توهین وقیحانه دانشمند به ولی امر مسلمین

شیخ شهـرام دانشمـند معـروف به مهـدی دانشمـند در جدیدترین اظهارات خود در شبکه غـیرقانونی امام حسین علیه السلام ، با وقاحت تـمام به ولی امر مسلمیـن جـهان توهین هایی نمود. پس از این اظهارات امت حزب الله با صدور اطلاعیــه هایی به این سخنان واکنش نـشان دادند.

javanenghelabi - daneshmand - shirazi

مهـدی دانشمـند در کنار سیـد صـادق شیـرازی

مردم ولایتمدار و شهید پرور اصفهان نیز باصدوربیاینه ای که در نماز جمعه این شهر پخـش شد به این سخـنان واکنش دادنــد.

جـوان انـقلابی متـن کامل این بـیاینه را تـقدیم شمـا میکنــد :

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

می خواهند نور درخشان الهی را با باد دهانشان خاموش کنند! اما خداوند بر نور خود می افزاید، گرچه کافران آن را نپسندند…

مردم غیور اصفهان :  اخیرا یک فیلم، حاوی سخنان توهین آمیز فردی به نام شـــــــهرام دانشــــمند، مشــــهور به  (شیخ مهدی دانشمند)، منتشر شده است. وی در این مصاحبه که با یک شبکه ی ماهواره ای غیرقانونی خارج از کشور(به نام شبکه امام حسین(ع)) انجــــام داده است، با سوء استفاده از یک سخن منسوب به حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، اقدام به زیر سوال بردن مراجع معظم تقلید و بزرگان و پیشوایان معاصر نموده و با واگویی بافته های ذهن بیمار خود، تعابیری نظیــر(حسین زمان، علی زمان، نایب الامام، ولی امر و…) را که ریشه در بصیرت و اعتقادات دینی و سیاسی ملت ایران دارد، زیر سوال برده و در حالی که او همچنان، پس از سالها، در سطوح بسیار ابتدایی حوزه ی علمیه و تحصیلات مقدماتی، بسر می برد، خود را در جایگاه یک مرجع تقلید قرار داده و فتوای تحریم صــــادر نموده است.

با عرض پوزش، توجه شما را به بخشی از سخنان موهن وی جلب می نماییم:

 او چنین افاضه می کند: (… من به برخی شیعیان بی توجه میخواهم سفارش کنم…والله به این امام حسین قسم، حرامه بگیم علی زمان…حسین زمان، بخدا حرامه…مرید هرکه هستید باشید، ولی خلاف شرع نگید…روی حرف امام(رضا(ع)) حرف نزنید، چوب می خوریدا ! سیلی می خوریدا!…چقدر غالین (افراطیون) توی جامعه ی ما زیاد شدند! اینا جوونای مارو بی دین و نابود کرده!…ما حق نداریم بگیم این قنبر زمانه! ما قنبرو نمی شناسیم…ولی امر مسلمین و مومنین را خدا تعیین کرده توسط من و شما نیست.کی می تونه نایب امام بشـه؟ کی می تونه قائم مقام امام بشه؟حالا برید هرکاری میخواهید بکنید، من حرفمو زدم…چرا وقتی کله مان داغ میشه همه چیز می بافیم؟ چرا بی دینی می کنیم؟ حیف که دهانم بسته است! کی قائم مقام امام میشه؟ ای وای ی ی ی ی مگه دست من و توست؟ به این مدال بدیم، مدال یکی رو بکنیم… حالا مریدا یه چیزی میگن غلط کردن، اما خودشونم باور کنند، والله دروغگو هستند….)

 در این زمینه، تذکر چند نکته لازم و ضروری است :

۱- خواص و آگاهان علمی و اجتماعی، باید از این شیخ کم سواد- که معنای تمثیل و القاب منطبق بر شرایط زمان و مکــــان را نمی فهمد- بپرسند که اگر بکار بردن این الفاظ برای مراجع معظم تقلید و پیشوایان نظام مقدس اسلامی، حرام است، چگـــــــونه-همانطور که خودش نیز اشاره کرده است-  الفاظ مهم و والایی نـظیر(حجه الاسلام) برای امثال وی قابل تطبیق است؟ و اساسا (لباس پیامبر(ص)) و (منبر رسول الله(ص)) بــر تـن و زیر پــــــای وی چـــه مناسبتی دارد؟ آقای دانشمند حتی اگر یک بار کتاب ولایت فقیه حضرت امام(ره) را مطالعه می کرد، مفهومِ “علیِ زمان” را درک می کرد. پیداست که هیچ کس در مقام مقایسه ی ذات قدسی و ملکوتی حضرات معصومین(ع) با ولی فقیه نیست؛ اما چه کسی می تواند منکر شود که ولی فقیه در جایگاه امیرالمومنین(ع) نشسته است؟ اینکه حضرت امام خمینی(ره) نیز فرموده اند “ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است” نیز در کتاب ولایت فقیه آن بزرگوار، این گونه توضیح داده شده است که اجرای احکام اسلامی و حدود آن به دست معصوم یا نائبان آن ها هیچ تفاوتی ندارد. آیا این شیخ مبتدی، به حضرت امام(ره) هم معترض است؟ آیا مراجع معظم تقلید، نواب عام امام زمان(عج) نیستند؟! پس با این استدلال، اصل موضوع تقلید و جایگاه مراجع نیز، مورد انکار آقای دانشمند قرار گرفته است.

۲- جناب دانشمند که در تمام سالهای گذشته با تـــــقلید صدای کاریکاتوری از عالم بـــــزرگوارشــــهید شــیخ احـمد کافی(رحمه الله علیه) سعی نموده است، جایی برای خود در میان وعــــاظ پیدا کرده و با این شیوه، دکان داری خود را حفظ کرده و سواد اندک خود را در پشت تقلید لهجه ی آن عالم شهید پنهان کند، خوب اســت به این سوال اساسی پاسخ دهد که چگونه شهید کافی، با سردادن لقب (نایب الامام حضــرت روح الله الموسوی الخمینی) بر فراز منبر و در اوج خفقان ستمشاهی، جان عزیزش را بر سر اعتقادش نهاد؟ و امروز فردی ناآشنا به احکام و موازین اسلامی و حتی ناآگاه از تاریخ معاصر، با تقلید صدای آن بزرگوار، این گونه به روح آن بزرگمرد جفا می کند؟

۳- آقای دانشمند که در کارنامه ی نه چندان دور خود، سابقه ی خلع لباس موقت را داراست، قبل از صدور فتوا و بیان سخنرانی در شبکه های غیرقانونی ماهواره ای، خوب است به این سوال فراگیر مردمی نیز پاسخ دهد که دریافت مبالغ چندده میلیونی بعنوان مزد منبر ده شبه و دریافت دستمزدهای بســــــیار کلان از سرمایه داران و تجار و ثروتمندان برای منبر، با کدام یک از موازین دینی و شرعی و احکام فقهی سازگار است؟ آیا چنین اخاذی و دکانداری به نام دین، حرمت شرعی ندارد؟ و کدامیک از بزرگان دینی زندگی آنچنانی و مرفه در تهران را برای یک واعظ اصفهانی توصیه فرموده اند؟

۴- مردم آگاه و غیور، طی سالیان گذشته، همواره مشابه چنین سخنان و کنایه ها و متلک های نامناسبی را نسبت به نظام و ارزشها و مقدسات، از آقای دانشمند شنیده اند، اما همواره آنها را به پای رفتارهای نامتعادل شخصیتی و مشکلات روحی و خانوادگی او گذاشته و بخاطر احترام به لباس وی و مجالس و منابر، از پاسخ مقتــــضی خودداری کرده اند، اما بعد از این لازم است، ضمن برخورد لازم و بیان حقایق مربوط به این شیخ هتاک، جایگاه مقدس وعظ و خطابه را از امثال وی پاک نمایند.

۵- متاسفانه یکی از عوامل انتشار سخنان موهن امثال آقای دانشمند، وجود دفاتر شبکه های ماهواره ای غیرقانونی در شهر اصفهان و فعالیت آزادانه ی آنان در سایه ی امنیت نظام اسلامی است !

مثلا عوامل شبکه ای که با سوء استفاده از نام مقدس (امام حسین(ع)) به نام مقدسات و ارزشها، بر طبل اختلافات فرقه ای کوبیده و با استقرار دفاتر خود در آمریکا و انگلیس، رسما آب به آسیاب دشمنان می ریزند و هزینه های گزاف شبکه ی خود را – که سالیانه قریب میلیاردها تومان را شامل می شود- یا از طریق فریب مردم و یا از برخی فعالان بدنام اقتصادی در داخل و برخی شیوخ شیعه نما از کشورهای قطر و کویت وعربستان و… تامین می نمایند و تمام هم و غم خود را برای ترویج مرجعیت فردی غیرعالم و مغرض خرج می کنند- و اتفاقا القاب بسیار غلوآمیزی را نیز برای او خرج می کنند-  باید هر چه زودتر توسط نهادهای امنیتی مورد پیگرد قرار گرفته و ضمن دستگیری این افراد، حقایق تکان دهنده ی پشت پرده ی آنها به مردم معرفی شود تا برخی عوام بی اطلاع، گرفتار فریبکاری آنان نشوند.

۶- نکته ی اساسی آنجاست که نظام اسلامی، ولایت فقیه، زحمات ایثارگران و خانواده معظم شهداء و همه ی ملت انقلابی ایران، باعث شده است تا نام بلند اسلام و تشیع، در ایران و جهان، با عزت، طنین انداز شود و در این میان، عده ای با استفاده از نام های مقدس و با خزیدن در برخی جایگاه های ظاهرا علمی و با برتن نمودن لباس روحانیت، به همین نظام مقدس- که همه ی آبرو و احترام و وجود و درآمد خود را از آن دارند- بدوبیراه گفته و بجای حمایت، ژست مخالف می گیرند! افرادی که در دوران دفاع مقدس، از ترس شنیدن صدای موشک و گلوله، درسهای خود را تعطیل و به اطراف فرار کرده بودند و در تمام دوران سختی ۳۴ سال گذشته، هیچگاه در کنار مردم نبودند و در کمال رفاه و آسایش، سفرهای زیارتی و غیرزیارتی خود را در داخل و خارج از کشور ادامه می دادند، حق ندارند، دم از مخالفت و نارضایتی بزنند، چرا که اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، اکنون این افراد دکان دار نمی توانستند در پرتو آزادی و رافت اسلامی، اینچنین دفتر و منبر و مدرسه و موسسه و مرکز و حرمسرا برای خود دست و پا کنند  و امثال فردی که در نوجوانی به شهرام کپل در محله های اصفهان مشهور بود، اکنون بعنوان شیخ مهدی دانشمند در ماهواره ها جولان نمی دادند! و صدالبته اگر انقلاب عزیز اسلامی نبود، حتی روحانیت اصیل و مردم متدین نیز، در بدترین فشارها و صدمات قرار داشتند.

۷- جناب دانشمند که در میان برخی جوانان به (شیـــــــخ خروسی) مشهور می باشد، خوب است شعار(زنده باد خروس ) را برای خود نیز تکرار کند تا بلکه غیرت دفاع از لباس روحانیت و نظام مقدس اسلامی ، کمی در وجودش آشکار شده و با سخنان دشمن پسند، از حلقوم شبکه های متعلق به لندن و واشنگتن، علیه نظام اسلامی و ثمره ی خون شهیدان، سخن نگوید.

۸- قطعا، مفهوم نیابت امام(ع) چیزی نیست که با سخن پراکنی چنین افراد دون پایه ای زیر سوال برود. چرا که وجود مبارک امام زمان(عج) نیز به مفهوم ولایت خاص و ولایت عام تصریح فرموده اند.به لطف الهی، مردم بصیر و هوشیار ایران در صحنه ی دفاع از اسلام عزیز، انقلاب و مراجع انقلابی و روحانیت بصیر خواهند ماند و همچون گذشته، آنچنان درسی به فرصت طلبان و تبلیغات چی های بیگانه و آخوندنماهای وابسته خواهند داد، تا با تحلیل های غلط خود فکر نکنند که میدان دفاع از نظام و ولایت، آنچنان خالی است که اجازه ی عرض اندام به چنین عناصری هم داده می شود! مردم به خوبی می دانند که چرا امثال آقای دانشمند، اکنون بجای توجه به انبوه انحرافات- و از جمله، ترویج  قمه زنی و مفاسد دیگر تیم انگلیسی اداره کننده ی شبکه ی امام حسین(ع))، تمرکز خود را بر حمله به مقدسات و ولایت فقیه قرار داد ه اند!

 آری! وقتی از ولایت الله خارج می شوند؛ برای قرار گرفتن در ولایت طاغوت، می بایست شرف و عزت خود را هم به حراج بگذارند.

وَالذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ

والسلام علی من اتبع الهدی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 15 آذر 1392برچسب:واکنـش مداح معـروف تـهرانی به سخـنان شیـخ هتـاک به مقام ولایـت, | 19:46 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |