همه کمک کنید

دزفول امروز: فرمانده سپاه دزفول: همه بویژه بزرگان و سران طوایف، با هر توانی که دارند، کمک کنند تا سنت نامناسب تیراندازی را حذف کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول در جمع سران، بزرگان، ریش سفیدان و صاحب نفوذان ایلات، طوایف و عشایر دزفول، ضمن اشاره به شکایات و گلایه های مردم نسبت به رسم تیراندازی در مراسمات افزود: خیلی از خانواده ها، ضمن گله و شکایت، براز می کنند که این گونه اقدامات باعث سلب آرامش و امنیتشان شده است.تیراندازی در مراسمات هیچ مرده ای را زنده نکرده اند و علاوه بر آن باعث ایجاد حادثه و در برخی موارد کشته شدن افراد شده است.

سرهنگ محتشمی، به جایگاه و نفوذ سران قبایل اشاره و با درخواست از آنها گفت: باید بزرگان، ریش سفیدان و صاحب نفوذان پا درمیانی کنند، ریش سفیدی کنند و اجازه ندهند که این کارها تکرار شود. اگر بزرگی بتواند این سنت تیراندازی را بردارد. مطمئن باشید که ثوابش تا ابد نصیبش خواهد شد. باید همه کمک کنند تا این مشکل هم برطرف شود.

وی افزود: بزرگان و سران طوایف، با هر توانی که دارند، بکوشند تا این سنت نامناسب را حذف کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول به آمادگی این ناحیه برای حل و فصل اختلافات اشاره و افزود: اگر اختلافی بین اقوام وجود دارد، بهترین مرجع برای حل این مشکل بزرگان و سران طوایف است و هر جا هم که نیاز داشته باشید، سپاه و بسیج و روحانیت معزز، با کمال میل حاضر به پا درمیانی برای رفع اختلافات و ایجاد روحیه برادری و اخوت بین همه هستیم.

عبدالامیر محتشمی به همراهی سران و بزرگان عشایر به بسیج اشاره و گفت: همانطور که تا الان سران و بزرگان طوایف و عشایر با بسیج همراهی کرده اند، کمک کنید تا اختلافات و سنتهای نادرستی که بعضا وجود دارد برطرف کنیم.

گفتنی است عشایر عرب، لر و بختیاری  در مراسمات عروسی و فوت عزیزان خود اقدام به شلیک هوایی گلوله می نمایند. هر چند این حادثه بیشتر در روستاها و شهرهای تابعه شهرستان دزفول رخ می دهد ولی دیده شده که در مناطق شهری نیز اقدام به این کار می نمایند که موجب ترس و وحشت اهالی منطقه و همسایگان شده است.

این در حالی است که عشایر دارای سلاح مجوزدار بوده و ماهانه سهمیه تیر دارند. که اکثر این سلاح ها برای عشایر کوچنده و روستایی است و نوع این سلاح ها شکاری است ولی در مواردی سلاح های سبک مثل کلانشینکف و کلت کمری دیده شده و در موردی سلاح نیمه سنگین تیربار هم دیده شده است. که اکثر سلاح های خشاب دار دارای مجوز نمی باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:, | 1:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |