گزارش‌ها از وقوع ۲ انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت و کشته شدن ۲۳ نفر از جمله شهادت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این انفجار تروریستی خبر می‌دهند.

 ، انفجار بمب در منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیکی سفارت ایران در بیروت 23کشته به همراه داشت. در این دو انفجار تا این لحظه بیش از 146 نفر زخمی شدند. تازه‌ترین اخبار حاکی است وی بر اثر انفجار نزدیک ساختمان الغدیر (50 متری سفارت و محل سکونت رایزن) به شهادت رسیده است.

«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت خارجه خارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده در خصوص شهادت رایزنی فرهنگی ایران در بیروت ابراز داشت که علی‌رغم خبرهای منتشر شده، منابع بیمارستانی بیروت شهادت حجت‌الاسلام و والمسلمین انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان را تایید نکرده‌اند. 

*** دقایقی پیش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

القاعده لبنان مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت ایران را برعهده گرفت

رویترز اعلام کرد که القاعده با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجار امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت.

بر اساس این گزارش، گردان‌های «عبدالله عزام» وابسته به القاعده در لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجارهای امروز بیروت را برعهده گرفتند.

امروز دو انفجار در منطقه «بئر الحسن» در «الجناح» واقع در حومه جنوبی بیروت در نزدیکی سفارت ایران روی داد که طی آن 23 نفر کشته و 146 تن زخمی شدند.

از سوی دیگر سفارت ایران در بیروت از سلامت سفیر ایران، دیگر دیپلمات‌ها و کارکنان این سفارت خبر داد و اعلام کرد که خود سفارت هدف قرار نگرفته است بلکه این انفجار در اطراف سفارت به وقوع پیوسته است.

جدیدترین اخبار حاکی است انفجار اول مقابل سفارت انتحاری و انفجار دوم بر اثر خودروی بمب‌گذاری شده بوده است. 

بر اساس این گزارش، ارتش تلاش دارد مردم  را از محل حادثه دور کند و این مکان را به محاصره خود در آورد.

«علی حسن خلیل» وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان در منطقه انفجار حضور یافته است تا از نزدیک در جریان امور و قربانیان این حادثه قرار گیرد.

بیمارستان الرسول الأعظم و بهمن نیز از شهرندان درخواست کرده که برای مجروحان این حادثه خون اهدا کنند.  

 نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان از ستاد بحران خواست تا نشستی فوری را در کاخ نخست وزیری برای پیگیری تبعات انفجار امروز در جنوب بیروت برگزار کند.‬‬

«علی عمار عضو» فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت که تروریسم چند ملیتی است و نمی تواند مقاومت را متوقف کند.

 علی المقداد نماینده پارلمان لبنان نیز در این باره گفت: تروریسم نخواهد توانست لبنان مقاوم را به زانو درآورد.

بر اساس این گزارش، وزیران اطلاع رسانی و بهداشت و تعدادی از نمایندگان لبنان از محل انفجار بازدید کردند.

قاضی «صقر صقر» کمیسیر دولت در دادگاه نظامی برای پیگیری تحقیقات عازم محل انفجار در جنوب بیروت شد.

خبرنگار العالم نیز گزارش داد که چهار پرسنل شبکه خبری العالم در دو انفجار در جنوب بیروت زخمی شدند‬.

بر اساس گزارش‌ها، خودروی که امروز در منطقه الجناح در جنوب بیروت منفجر شده از نوع "رنو" بوده است و این دو انفجار با فاصله یک دقیقه و نیم روی داده است.

محمد شعیتو مدیر بیمارستان الزهراء گفت: هفت یا هشت قربانی و 30 زخمی به بیمارستان الزهراء منتقل شده اند که حال شش نفر از آنها وخیم است و چهار نفر نیز نقص عضو شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان نیز شمار قربانیان این انفجار را 23 کشته و 146 زخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه، رژیم صهیونیستی را عامل حمله تروریستی امروز در بیروت دانست.

عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز با محکوم کردن انفجارهای امروز جنوب بیروت، اعلام کرد که دستگاههای اطلاعاتی عربستان و اسرائیل پشت پرده انفجارهای امروز جنوب بیروت قرار دارند.

*** سازمان فرهنگ و ارتباطات شهادت رایزن فرهنگی ایران را تایید نکرد/انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت:ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته و اکنون در بیمارستان تحت مداواست. وی افزود آقای انصاری علائم امیدوار کننده‌ای از خود نشان داده که پزشکان را امیدوار کرده است. 

بررسی‌های بیشتر پزشکی کماکان ادامه دارد. 

پیش از این اخبار متناقضی درباره شهادت رایزن فرهنگی کشورمان طی انفجارهای تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت منتشر شده بود. 

زندگی‌نامه رایزن فرهنگی ایران در بیروت+عکس

«حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در بیروت بود که طی بمب‌گذاری امروز، در سن 54 سالگی به خیل عظیم شهدا پیوست.

وی در سال 1338 در شهرستان لامِرد از توابع استان فارس به دنیا آمد.

تحصیلات حوزوی را تا اتمام سطح پیش برد و در دانشگاه نیز موفق به کسب مدرک فوق‌لیسانس مدیریت شد.

حجت‌الاسلام انصاری از 1371 تا 1373 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان بود.

وی سپس تا سال 83 و به مدت 10 سال، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان شد.

پس از آن، حجت‌الاسلام انصاری پنج سال و نیم در سودان به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد.

سپس از سال 89 تا 92 مدیرکل بخش آفریقا-عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود.

حجت‌‌الاسلام انصاری در مهرماه امسال رایزنی فرهنگی ایران در لبنان را بر عهده گرفت.

آخرین دیدار رسمی وی در لبنان با حجت‌الاسلام سید علی فضل‌الله فرزند مرحوم سید محمد حسین فضل‌الله بود که هجدهم آبان انجام شد. در این دیدار، طرفین بر اهمیت بهره‌وری از مفاهیم عاشورای امام حسین(ع) تأکید کردند و آن را در راستای معرفی چهره واقعی اسلام ناب‌محمدی(ص) دانستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, | 16:36 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |