارد اهمیت داده می شود و نقش اعتدال و تدبیر در فرهنگ سازی تا کجا به تدبیر و تدبر در ترویج فرهنگ اسلامی  در راستای احیای تمدن عظیم اسلامی گام بر می دارد بحثی است که در مباحث آینده به آن خواهیم پرداخت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, | 23:48 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |