تلویزیون چگونه به استقبال ماه مبارک می‌رود؟


دودکش لطیفی در شبکه یک

 

شبکه یک سیما سریال «دودکش» به کارگردانی محمد حسین لطیفی که پس از 4 سال دوری دوباره به تلویزیون برگشته را برای پخش از این شبکه در نظر گرفته که در آن  بهنام تشکر، هومن برق نورد، سیما تیرانداز، الناز حبیبی، نگار عابدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

سریال «دودکش» درباره دو خانواده است که زندگی ساده‌ای دارند و یک قالیشویی را اداره می‌کنند، اما هر بار ماجرا‌ها و مسایلی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

 

خروس آقاخانی در شبکه دو

 

شبکه دو سریال «خروس» ساخته سعید آقاخانی را در کنداکتور برنامه‌های خود برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است؛‌ تصویربرداری این سریال طنز به پایان رسیده و مراحل تدوین را سپری می‌کند.


ین سریال روایتی است از زندگی پدری که دچار مشکل غیرمنتظره‌ای می‌شود و خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندیشند؛ در این پروژه حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، اکبر اکبری مبارکه، مرضیه صدرایی، سپند امیر سلیمانی، مهسا کریم‌زاده، ملیکا شریفی نیا، دانیال معصومی، سیروس میمنت، بهشاد شریفی و ...  ایفای نقش می‌کنند.

 

البته دو مجموعه به نام‌های «اتاقی روی تپه» و «همه بچه‌های ما» نیز در مرحله تولید قرار دارند و هنوز به طور قطعی مشخص نیست که شبکه دو کدام سریال را برای پخش در ماه رمضان انتخاب کند.

 

 مادرانه ای برای مخاطبان شبکه سه

 

شبکه سه سیما نیز سریال «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار را در جدول پخش خود دارد و از میان تولیدات این شبکه احتمال پخش آن برای ایام ماه مبارک رمضان بیشتر است.


این سریال روایت مردی است به نام اردلان تمجید است که 20 سال پیش، پس از‌‌ رها کردن نامزد سابقش مریم (، با زنی متمول به نام رعنا  ازدواج می‌کند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه‌هایش را می‌خواهد، ولی مرد امتناع می‌کند؛مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی، هستی مهدوی‌فر از جمله بازیگران این سریال هستند.
 
دروازه بهشت در شبکه پنج باز می شود

 

«دروازه بهشت»عنوان مجموعه ای است که مراحل تصویربرداری را سپری می کند و احتمال پخش آن در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه تهران وجود دارد. این سریال روایتی است از زندگی خانواده ای که  یک خواستگاری، پای ماجراهای زیادی را به زندگی آن ها باز می‌کند. مهدی صباغ زاده کارگردانی این سریال را عهده دار است .

 

اکبر عبدی، مجید مظفری، مریم امیرجلالی، لاله اسکندری، شهره لرستانی، افشین هاشمی، اردشیر کاظمی و گیتی معینی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

افظار و سحر با تلویزیون

 

همچنین برنامه «شهر باران» به تهیه‌کنندگی مجید نادری و محمد شکیبانیا که از تولیدات گروه معارف شبکه یک سیما به شمار می‌رود هر روز از ساعت 20 با روزه‌داران همراه می‌شود.


برنامه زنده‌ «سیمرغ» کاری از گروه معارف شبکه دو و به تهیه‌کنندگی محمد ماجد و کارگردانی مهرنوش شفیعی، به اخلاق از دیدگاه امام علی (ع) و حکمت‌های نهج البلاغه می‌پردازد.

 

این برنامه در 30 قسمت با 30 گرافیک که از بناهای تاریخی نقاط مختلف کشور طراحی شده است و 30 نوا و استفاده از انیمیشن، نیایش و مناجات همراه روزه‌داران به استقبال لحظات آسمانی افطار می رود. پخش مناجات خمسه عشر با صدای علیرضا قربانی از دیگر بخش های این برنامه به شمار می‌رود.
 
ویژه برنامه افطار «ماه عسل» امسال بدون حضور احسان علیخانی و با مجری‌گری علی‌ ضیاء در لحظات روحانی و ملکوتی افطار ساعت 19 و 15 دقیقه از قاب شبکه سه مهمان خانه های مخاطبان می شوند.


کیوان مدنی و مجید یوسفی به طور مشترک تهیه کنندگی «ماه عسل»رمضان سال 1391 را در 31 قسمت 70 دقیقه ای بر عهده دارند.
 

«سی شب سی فضیلت» نیز عنوان برنامه‌ای است که به سفارش پخش شبکه چهار سیما برای لحظات افطار تهیه و تولید شده است. این ویژه برنامه ترکیبی شامل چهار بخش مختلف است که هر شب در چهار بخش به یک موضوع پرداخته می شود. پاک دامنی، زهد و تقوا، میانه روی و اعتدال، نیایش و دعا از جمله موضوعاتی است که در این برنامه مطرح خواهد شد.


نقل حکایت های ادبی از زبان فخرالدین صدیق شریف، بخش استاد اخلاق با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا اصلانی، نیایش از زبان حسین شمس و پخش وله های مفهومی از ادعیه ماه مبارک رمضان بخش های این برنامه 20 دقیقه ای را تشکیل می دهد.


ویژه برنامه «برآستان جانان» که هر روز در یکی از بوستان های شهر تهران به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با ویژگی‌ها و آداب ماه نزول قرآن برگزار می شود، کاری از گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران است که این برنامه در 30 قسمت 30 دقیقه ای همراه با یک مسابقه پیامکی قبل از اذان مغرب پخش می شود.


همچنین شبکه تهران تاکنون خبری درباره‌ی برنامه «جشن رمضان» که هر سال با اجرای محمود شهریاری و کاظم احمدزاده ماه رمضان پخش می شد، منتشر نکرده است.


برنامه «باز باران» به تهیه‌کنندگی و اجرای امیر قمیشی، هم ویژه افطار شبکه آموزش است که همراه با آیتم های مختلف رمضانی هر شب به روی آنتن خواهد رفت.

 

در فرصت باقی مانده به آغاز ماه مبارک رمضان نمی توان پیش بینی دقیقی از آثاری که روانه آنتن تلویزیون خواهد شد، داشت و تنها باید امیدوار بود که  تلویزیون دست به گزینش و ساخت آثاری بزند که در جذب مخاطب موفق باشد و یا به تعبیری مخاطب را در این ایام پای رسانه ملی نگه دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:, | 9:53 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |