امروز نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است

به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار دوم خرداد حکیمی با حکم دریادار حبیب‌الله سیاری به عنوان فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر منصوب شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است.

سیاری افزود: هم اینک این نیرو به لحاظ ساخت تجهیزات، قطعه‌سازی و تعمیر و نگهداری به جایگاهی رسیده است که می‌تواند نیازهای دیگر ارگان‌های دریایی را نیز در این حوزه تأمین کند.

وی به حرکت درآوردن ناو و زیرناوهای دریایی از سوی کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی را از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، نیروی دریایی چنین جایگاهی را نداشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به اهمیت دانشگاه علوم دریایی نوشهر و نقش آن در توانمندسازی نیروی دریایی در کشور اشاره و یادآور شد: تا قبل از انقلاب اسلامی، بیشتر افسران نیروی دریایی دانش‌آموخته کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و هندوستان بودند اما امروز همه دانش آموختگان نیروی دریایی از این دانشگاه هستند که یک سند پرافتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.

سیاری تصریح کرد: اگر شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم نظام جمهوری اسلامی در اعماق سرزمین‌های آبی بویژه دراقیانوس آرام، مدیترانه، کانال سوئز و آب‌های آزاد هستیم، این حماسه‌آفرینی در حقیقت از سوی کسانی است که دانش آموخته همین دانشگاه بوده¬اند.

وی افزود: این دانشگاه در حقیقت به عنوان پراهمیت ترین محل برای نیروی دریایی به شمار می‌آید چرا‌که تضمین‌کننده آینده فرماندهان نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: هم اینک این دانشگاه باید همانند گذشته افسرانی را تربیت کند تا سبب بالندگی، اقتدار و از همه مهم‌تر حفظ آبروی نظام جمهوری اسلامی باشد.

در پایان این مراسم از خدمات دریادار عرشه "پیمان جعفری طهرانی" فرمانده پیشین این دانشگاه قدردانی و دریادار دوم عرشه "خرداد حکیمی" به عنوان فرمانده جدید این دانشگاه معرفی شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:دریادار ، سیاری ، حکیمی ، فرمانده ، دانشگاه ، علوم ، دریایی, | 21:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |