افشای نشست‌ مخفیانه دیگر هیأت اروپایی‌ با یک جدایی‌طلب
پس از اقدام ضد امنیتی هیئت اروپایی در دیدار با دو محکوم امنیتی در سفارت یونان اخبار جدید حاکی از نشست مخفیانه این هیئت اروپایی با گروهی از اکراد ضدانقلاب کُردی در تهران است.
افشای نشست‌ مخفیانه دیگر هیأت اروپایی‌ با یک جدایی‌طلب
به گزارش جهان به نقل از "ندای انقلاب"، سفر حدود دو دهفته قبل هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به ایران که در ابتدا هدف اصلی آن تقویت و توسعه روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران عنوان شده بود،با حاشیه‌های چندی همراه بود که هدف اصلی را تحت‌الشعاع قرار داد؛ حاشیه‌هایی که گویا برای هیات اروپایی به عنوان "اهداف اصلی" طراحی شده بود.

مهم‌ترین این حواشی دیدار دزدانه هیات پنج نفره اتحادیه مذکور مرکب از: کورنیلیا ارنست، ماریتیه شاکه، یوزف وایدنهولزر، تاریا کرونبرگ و ایزابل دورانت با جعفر پناهی و نسرین ستوده از محکومان امنیتی در سفارت یونان و اهدای جایزه "ساخاروف" به آنها در روز اول سفرشان به ایران بود، اما این حواشی مهم‌تر از اصل به همین جا ختم نشد و "تاریا کرونبرگ" سرپرست این گروه اروپایی در جریان دیدار با هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برخلاف آداب دیپلماتیک ترجیح داد که بر روی صندلی خود بنشیند و به احترام وی از جای خود بلند نشود!

اهداء جایزه ساخاروف به نسرین ستوده محکوم امنیتی در سفارت یونان

این در حالی است که "تاریا کرونبرگ" یک هفته پیش از سفر به ایران در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز اهداف سفر هیأت اروپایی را اینگونه تشریح می‌کند: «برنامه اصلی این سفر، دیدار با مقامات پارلمان ایران و گفت‌وگوهای بین پارلمانی است. اما پس از آن دیدار با مقامات دولتی و نمایندگان جامعه مدنی ایران نیز جزو برنامه‌های ماست. ما می‌خواهیم با نمایندگان غیردولتی جامعه مدنی دیدار کنیم. همچنین با مقامات و نمایندگان سازمان ملل در اموری از قبیل قاچاق مواد مخدر و سایر نهادها نیز ملاقات خواهیم کرد.فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این است که با دو ایرانی که پارلمان اروپا پارسال جایزه ساخاروف را به آن‌ها اهدا کرد، جعفر پناهی (کارگردان) و نسرین ستوده (وکیل و فعال حقوق بشر)، دیدار کنیم.»

کرونبرگ همچنین یک روز پیش از این سفر در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی دیدار با زندانیان سیاسی و همچنین رهبران معترضان به انتخابات ۸۸ - موسوی و کروبی - را از جمله برنامه‌های سفر به ایران اعلام کرده بود که البته به گفته وی، مقامات ایرانی با این دیدار مخالفت کرده‌اند.

با این اوصاف هنوز دعوا بین مجلسیان و دولت بر سر دیدار دزدانه هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با دو تن از محکومان امنیتی به‌پایان نرسیده است که اخبار رسیده به "ندای انقلاب" حاکی از نشست مخفیانه این هیات با ضدانقلاب کُردی در تهران است.

در این راستا هیات پارلمانی اتحادیه اروپا این بار به سرپرستی "ایزابل دورانت" در مورخه ۲۵/۹/۹۲ با تعدادی از عناصر گروهک‌های ضدانقلاب کُردی که برای مخفی ماندن هویت خود از پوشش "فعالان سیاسی و مدنی کُرد" استفاده می‌کنند در یکی از مناطق شهر تهران دیدار کرده‌اند.

نفر اول از سمت راست خانم "دورانت" رئیس هیئت دیدار کننده با ضد انقلاب کُردی

در جریان این نشست عناصر ضد‌انقلاب کُردی ضمن سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی در گزارشی وارونه از وضعیت اکراد ایرانی مدعی شدند "با وجود اینکه در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، کُردها مشارکت بالایی داشته و اکثریت آنها به حسن روحانی رای داده‌اند اما وی بعد از روی کار آمدن به تعهدات خود در قبال کُردها عمل نکرده و وضعیت حقوق بشر در کردستان وخیم‌تر شده است!

کشتن کولبران کُرد، اوضاع نامطلوب پیروان آیین یارسان (اهل حق)،بیکاری جوانان کُرد و وضعیت ناگوار حقوق بشر از دیگر مشکلات کردستان ایران است که ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم به این مشکلات بیشتر توجه کنند، چرا که کُردهای ایران (ضدانقلاب) جهت رسیدن به مطالبات خود تاکنون به‌دنبال راه حل مبتنی بر دمکراسی و راهکار آشتی‌جویانه بوده‌اند.اما تاکنون از سوی حاکمیت جمهوری اسلامی پاسخی دریافت نکرده‌اند"!

نکته درخور توجه اینکه هیات پارلمانی اتحادیه اروپا که گویا بعد از مخالفت جمهوری اسلامی با سفر احمد شهید به ایران، خود را متولی ماموریت وی می‌داند و درپی پرونده‌سازی حقوق بشری علیه کشورمان برآمده به ضدانقلاب کُردی قول مساعد داده که نسبت به انعکاس گزارش وارونه و مطالبات آنها در اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 8 دی 1392برچسب:, | 22:7 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |