هشدار گوگل درباره جاسوسی آمریکا و راه اندازی اینترنت ملی
گوگل هشدار داد، فعالیت‌ های جاسوسی دولت آمریکا، آینده اینترنت را به طور جدی در معرض خطر قرار داده و ممکن است به فروپاشی آن بینجامد. گوگل تاکید کرد، جاسوسی های نهادهای آمریکایی، کشورها را به راه اندازی اینترنت ملی ترغیب می کند که خطرناک است.

http://www.mofidnews.com/upload/68_www2.jpg

به گزارش آخرین نیوز به نقل از رویترز، ریچارد سالگادو، یکی از مدیران بخش حقوقی و امنیت گوگل که در برابر کمیته‌ ای در کنگره آمریکا که به این مسئله رسیدگی می‌ کند، تصریح کرد، ادامه این وضع، به کسب و کار بسیاری از آمریکاییان آسیب خواهد زد، چون ممکن است هر کشوری بخواهد برای جلوگیری از جاسوسی‌ های کاخ سفید، اینترنت محلی یا ملی راه اندازی کند.

گوگل همچنین خواستار آن شد که اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار مردم عادی قرار گیرد و آنها بتوانند درباره خواسته‌های دولت برای دسترسی به اطلاعات آگاهی‌های بیشتری کسب کنند.

وی افزود: فقدان شفافیت در مورد ماهیت نظارت دولت در کشورهای دموکراتیک آزادی و اعتماد شهروندان را از بین می‌برد و بر رشد اقتصادی و امنیت تاثیر منفی می‌گذارد.

هدف کنگره از تشکیل این کمیته، تصمیم گیری درباره تغییراتی است که باید پس از افشاگری‌ های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای)، در زمینه قوانین جاسوسی و نظارتی آمریکا اعمال شود. از جمله تغییراتی که احتمالا اجرایی شود، افشای شمار افرادی است که اطلاعاتشان جمع آوری شده و همچنین برآورد شمار افراد آمریکایی در این میان خواهد بود.

همچنین شرکت‌های اینترنتی و تلفنی موظف خواهند شد به عموم درباره دستورات دولتی که در زمینه جمع‌ آوری داده‌ها دریافت کرده‌اند و موارد افشا شده، اطلاع‌ رسانی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, | 1:45 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |