چه کسانی از استعفای نمایندگان خوزستان زورشان آمد!/بودجه های آنچنانی مال شما،زخم زبان های اینچنینی م

استعفای نمایندگان خوزستان در اعتراض به تقسیم ناعادلانه بودجه و انتقال آب کارون با استهزای مرکزنشینان مواجه شد ۱۳۹۲ شنبه ۲۳ آذر ساعت 08:30

به گزارش رهیاب نیوز، 17 نماینده مردم خوزستان در مجلس، صبح سه شنبه در واکنش به بودجه سال 93 دولت که عملا قطار توسعه و عمران خوزستان را متوقف می کرد استعفا کردند. اعلام این استعفای دست جمعی در پایان نطق پیش از دستور نماینده دشت آزادگان صورت گرفت؛ زمانی که ناصر صالحی نسب اعلام کرد: تمامی نمایندگان استان خوزستان به دلیل بی توجهی به مردم این استان در بودجه، استعفا کردند.

البته نام نماینده مسجدسلیمان در نامه استعفای نمایندگان خوزستان که به هیات رییسه ارسال شد نبود و بعدتر گفته شد که این نماینده در سفر خارج کشور بوده است.

ساعتی بعد از اعلام استعفا اعلام شد که هیات رییسه مجلس نامه استعفا را نپذیرفته است. همچنین خبر رسید که نمایندگان مازندران و یک نماینده بوکان هم قصد استعفا دارند. در همین حال از دولتی ها گرفته تا مجلسی های تهرانی و تلویزیون و روزنامه ها دست به استهزای این حرکت نمایندگان خوزستان زدند که گوشه ایی از این به سخره گرفتن ها را در زیر با هم مرور می کنیم

 

استهزا روزنامه جمهوری اسلامی به استعفای نمایندگان خوزستان

روزنامه جمهوری اسلامی در خبری درباره استعفای نمایندگان خوزستان در مجلس نوشت:  این آقایان در این مدت چند سال کجا بودند؟ خوبست حداقل در این ۱۰۰ روز که از دولت آقای روحانی می گذرد آنقدر فضا باز شده است که این آقایان اعتراض هم می کنند؟

سئوال مردم این است که چرا در چند سالی که از انتخاب شما میگذرد در مقابل سوء مدیریتها و ظلم به مردم خوزستان کمترین اعتراض را نداشتید؟ و بجز یکی دو نفر که در نطق‌های خود انتقادات نرم و گلایةگونه داشتید بقیه ساکت بودید و موضوعات سیاسی در اولویت کاریتان قرار داشت؟

آیا آقایان نمایندگان خوزستانی، نابودی لحظه به لحظه تالاب شادگان، رنج مردم از آلودگی کارون و ریزگردها را نمی دیدید؟ آیاوضعیت آب وتشنگی مردم مسجدسلیمان که در محاصره دریاچه‌های آب شیرین قرار دارند شما را ناراحت نکرد؟ آیا وضعیت آب آشامیدنی مردم خرمشهر و آبادان حل شده بود که با وجود اعتراضات مردمی در این شهرها باعث نشد که کمترین اعتراضی به دولت آقای احمدی نژاد بکنید؟ چرا آشامیدن باقیمانده لیوان آب رئیس جمهور سابق به عنوان تبرک برای برخی از نمایندگان اهواز ازتشنگی مردم خرمشهر - آبادان و مسجد سلیمان با اهمیت‌تر بود؟ چرا قرارداشتن واگن آموزش و پرورش خوزستان در انتهای قطار آموزش و فرهنگ کشور شما را برافروخته نکرد؟ شاید چون برخی از آقایان سهم خانواده خود رااز پست‌های مدیریتی این سازمان گرفته بودند و جای اعتراض نبود؟

امااز اینکه شما دولت نوکار تدبیر و امید را این چنین مورد اعتراض قرار داد‌ه‌اید ناراحت نیستیم چون آن را از برکات رای مردم در ایجاد فضای نسبتا آزاد میدانیم والبته می دانیم شما هرگز استعفای واقعی نخواهید کرد چون برای به دست آوردن این کرسی هزینه و زحمات زیادی را تقبل کرده‌اید . اما خداوکیلی، ای کاش درسالهای پر رنج ونومیدی که گذشت شجاعانه از حقوق مردم خوزستان دفاع میکردید و دیدن شما به صورت دسته‌جمعی یک دست و معترض و عصبی را به فال نیک می گیریم و البته با سئوالات بالا هم روبرو شده‌ایم. 

 

نظر توکلی درباره استعفای نمایندگان خوزستان/ به ضرر منافع ملی است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای نمایندگان در بحث بودجه یک ابزار تهدیدی کم اثر بوده که به ضرر منافع ملی ختم می‌شود.
احمد توکلی اظهار کرد: استعفای برخی نمایندگان به بهانه مشکلات بودجه را حرکت درستی نمی‌دانم و اگر در لایحه بودجه اشکالاتی وجود داشته باشد وظیفه نمایندگان رفع این اشکالات است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه نماینده از خودش سلب رای کند حق مردمی که به وی رای داده‌اند را ضایع کرده است.
توکلی افزود: اینکه می‌بینیم از حوزه‌های مختلف نمایندگانی در مجلس حضور دارند برای دفاع از حق آن مناطق است که اگر بی‌عدالتی برای آن حوزه انتخابیه بود نمایند مربوطه برای رفع آن تلاش کند.
وی با اشاره به استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به لایحه بودجه سال 93 کفت: استعفای نمایندگان در بحث بودجه یک ابزار تهدیدی کم اثر است و تعلقات حوزه‌ای و گرایشات قومی را تقویت می‌کند که به ضرر منافع ملی ختم می‌شود.
 
 

کنایه 20:30 به نمایندگان خوزستان/ نازک دلان حساس!

 اخبار شبانگاهی 20:30 در بخش ویژه "صرفا جهت اطلاع" اشاره ای به استعفای نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی داشت و با کنایه ، از این نمایندگان به عنوان نازک دلان حساس یاد کرد. ماجرای استعفای نمایندگان استان در اعتراض به انتقال آب کارون و بودجه 93 چند روزی است که در صدر اخبار قرار گرفته و واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است.
 
 
 

واکنش عجیب نوبخت به استعفای نمایندگان خوزستان!

 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری با عجیب توصیف كردن استعفای نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان خوزستان به دلیل بودجه ۹۳ گفت: این‌طور نیست هر نماینده‌ای برای حوزه انتخابی خود كیسه‌ای بیاورد و پُر كند.
محمد‌باقر نوبخت در برنامه شب آفتابی با اشاره به اینكه ماهیت مجلس اینگونه است كه حق دارند پرسش و استیضاح كنند و نظر متفاوت با دولت را ارائه دهند، افزود: ما به نمایندگان مردم صادقانه گزارش دادیم. اینطور نیست كه یك مجموعه دارایی ریخته شده، اینها نماینده بفرستند كه كیسه را پر كند. اگر ایران آباد نباشد، خوزستان، لرستان، ایلام و كرمانشاه، آباد نمی‌شوند، اگر كشور یك وضع مناسب داشته باشد متناسب با اقتصاد زمینه شكوفایی فراهم می‌شود
 
 
 
نایب رئیس مجلس: استعفای نمایندگان خوزستان جدی نیست
به گزارش تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس عصر امروز در حاشیه مراسم چهلم مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی در خصوص استعفای نمایندگان استان‌های خوزستان، لرستان و کردستان فقط به این مطلب بسنده کرد که این استعفاهایی که در مجلس انجام شده است، جدی نیست. 

 

کاریکاتور: پول ندی استعفا می دم!
سایت های پایتخت از جمله سایت خبرآنلاین که منسوب به اقای لاریجانی رئیس مجلس است با انتشار مقالات و و درج کاریکاتور ، استعفای 18 نماینده خوزستان در مخالفت با بودجه 93 و انتقال آب کارون را زیر سوال بردند
 
 
 
.
 

مطهری:استعفای نمایندگان در اعتراض به بودجه مسئله مهمی نیست!

 علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره استعفای جمعی تعدادی از نمایندگان مجلس در اعتراض به ردیف‌های بودجه چیست؟، گفت:‌ این مسئله چیز مهمی نیست که بخواهم درباره آن صحبت کنم.

 

با مروری کوتاه در اظهار نظرها روشن می شود که بیشتر از همه مرکز نشین ها از استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان آزرده خاطر شده اند...

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 23 آذر 1392برچسب: , | 20:49 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |