آيت‌الله خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو اظهارداشت:  اشغال جاسوسخانه آمریکا و ایستادگی و شهید دادن در برابر نیکسون، از افتخارات دانشجوهاست.

وی افزود: دانشجویان مراقب باشند کسانی این افتخارات را از آنها نگیرند و بخواهند سازش را جایگزین آن کنند.

امام جمعه موقت تهران توصیه کرد: نگذارید عده‌ای واداده که به آرمان‌های انقلاب پشت کرده‌اند افتخارهای دانشجویان انقلاب اسلامی را بگیرند و سازش را تحمیل کنند. 

آيت‌الله خاتمي با بيان اينکه اگر موفقیتی در عرصه هسته‌ای بدست آمده تنها و تنها به دلیل ایستادگی ملت بوده است، اظهارداشت: در این عرصه هر حرکتی که در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب صورت بگیرد مورد تأیید ملت است؛ دشمن کمترین ضعفی از ما ببیند پیشروی می‌کند.
 
وی خطاب به دانشجويان گفت: شما خط مبارزه با تحریم هستید که با علم و فناوری خود می‌توانید در مقابل استکبار جهانی بایستید،‌ قطعا شما فراتر از آن هستید که احزاب قدرت‌طلب و فتنه‌گران بخواهند از شما استفاده ابزاری کنند.  
 
آیت‌الله خاتمی گفت: ‌آینده کشور و مدیریت آن به دست دانشجویان است که رقم می‌خورد،‌ پس با ایمان،‌ تعهد و برجستگی افقی روشن برای حضرت بقیه‌الله رقم بزنید.  
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به مسائل هسته‌ای اخیر کشور اشاره و بیان داشت:‌ رئیس‌جمهور کشور و وزیر امور خارجه توضیحات زیادی را در این زمینه ارائه داده‌اند اما من نیز موظف می‌دانم که چهار نکته اساسی را تقدیم ملت کنم.  
 
امام جمعه موقت تهران افزود: نکته اول اینکه ما در این عرصه همراه رهبری هستیم و معتقدیم حرکتی که در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد قطعا مورد تایید ملت است.  
 
وی اظهار داشت:‌ مذاکره‌کنندگان خود را ملتزم به این اصل می‌دانند که اگر موفقیتی در این گفتگوها به دست آمده قطعا مدیون مقاومت ملت است و سربلندی ملت  بی‌تردید از گذر مقاومت رقم می‌خورد و نه فقط میز مذاکره.  
 
آیت‌الله خاتمی ادامه داد:‌ کشورهای غربی و آمریکا جز قدرت و سلطه‌طلبی چیزی نمی‌بینند و فقط مصلحت کشور خود را ارجحیت قرار می‌دهند،‌ پس ما باید در فرهنگ مقاومت بدمیم چرا که اگر دشمنان کشورمان ضعفی از ما ببینند پیشروی می‌کنند.   
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ دشمنان ما با مقاومت و مجاهدت‌های ما درجا می‌زنند و قطعا در کنار تلاش‌های دیپلماتیک تلاش‌های مقاومت الزامی و ضروری است. 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: غربی‌ها روزی به ملت ما این اجازه را نمی‌دادند که حتی دانشمندان ما 2 سانتریفیوژ حتی برای تحقیقات خود داشته باشند اما با تلاش دانشمندان و فناوران هسته‌ای ما امروزه 19 هزار سانتریفیوژ در حال گردش است.

وی اضافه کرد:‌ نکته بعدی اینکه همراه با رهبری بار دیگر تکرار می‌کنیم که ما به هیات مذاکره‌کننده اعتماد داریم و معتقدیم آنان فرزندان این ملت‌اند و افتخار نوکری اباعبدالله‌‌ الحسین (ع) را دارند، اما سفارش ما به این خوبان این است که عزت عاشورایی ما را حفظ کنند، چرا که ملت ما، ملت هیات من‌‌الذله‌ است و شما باید تجلی بخش این شعار در مذاکرات هسته‌ای باشید.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد:‌ دکتر ظریف در سخنانی که در دیدار با جامعه مدرسین داشت به این نکته اشاره کرد که هیات مذاکره‌کننده وقتی سوار هواپیما برای سفر به  ژنو عازم می‌شوند زیارت عاشورا را می‌خوانند، که من بسیار لذت بردم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت‌: ما به تیم مذاکره‌کننده ایرانی اعتماد کامل داریم اما آنان را به مراقبت دعوت می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران به نکته سوم اشاره و بیان داشت:‌ ما به همان میزان که به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم به آمریکا و غرب بی‌اعتمادیم چرا که آنان هیچ وقت پیمان و قرارداد سرشان نمی‌شود.

وی به نامه امام علی (ع)در عهد مالک اشتر اشاره و افزود: زمانی که به قرارداد رسیدید نگویید کار تمام است و مراقب باشید چرا که کمی نرمش شما را غافلگیر می‌کند و باید هیات مذاکره‌کننده با مراقبت کامل در این عرصه گام بردارد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرف مقابل در مذاکرات حق غنی‌سازی را به رسمیت شناخت، اما پیش از رسیدن هیات مذاکره‌کننده به کشور با کمال وقاحت می‌گویند ما حق غنی‌سازی را نپذیرفتیم و کماکان گزینه نظامی علیه ایران را روی میز خود داریم و ما با این توافقنامه توانستیم جلوی بمب هسته‌ای ایران را بگیریم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این چه ادبیاتی است، آنان در ادبیات خود فقط دروغگویی را به کار می‌برند و قطعا ما ملت ایران اوباما را بی‌ادب‌ترین رئیس‌جمهور دنیا قلمداد می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران به سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل اشاره و گفت: جان کری در سفر اخیر خود امنیت رژیم صهیونیستی را از اهداف خود دانسته اما این در حالی است که رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک اسلام بوده و بایستی از صحنه روزگار محو شود؛ آمریکا دم از پایبندی به این قرارداد می‌زند اما چه پایبندی.  
 
وی ادامه داد: نکته آخری که باید یادآ‌ور شوم این است که در منطق ما آنان تا زمانی به این قرارداد پایبند هستند که ما نیز پایبندیم اما کمترین نشانه پایبند بودن ما را از این قرارداد دور می‌کند،‌ همانطور که قرآن نیز می‌گوید اگر خیانت دیدید قرارداد را لغو کنید.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت:‌ آمریکا معتقد است که اگر ایران در این قرارداد پایبند نباشد تحریم‌ها به حالت گذشته اعمال می‌شود اما ما نیز باید این را به آمریکایی یادآور شویم که اگر از سوی آنها نابرابری و عدم پایبندی مشاهده کردیم می‌توانیم قانونی به وضعیت قبل از مذاکرات بازگردیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:‌ نکته‌ای در حوزه مسائل داخلی وجود دارد که باید آن را یاد‌آور شوم و آن اینکه طی دو ماه اخیر رئیس قوه قضاییه گفته است که فتنه‌گران دوباره جان گرفته‌اند، همچنین دادستان کل کشور در مصاحبه‌ای رسما این را یادآور شدند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آنچه که امروز در محضر شما خوبان باید یاد‌آور شوم این است که آنچه که در فتنه 88 رخ داد نه تنها اعتراض بلکه جرم، خیانت به ملت،‌ تباه کشیدن حضور 40 میلیونی مردم و اهانت به سیدالشهدا در عاشورای 88 بود.

وی افزود: اگر درباره این اتفاق از لفظ فتنه استفاده می‌کنم به این خاطر است که رهبر معظم انقلاب این رخداد را یک فتنه می‌دانند.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت:‌ اهالی تهران شاهدند که در آن سال در میدان آزادی و انقلاب چه اتفاق‌هایی رخ داد و به صراحت می‌توان گفت که آن روزها تهران را به منطقه جنگ تبدیل کرده بودند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به اقدامات شوم فتنه 88 اشاره و بیان کرد: آتش زدن عکس امام در 16 آذر 88،‌حمله به پایگاه سپاه و بسیج و به آتش کشیدن این پایگاه‌ها،‌ تخریب اموال مردمی و ارتباط با بیگانگان خارج از کشور از اقدامات منفور این فتنه بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اما امروز مطرح می‌شود که فتنه‌گران دوباره جان گرفته و طلبکار شدند،‌ بنده احساس می‌کنم، آنان از شرایط موجود سوء‌استفاده می‌کنند و زمانی که می‌بینند شرکا و دوستان سابق خود پست گرفته، پررو می‌شوند.

وی افزود: باید به فتنه‌گران بگویم اگر بخواهند اقدامات گذشته خود را تکرار کنند جمعیت مردم در صحنه حاضر می‌شوند و  این فتنه‌گران را جمع می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: من نیز به این تعبیر دادستان محترم که نظام نهایت ارفاق را به متهمان کرده و به همین دلیل آنان طلبکار شده‌اند معتقدم.  

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد:‌ فتنه‌گران احساس نکنند یکه‌تاز میدان هستند چرا که این میدان از آن خانواده‌های متدین و شهدا است و مردم ما تا آخرین نفس و قطره خون پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 15 آذر 1392برچسب:, | 19:37 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |