آخرین خبر از سوریه؛ امریکا سگ های سعودی را متحد کرد

پس از رایزنی های گسترده رابرت فورد، مامور ویژه امریکا در امور سوریه، گروهک های تروریستی تکفیری اعلام اتحاد کردند. فورد این تروریست ها را سگ های سعودی می داند، اما برای تقویت جایگاه سلیم ادریس، پیش از نشست ژنو ۲ آنها را تشویق به اتحاد کرد.


  صبح امروز پنجشنبه، گروه های لواء التوحید، أحرار الشام، جیش الاسلام، صقور الشام و چند دسته و گروه دیگر که گفته می شود در مجموع 70 هزار جنگجوی تکفیری تحت حمایت عربستان را تشکیل می دهند، اعلام کردند؛ سران آنها دیشب به توافق رسیدند و از این پس در جبهه واحدی علیه سوریه خواهند جنگید.

پس از اعلام این اتحاد، چند گروه دیگر نیز اعلام وفاداری کرده و به این جبهه پیوستند.

پس از اعلام تاریخ 2 بهمن ماه برای برگزار نشست ژنو 2 از سوی دبیرکل سازمان ملل، رابرت فورد به استانبول رفت و با سران لوا توحید و احرار الشام ملاقات کرد.

این گروه ها اصلی ترین جنگجویان تروریستی اعزامی به سوریه هستند و تقریبا تمامی حمله های وحشیانه علیه ارتش و مردم سوریه، حتی غیرنظامیان مسیحی، کردها و بی طرف ها در ماه های اخیر کار آنها بوده و از آنجایی که سوریه ای نیستند، از قتل عام مردم، به گناه بی طرف ماندن و نجنگیدن با دولت، ابایی ندارند. آنها حتی سایر گروه های مسلح شورشی در سوریه را که اغلبشان بومی هستند، خائن می دانند و بارها با نیروهای شورشی سوری، موسوم به ارتش آزاد درگیر شده اند.

امریکا به طور رسمی نام برخی از این گروه ها را به دلیل غیرقابل کتمان بودن جنایاتشان و نیز اعلام آشکار وابستگی به القاعده، در فهرست گروه های تروریستی قرار داده و رابرت فورد آنها را سگ های تربیت شده سعودی ها نامیده است، اما از آنجایی که در آستانه برپایی نشست ژنو 2 جایگاه مخالفان سوری بسیار ضعیف است و ائتلاف ملی به رهبری سلیم ادریس عملا هیچ وزنی ندارد، مهار کردن بخشی از تروریست ها و قرار دادن آنها در ائتلاف مخالفان، می تواند این کمبود را تا حدودی جبران کند.

از سوی دیگر، گروه دولت اسلامی عراق و شام، موسوم به داعش با حمله های هماهنگ نشده به شورشیان سوری ارتش آزاد، نشان داده که اگرچه در عراق، کاملا هماهنگ با افسران سیا عمل می کند، اما در سوریه واقعا به فکر برپایی حکومت و امارت اسلامی است و هیچ تضمین و مهاری برای جلوگیری از حمله آنها به منافع امریکا در آینده وجود ندارد. آنها حتی به حامیان خود نیز وفادار نیستند و چندین بار به کاروان های غذا، سلاح و مهماتی که از ترکیه برای سایر جنگجویان ارسال می شود، حمله کرده اند. تشکیل یک جبهه واحد با مشارکت گروه هایی چون لوا توحید و احرار الشام می تواند ستون فقرات جیش الاسلام با رهبری زهران علوش باشد و جلو یکه تازی داعش در شمال و غرب سوریه را بگیرد.

اتحاد تکفیری ها

این اتحاد در حالی اعلام می شود که گروه های سیاسی مخالف دولت سوریه، که برخی از آنها جزو ائتلاف ملی مخالفان هستند و برخی در گروه های دیگر و یا به طور مستقل فعالیت می کنند، تاکید کرده اند که حاضر به متحد شدن با نیروهای مسلحی که از خارج از سوریه آمده اند نیستند و برخی، حتی گروه ها و چهره های سوریه ای را که از خارج حمایت می شوند قبول ندارند.

علا عرفات، دبیر حزب مخالف "اراده مردمی" سوریه، در این باره گفت: مخالفان خارج نشین معتقد به اصول و مبانی ملی سوریه نیستند و توطئه های خارجی را اجرا می کنند. ما در صورت ائتلاف تنها با کسانی متحد می شویم که به حفظ تمامیت ارضی سوریه و باقی ماندن در جبهه ضد اسرائیلی پایبند باشند.

اغلب گروه های سیاسی مخالف دولت که دو سال پیش تظاهرات و اعتراض های ضد دولتی برپا می کردند، پس از ویرانی سوریه و وحشیگری های تروریست ها برضد مردم غیرنظامی، به شدت وجهه خود را از دست داده اند و برای بازیابی اعتبار خود تلاش می کنند.

سوریه ای هایی که دو سال قبل مخالف دولت بودند، معتقدند سران احزاب و گروه های مخالف، انقلاب آنها را دزدیده و کشور را به اراذل و اوباش سپرده اند.

یک پزشک مسیحی در گفتگو با یک خبرنگار انگلیسی، با انتقاد از رویکرد بی.بی.سی گفت: زمانی که افراد مسلح به منزل همکار من یوروش برده و او را به جرم نپیوستن به گروه خود مقابل خانواده اش کشتند، خبرنگار بی.بی.سی کجا بود؟ شما حق ندارید از یک مشت اوباش به نام مردم سوریه حمایت کنید. تا دو سال قبل ما بشار را دشمن می دانستیم، اما بهتر است بدانید که حالا او قهرمان ما است و همه دعا می کنیم در مقابل اراذل و بیگانگان مقاومت کند و اجازه ندهد کشورمان تکه تکه شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, | 15:45 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |